Toon posts:

[XP] Toetsenbordknoppen uitzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb rechtsboven op mijn keyboard 5 knoppen:
internet - email - standby - unstandby - poweroff

Is het mogelijk de laatste 3 uit te zetten? Als ik m'n email wil bekijken met de email knop, dan druk ik dikwijls op de standby knop. De standby knop heb ik verder nooit nodig, dus wil ik deze met de andere 2 knoppen rechts graag uitzetten. Weten jullie of dat kan en hoe dat zou moeten?

Bij voorkeur door 'n software-matige instelling en niet met grof geweld.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Gewoon even open schroeven en, dat 'klikje' (het knopje zelf dus) loshalen, en weer terug stoppen? Is niet echt grof geweld..

Verder zou het met register tweaks moeten kunnen, maar dan moet je wel weten waar het precies zit..

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
het zit vaak in de hardware en de driver
en M$ heeft altijd geweigerd de keyboard driver vrij te geven
wat ^((*&(&(&%$#%$# vervelend is

Modbreak:Doe eens normaal? Die M$ troll bewaar je maar voor een andere site :)

[ Voor 25% gewijzigd door elevator op 09-03-2007 14:57 ]

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02-2025

MarElo

Ik zie je wel!

Met zo'n keyboard zou je die knoppen kunnen programmeren lijkt me, dus software matig uitzetten op 1 of andere manier.
Toetsenbord instellingen of Fabrikant softwarematige oplossing.

[ Voor 21% gewijzigd door MarElo op 08-03-2007 18:54 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-03 14:55
Ik heb wel is over een registerhack gelezen waarmee de knoppen "ge-remapped" konden worden naar andere waardes. Misschien dat dat iets is.

Maar misschien heb je er meer aan om gewoon even onder energiebeheer kunt kijken of er daar niet een instelling zit. Bij laptops zit dat er meestal, bij computers.. (Denk het eik niet).

Of je kunt proberen je huidige hotkey driver te vervangen voor een algemene hotkey driver. Misschien dat die die knop kan onderscheppen.

Edit: Zoiets dus: http://www.download.com/H...10121568.html?tag=lst-0-3

[ Voor 8% gewijzigd door Nijn op 08-03-2007 18:57 ]

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Nijn schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 18:55:
Ik heb wel is over een registerhack gelezen waarmee de knoppen "ge-remapped" konden worden naar andere waardes. Misschien dat dat iets is.

Maar misschien heb je er meer aan om gewoon even onder energiebeheer kunt kijken of er daar niet een instelling zit. Bij laptops zit dat er meestal, bij computers.. (Denk het eik niet).

Of je kunt proberen je huidige hotkey driver te vervangen voor een algemene hotkey driver. Misschien dat die die knop kan onderscheppen.
Weet je daar iets meer over? Ik heb nu helaas zo'n cheap iTouch keyboard van Logitech. Had vroeger 1 met meer extra knoppen, zoals play, stop, next en previous song. Die mis ik enorm, zou mn loze 'files'
'e-mail' knoppen wel willen remappen (heb gelukkig niet meer zon standby knop, die had ik toen trouwens gewoon afgeplakt.

Hier komt iets hips te staan

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-03 14:55
Zie dit. Al is dit een redelijk slecht voorbeeld zie ik nu.
Pagina: 1