Toon posts:

Betaal nooit meer teveel voor hardware

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Een tijdje geleden heb ik al geprobeerd jullie naar deze site
toe te lokken, maar toen zaten er nog een behoorlijk aantal
fouten in. Dat is nu verleden tijd. Dus:

www.prijsindex.net

.. en betaal nooit meer teveel voor je computeronderdelen!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53

Obi

Heet dit nou spam, of is dit tweaker-service..? ;)

Ziet er netjes uit die site! Ik vind het niet erg als er zoiets gepost wordt, als maar niet iedereen z'n site op deze manier promoot...

Maar ja, dit is natuurlijk wel concurrentie voor de t-net-pricewatch natuurlijk...

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mooie site!

waar haal je je gegevens vandaan? Uit de tweakers pricewatch dbase?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Topicstarter
De gegevens worden van de sites van de winkels afgehaald. Helemaal automatisch en altijd up-to-date.

>..Uit de tweakers pricewatch dbase?

Nee dus, lijkt me een beetje onlogisch, wat jij?

• Stropdas
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Om eerlijk te zijn?

Ik kijk net. Een harddisk Maxtor 40.9GB 5400rpm

Bij SWW is ie 408 he. Ik kijken op de site
Maxtor DiamondMax 40 40.9Gb 94098U8 UDMA-66 5400RPM 2Mb fl 566. Nou lekker, wel aardig groot prijsverschil. Ik er boven kijken en wat zie ik:
Maxtor DiamondMax 40 30.7Gb 93073U6 UDMA-66 5400RPM 2Mb fl 408

Ik kijken be de goedkoopste zaak: MOC volgens jouw site: 382.51 MOC Systems Automatisering
Op hun site: HDD2857 MAXTOR DIAMONDMAX 40 20GB U-DMA 5400RPM 325.54 382.51

Of je bent gewoon een eikel die geen goede site kan maken, of je bent in de war! Graag wil ik weten hoe dat zit.

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:06

tweakerbee

dus..?

Lijkt me sterk dat je dit van de sites van de winkels kan halen. Leg maar uit hoe, of is dat geheim?

Hmm..ben je te druk bezig om al die prijsjes op te zoeken >:)

You can't have everything. Where would you put it?

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

Ik wil niet negatief doen, ik vind het leuk als mensen dit soort initiatieven nemen. Maar hoe zit het nou met die fouten? Is dit eenmalig of zitten er meer in? Als je mensen voor je hebt werken die de sites afspeuren en de prijzen aanpassen ontsla ze dan, want het lijkt niet helemaal te kloppen. Wat ik vreemd vind is dat je geen verschil maakt tussen PPGA en FCPGA Celeronprocessors. Aangezien de FCPGA veel beter over te klokken is, is dit wel van belang er bij te vermelden of het een PPGA of PCPGA is.

Verwijderd

Leuke site, maar is het ook weleens bij je opgekomen dat er bedrijven zijn die de prijzen excl. BTW en prijzen Incl. BTW vermelden?? Dit onderscheid is namelijk niet te maken op je site, en is toch wel zwaar van belang !!! Je site is wat dat betreft nogal misleidend... :(

Verwijderd

Topicstarter
Stropdas;
Over de 40gb maxtor kwestie, dat is nu opgelost, het had te maken met het feit dat het type van deze harde schrijf "diamondmax 40" heet, waardoor ook de goedkopere typen als 40gb werden herkend.

Het nieuwe lijstje:
555.00 Xenon Webstore
566.00 SWW Computer
589.00 Montana Computers
621.81 Perfect Systems
649.00 Narwal Computers
655.00 Homeshop Productions

(vanaf morgen staat dit correct op de site)

=#=

tweakerbee;
>Lijkt me sterk dat je dit van de sites van de winkels kan halen. Leg maar uit hoe..

Dat is het geheim van de smid, je zult me maar op mijn woord moeten geloven. Coca Cola vertelt immers ook niet hoe ze hun cola maken. Lijkt me logisch.

=#=

Stropdas;
Alle winkels hebben een andere manier om een produkt te omschrijven en ons systeem probeert uit te vissen welk produkt ze nou precies bedoelen. Dit is geen makkelijke opgave, waardoor er fouten kunnen ontstaan. En wij proberen uiteraard deze fouten zoveel mogelijk te beperken.

Je punt over PPGA en FCPGA is natuurlijk belangrijk, ik zal kijken wat we kunnen doen.

• Stropdas

Stropdas

Insert subtitle here

OK dan is het goed. Bedoel er geen kwaad mee.

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

't Is zeker heel knap wat je doet, hoor, daar niet van, maar ik heb nog nooit gezien dat je data uit een ander z'n site kan halen, ook niet met perl / php / asp of dat soort ellende. Hun data verandert toch ook steeds? En bekijk je alleen maar een aantal winkels, of komen er nieuwe bij?

Verwijderd

Topicstarter
rrainman;

Natuurlijk hebben wij aandacht geschonken aan het feit of de prijzen inclusief of exclusief zijn. Alle prijzen die op prijsindex.net staan zijn de aankoopprijs, dus inclusief.

tweakerbee;
Het kan dus blijkbaar wel!

We indexeren nu ongeveer 100 winkels, en natuurlijk komen er steeds mee bij.

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-08 16:53
maar ik heb nog nooit gezien dat je data uit een ander z'n site kan halen, ook niet met perl / php / asp of dat soort ellende.
dat is natuurlijk niet zo moeilijk he.. hoe denk je dat zoekmachines het doen ? die zoeken ook gewoon in een site hoor.... valt allemaal wel mee, je laad gewoon die html-pagina in en je laat een programma dat je geschreven hebt in die html-pagina zoeken (is gewoon text)

alleen het moeilijke is inderdaad HOE WEET JE WELK PRODUCTEN ER BEDOELD WORDEN (OMSCHRIJVINGEN ZIJN VAAK VERSCHILLEND)

wat dat betreft erg knap gemaakt hoor ScorpionXX !!! petje af :)

Have a wheelie good weekend!

• tweakerbee

tweakerbee

dus..?

Duh, dat bedoel ik. Een TXT file inlezen en in een HTML pagina uitkotsten kan ik ook nog wel maken... :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.