Foto's bewakingscamera verbeteren ??

Pagina: 1
Acties:
  • 2.059 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 92356

Topicstarter
Voor een klant ben ik op zoek naar het volgende :

Bij een inbraak vanacht zijn met bewakingscamera's beelden genomen. Echter was het donker en zijn deze beelden niet echt scherp. nu ben ik op zoek naar goede software om deze te verbeteren. iedereen kent CSI waar ze een fotovan 2x2cm naar billboard formaat (het is bullshit maar moet toch enigzins mogelijk zijn). ik heb de beelden in AVI en als het moet kan het programma er een BMP van maken. alle tips zijn welkom !!

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-05 18:46
Afspelen op 100% en print screen, misschien dat er daarna nog wat van te maken is met een van de bekende fotobewerk programma's

[ Voor 59% gewijzigd door martijn_tje op 08-03-2007 18:46 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:12

rapture

Zelfs daar netwerken?

Wat er niet is, kan je niet zomaar erbij "toveren". Er kan wat bij gefotosoept.

Waarschijnlijk hadden jouw bewakingscamera's geen infraroodledjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Je zou wat kunnen fotoshoppen, maar pixels en licht dat er niet is, kun je er niet zomaar bij knallen.. Vaak kun je de belichting wel wat verbeteren, en wat inzoomen, maar veel meer ook niet.

En tja.. CSI.. Daar zitten ze ook altijd te hacken met een of ander spelletjes-achtig iets, waarbij the matrix door het beeld schiet en je blierierieriep hoort :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Anoniem: 92356 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 18:44:
Voor een klant ben ik op zoek naar het volgende :

Bij een inbraak vanacht zijn met bewakingscamera's beelden genomen. Echter was het donker en zijn deze beelden niet echt scherp. nu ben ik op zoek naar goede software om deze te verbeteren. iedereen kent CSI waar ze een fotovan 2x2cm naar billboard formaat (het is bullshit maar moet toch enigzins mogelijk zijn). ik heb de beelden in AVI en als het moet kan het programma er een BMP van maken. alle tips zijn welkom !!

Bij voorbaat dank.
Richting politie gaan en het overlaten aan de politie? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167065

Anoniem: 204528 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 18:47:
[...]

Richting politie gaan en het overlaten aan de politie? 8)7
die zullen waarschijnlijk zeggen dat ze met zulke slechte beelden niks kunnen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204528

Anoniem: 167065 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 18:59:
[...]

die zullen waarschijnlijk zeggen dat ze met zulke slechte beelden niks kunnen :p
Tja maar als je het orgineel bewerkt en vervolgens aan de politie geeft, zal dat toch ook niet als (bewijs)materiaal worden gezien?
*ziet al een hele rechtzaak voor het bewerken van bewijs, criminelen hoeven alleen te zeggen dat ze ontoerekeningsvatbaar waren en ze zitten morgen weer thuis*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Anoniem: 204528 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:01:
[...]

Tja maar als je het orgineel bewerkt en vervolgens aan de politie geeft, zal dat toch ook niet als (bewijs)materiaal worden gezien?
*ziet al een hele rechtzaak voor het bewerken van bewijs, criminelen hoeven alleen te zeggen dat ze ontoerekeningsvatbaar waren en ze zitten morgen weer thuis*
Tuurlijk niet, want dan zou het uitprinten ook al geen bewijs meer zijn, want je kunt met verschillende kleurprofielen printen.

Level aanpassen in PS lijkt me geen probleem, ook resizen niet en sharpenen. Zolang je maar niet gaat 'tekenen' in de foto of stukjes gaat knippen en plakken lijkt het me niet verkeerd. Zoals je het origineel maar wel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
in adobe after effects kan je levels en curves gebruiken op video....

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

Pagina: 1