Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XPembedded] Automatisch RDP verbinding*

Pagina: 1
Acties:
  • 988 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb drie nieuwe thinclients van hp aangeschaft. Maar nu wil ik graag automatisch een rdp verbinding laten opstarten/maken als de machine opstart en de rdp verbinding en de machine afsluit als de rdp verbinding wordt uitgelogt/afgesloten. Weet iemand of daar een programma/commando voor is? Er zit Windows XP Embedded in.

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 08-03-2007 19:13 ]

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 06:16
Je kunt een .rdp bestand aanmaken met de RDP client, waarin username/wachtwoord (of juist niet) al in zit. Ik heb een hele zooi van die dingen op mijn desktop staan omdat ik hier 35 servers heb..... :')

Ik denk dat je die .rdp ook in de startup kunt zetten van Windows Embedded, en dan ben je er volgens mij.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat je ook kan doen is de 'shell' vervangen door een batchfile welke met start /wait de door maartena genoemde mstsc opstart en daarna een shutdown uitvoert :)

Ik zet nog even de Windows versie in je topic titel :)

• Turdie
elevator schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:55:
Wat je ook kan doen is de 'shell' vervangen door een batchfile welke met start /wait de door maartena genoemde mstsc opstart en daarna een shutdown uitvoert :)

Ik zet nog even de Windows versie in je topic titel :)
en hoe doe ik dat?
ben niet zo erg goed in scripten.
ben ook niet zo heel lang actief in de it-wereld misschien 1 1/2 jaar ofzo

[ Voor 9% gewijzigd door Turdie op 09-03-2007 21:56 ]

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:37

Coach4All

I'm a Coach 4 All

guidovb999 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:11:
Ik heb drie nieuwe thinclients van hp aangeschaft. Maar nu wil ik graag automatisch een rdp verbinding laten opstarten/maken als de machine opstart en de rdp verbinding en de machine afsluit als de rdp verbinding wordt uitgelogt/afgesloten. Weet iemand of daar een programma/commando voor is? Er zit Windows XP Embedded in.
Dat eerste is een eitje, gewoon in de connectioncenter een verbinding maken en dan een snelkoppeling plaatsen in \windows\startup.

Als je even googled of XPe ook het shutdowncommando kent en dan een cmd bestandje aanmaakt die eerst de rdp aanroept en dan shutdown aanroept, dan ben je klaar.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Wat je heel makkelijk kan doen is in batchbestandje te maken en deze te plaatsen in de startup map.

code:
1
2
@echo off
mstsc -v computernaam

Zo wordt er gelijk een verbinding gemaakt met een remote sessie

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:30
Vergeet niet dat bij de nieuwe Thin clients met Windows XP embedded dat je hier de EWF tool moet gebruiken om instellingen "op te slaan" of commiten naar de schijf, anders kan je blijven settings zetten.

En inderdaad, je kan best de Remote Desktop Client opendoen , server instellingen juist zetten en dan Save As en navigeren naar c:\doc & settings\all users\start menu\programs\startup.

De autologon van HP zou dan normaal gezien je automatisch moeten inloggen met User/User account. ( Uitloggen met de linker shift laat toe om in te loggen met het administrator account pwd Administrator )

Voila dat zou alles moeten zijn!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Turdie
Misschien een beetje laat maar beter laat dan nooit
En hoe zorg dat de thin-client zich zelf afsluit als de user de rdp sessie sluit/uitlogt?

• tc982
guidovb999 schreef op zondag 15 april 2007 @ 01:05:
Misschien een beetje laat maar beter laat dan nooit
En hoe zorg dat de thin-client zich zelf afsluit als de user de rdp sessie sluit/uitlogt?
Creëer een bat file en zet deze in de USER startup folder ( C:\Documents And Settings\LoginName\Start Menu\All Programs\Startup ). Je kan altijd de shutdown aborten door shutdown -a te doen.

Inhoud bat file :

@ECHO OFF
CLS
ECHO.
ECHO.
ECHO Do not close this screen!
ECHO.
ECHO.
ECHO Making an RDP Connection to the server
mstsc /v:servername
CLS
ECHO.
ECHO Shutdown of pc
shutdown -s -t 20

Verwijderd

oke ik zit met ongeveer hetzelfde probleem maar ik kan met normale remote wel toegang krijgen tot de server maar via de batch file krijg ik een error
ook is de wens dat het heel het scher vult dus dat het eignlijk niet meer in xp komt iemand een idee?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2007 13:46 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 13:32:
oke ik zit met ongeveer hetzelfde probleem maar ik kan met normale remote wel toegang krijgen tot de server maar via de batch file krijg ik een error
ook is de wens dat het heel het scher vult dus dat het eignlijk niet meer in xp komt iemand een idee?
Gebruik eens mstsc /? voordat je wat gaat vragen. Met /f erin krijg je fullscreen. Welke foutmelding krijg je? Je kan via mstsc <rdp bestand> /f alles doen wat je moet doen met de commandprompt of in een script.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

ja ik ben daar erg slecht in met programeren kun je me dan mischien een voorbeeld geven hoe het er moet uitzien?
ja het maakt niet uit hoe het zeg maar opsart zal even situatie uitleggen

ik moet verbinding maken met een server via een thin client en moet dus zorgen dat automatisch met opstarten de rdp begint en ik kan inloggen (dit moet dus in full screen zijn zodat je de normale desktop van the thin cleint niet meer ziet) en als ik me afmeld van de rdp sesi moet de pc uitgaan

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk je überhaupt wel wat er eerder is gepost? Boven je eerste post in de topic staat je antwoord toch echt al meer dan een half jaar. Het enige wat je moet doen is het commando van het aanroepen aanpassen met /f erbij en/of eventueel je .rdp bestand ipv /v:server.

Verwijderd

ja is niet antwoord dat ik zocht moest automatishe als het opstarte dat het al full screen was (ik heb wat daar staat al geprobeerd)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En wat werkt er dan niet aan een .bat bestand met daarin het volgende:
code:
1
mstsc /f /v:servernaam:poortnummer

Of je slaat al je settings op in een .rdp bestand en gebruikt dan het volgende:
code:
1
mstsc /f c:\verbinding.rdp

Waarbij /f niet specifiek hoeft aangezien je dat in kan stellen in je rdp bestand.

• tc982
Verwijderd schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:46:
ja is niet antwoord dat ik zocht moest automatishe als het opstarte dat het al full screen was (ik heb wat daar staat al geprobeerd)
Sorry dat ik zo grof ben, maar daar geloof ik nu eens niets van, alle oplossingen die hier staan zijn volledig in orde, en werken full screen. Als het niet fulscreen kan, dan zou ik eerder kijken naar de config van de terminal server!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Grof ben je niet tc982, ik was mijn geduld ook een beetje kwijt na zijn tweede post dat het niet wil lukken terwijl het er duidelijk staat. Of er is iets compleets fout bij zijn systeem, of hij voert het niet goed uit.

Dus, sticky20, geef eens een screenshot met wat je doet en het resultaat ervan.

Verwijderd

laat trouwen maar

er wordt hier met een novell/windows server gewerkt en ik heb gesproken we hebben gewoon bij het opstart van pc de snelkoppeling geplaats van rdp en in de eigenschappen de goede dingen ingesteld

toch bedankt allemaal

ps. het eerste bericht van je ging je al tekeer Hero of Time mischien moet je eens leren wat normaler doen tegen mensen

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2007 16:46 ]

Pagina: 1