Toon posts:

[Vista] CDromstations verdwenen*

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren mis ik ineens mijn CDRomstations in Vista Ultimate [32]. Ik heb een dual-boot systeem met Vista en XP. In XP zijn ze wel aanwezig en werkend.

In Apparaatbeheer staan ze wel met naam en toenaam genoemd maar met het bekende uitroeptekentje. Er staat de volgende melding:

=============================
Kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)
=============================

Ik heb werkelijk alles geprobeerd:
1: apparaten verwijderen en opnieuw opstarten. Vista ontdekt de stations opnieuw maar het installeren van de stuurprgramma's mislukt.
2: Nieuwe stuurapparaten laten zoeken: Melding: Voor deze hardware zijn al de nieuwste stuurprogramma's geïnstalleerd
3. Computer uit, kabels los, opstarten, afsluiten, kabels aansluiten, opstarten: Vista ontdekt de stations opnieuw maar het installeren van de stuurprgramma's mislukt.

Bij micorosoft Code 39 opgezocht. Deze geeft de oplossingen die ik ook al had bedacht. De apparaten worden dus wel herkend maar blijven het uitroepteken geven.

Al met al ten einde raad. Iemand suggesties??

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 19:23 . Reden: aanvulling ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Zit er tussen de CD-Rom stations (of DVD stations) toevallig een NEC brander? Het schijnt dat met name NEC branders dit probleem geven in Vista, en ik geloof dat het met een firmware update is opgelost.

Aangezien je nog in XP kunt starten kun je de NEC drive ook mooi vanuit XP flashen!

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
maartena schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:27:
Zit er tussen de CD-Rom stations (of DVD stations) toevallig een NEC brander? Het schijnt dat met name NEC branders dit probleem geven in Vista, en ik geloof dat het met een firmware update is opgelost.

Aangezien je nog in XP kunt starten kun je de NEC drive ook mooi vanuit XP flashen!
Er zit één NEC ND3550 in en die heeft al de nieuwste firmware. De ander is een van een ander merk. Feit blijft dat het hele gedoeke altijd heeft gewerkt.... Ik ben nu met HitmanPro de zaak aan het scannen. Misschien dat dat iets oplevert.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:09:
Er zit één NEC ND3550 in en die heeft al de nieuwste firmware. De ander is een van een ander merk. Feit blijft dat het hele gedoeke altijd heeft gewerkt.... Ik ben nu met HitmanPro de zaak aan het scannen. Misschien dat dat iets oplevert.
Blijkbaar hebben NEC's problemen met Vista. Waarom weet ik niet, maar 9 van de 10 keer als ik op een forum (en niet alleen op GoT) problemen tegenkom met Vista en het niet herkennen van drives, gaat het om NEC drives.

Je zou kunnen proberen de NEC drive als SLAVE te zetten, dan wordt namelijk alleen de controller van de MASTER gebruikt (zo werkt IDE nu eenmaal) en dan doet de NEC het misschien wel.

Edit: ben even wezen Googlen, en na een paar minuten vond ik dit:
http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=210005

Misschien ook voor jou een oplossing?

[ Voor 9% gewijzigd door maartena op 08-03-2007 21:31 ]

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• londonertje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-10-2025
heb zelf een NEC4571 brander en nog geen enkel probleem gehad en dat is sinds eind november.

gebruik zelf wel Vista 32bit.

Verwijderd

Topicstarter
Nec losgekoppeld, andere drive blijft probleem houden. Het ligt dus niet aan de NEC of de andere. HitmanPro bood ook geen soelaas zoals ik eingelijk al verwachtte, maar ja, je probeert alles....

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost, na wag goegelen kwam ik bij de support van Microsoft uit:

CD-ROM drive or DVD-ROM drive appears to be missing after you install Windows XP or Windows Vista Beta 2

Methode 1 werkte!! (hieronder weegegeven)

=======================
Methode 1: De registervermelding verwijderen
Waarschuwing Onjuist gebruik van de Register-editor kan ernstige problemen veroorzaken die ertoe kunnen leiden dat u het besturingssysteem opnieuw moet installeren. Microsoft kan niet garanderen dat problemen die voortvloeien uit een verkeerd gebruik van de Register-editor, kunnen worden opgelost. Het gebruik van de Register-editor is dan ook voor uw eigen risico.
1. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
2. Typ regedit in het vak Openen en klik op OK.
3. Klik op de volgende registersubsleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE/System/CurrentControlSet/Control/Class/{4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
4. Open het menu Bestand en klik op Exporteren.
5. Typ opgeslagensleutel in het vak Bestandsnaam en klik op Opslaan.
6. Klik op Upperfilters bij het gegevenstype REG_MULTI_SZ en klik in het menu Bewerken op Verwijderen. Wanneer wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.
---------- (Upperfilters stond er bij mij niet bij) ---------------------------
7. Klik op LowerFilters bij het gegevenstype REG_MULTI_SZ en klik in het menu Bewerken op Verwijderen. Wanneer wordt gevraagd de opdracht te bevestigen, klikt u op Ja.
------------- (Deze stond er wel en dus verwijderd!!) ----------------------------
8. Sluit de Register-editor af en start de computer opnieuw op.
====================

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat, let hier aub ook zelf op :)
Pagina: 1