Toon posts:

[SBS 2003] Hoe om te gaan met Group Policy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ben bezig met inrichten van SBS 2003 R2 Server op een nieuwe machine. Op de oude machine staat nog W2K Server en op die server had ik ook Group Policy ingesteld voor users/computers.

Aangezien de clients (XP Prof.) straks gaan aanmelden op de SBS server wil ik ervoor zorgen dat alle policy settings uit de registers van de clients verdwijnen. Wat is de beste manier om dit voor elkaar te krijgen?

Grtz

Verwijderd

Wat wil je nou precies? Wordt het een ander domain?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-02 15:49

mutsje

Certified Prutser

als je gebruikt maakt van zogenaamde tatoo policies (handmatig aangemaakte of geimporteerde policies) zet die eerst op disabled alvorens ze te verwijderen. Hiermee voorkom je dat ze aktief blijven op de client computers nadat je de policy van de OU verwijderd hebt. Verder zou je setup security.inf kunnen draaien op de client met de analisys tool (howto is op got aanwezig) hiermee zet je de client terug naar de policy state waar die was na de setup. Hou er wel rekening mee dat je secedit.exe moet gebruiken als je alleen policies terug wilt zetten! Verder bedenk goed wat voor policies je wilt, maak apparte OU's aan voor de computers en users en maak per in te stellen policie een apparte policy aan in plaats van alles in 1 policy te zetten, hiermee hou je overzicht bij conflicterende policies namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 18:43:
Wat wil je nou precies? Wordt het een ander domain?
De naam van het domein blijft hetzelfde maar server is vervangen door een nieuwe waarop ik nu SBS 2003 heb gezet.

Wat ik wil is dat de client computers geen policy settings in het register hebben van de Windows 2000 server.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:25:
De naam van het domein blijft hetzelfde maar server is vervangen door een nieuwe waarop ik nu SBS 2003 heb gezet.
Je kan een nieuwe server neerknallen met dezelfde domain- en servernaam, maar heb je het domain gemigreerd/geupgrade of niet?
Wat ik wil is dat de client computers geen policy settings in het register hebben van de Windows 2000 server.
Heb je je domain geupgrade/gemigreerd of niet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:24:
[...]

Je kan een nieuwe server neerknallen met dezelfde domain- en servernaam, maar heb je het domain gemigreerd/geupgrade of niet?

[...]

Heb je je domain geupgrade/gemigreerd of niet?
Nee, opnieuw aangemaakt met dezelfde naam.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik gewoon die GPO die aan de OU gekoppeld zit, verwijder en dan secedit/refreshpolicy doe dan moeten de clients toch weer een clean registry hebben?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:41:
Als ik gewoon die GPO die aan de OU gekoppeld zit, verwijder en dan secedit/refreshpolicy doe dan moeten de clients toch weer een clean registry hebben?
als het om niet tatoo policies gaat en het is een windows 2000 doos ja. bij XP doe je gpupdate /force :)

Misschien handig om je in te lezen in policies en hoe ze werken.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 10:14:
[...]

als het om niet tatoo policies gaat en het is een windows 2000 doos ja. bij XP doe je gpupdate /force :)

Misschien handig om je in te lezen in policies en hoe ze werken.
Hehe, ja moet ff wat lezen idd. Maar ja het moet weer snel snel.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:41:
Als ik gewoon die GPO die aan de OU gekoppeld zit
Die GPO van je verwijderde domain bedoel je?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:11:
[...]

Die GPO van je verwijderde domain bedoel je?
Op de machine met Windows 2000 Server. Daar dus de GPO's verwijderen en dan vervolgens met gpupdate de clients synchroniseren zodat alle GPO settings weg zijn.

Dan W2K machine uit, nieuwe SBS server aan en clients aanmelden op SBS domain.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

als je zeker wilt weten dat alles weg is open je security and analisys snapin laad je de setup security.inf file en apply je die op een workstation, hiermee wordt alles naar hoe de machine na installatie was gezet. Dus ook NTFS security etc. Of Tatoot policies ook verwijderd worden geef ik geen garantie op... :)

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:48
mutsje schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 14:53:
als je zeker wilt weten dat alles weg is open je security and analisys snapin laad je de setup security.inf file en apply je die op een workstation, hiermee wordt alles naar hoe de machine na installatie was gezet. Dus ook NTFS security etc. Of Tatoot policies ook verwijderd worden geef ik geen garantie op... :)
Met je security.inf ga je qua instellingen compleet terug naar fabrieksniveau. Zou goed moeten zijn dus.

Hier nog wat extra info: http://www.microsoft.com/...defaultpols.mspx?mfr=true

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

WaSteiL schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 15:27:
[...]

Met je security.inf ga je qua instellingen compleet terug naar fabrieksniveau. Zou goed moeten zijn dus.

Hier nog wat extra info: http://www.microsoft.com/...defaultpols.mspx?mfr=true
Dat klopt echter tatoot policies laten sporen na in de registry, ik zou echt niet weten of die met de security.inf verwijderd worden. Dus dit zou de TS dan moeten uitproberen.

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:43

Tijntje

Hello?!

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:24:
[...]

Nee, opnieuw aangemaakt met dezelfde naam.
Je zal dan ook alle machines op nieuw moeten joinen op het domain.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Pagina: 1