verschil Core 2 Duo en ViiV

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
ik probeerde op internet een computer samen te stellen, waar hij een probleem gaf bij de processor in combinatie met windhoos vista..
hij gaf dit probleem met de Intel Core 2 Duo E6300, terwijl hij met de Intel ViiV Core 2 Duo E6300 geen problemen gaf..

mijn vraag dus, wat is het grote verschil tussen die 2 en omdat ik nog nooit van mensen met ViiV gehoord heb, is het wel geschikt om op te gamen ed?? (lijkt me wel, maar toch)

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

fout in software, men bedoeld de zelfde processor.

vista zal zeker draaien met een Intel Core 2 Duo E6300

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Viiv is een marketing-term voor een 'platform'. Alle core2duo's vallen hieronder. Er is dus niet zoiets als een c2d-Viiv-editie. :)
En zoals m'n voorganger al zegt zullen c2d's Windows Vista gewoon goed draaien. Geen enkel punt.

[ Voor 27% gewijzigd door _the_crow_ op 08-03-2007 18:38 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik zat me er ook al over te verbazen op de site van dell.
Volgens mij staan ze al heel lang dubbel in de lijst van processoren en degene zonder viiv aanduiding geeft hij aan als conflicterend met vista.

Who is John Galt?

• darkpluisje
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-04 08:52
ja ze staan er inderdaad al een tijd en verbaas me er al langer over, daarom leek het me handig of mensen er hier meer van wisten...
prijs van de bijde zijn inderdaad ook gelijk evenals andere kenmerken (geheugen, snelheid ed)..

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 22:58
Ten eerste, het gaat hier natuurlijk over dezelfde processor. Deze zullen beide (gekeken naar alleen de processor) absoluut GEEN probleem met Windows Vista opleveren.

Omdat Dell zijn website graag uniform en duidelijk houdt voor klanten en potentiele klanten is er geen gebruik gemaakt van de optie voor een ander moederbord!

Ik denk namelijk dat die C2D met ViiV op een ander moederbordje wordt gemonteerd (waarschijnlijk 1 met HD azalia sound, terwijl de ander dat niet heeft). Dat ViiV moederbord zal dus Windows Vista Certified zijn, terwijl het ander moederbord (wat je krijgt als je de 'gewone' 6300 selecteerd dit niet heeft. Daarom kan deze mogelijk problemen geven met Vista volgens Dell. Maar maak je er over het algemeen niet druk om, volgens mij loopt alles wel Vista, alleen wordt er niet altijd van alles gebruikt gemaakt zonder HD audio etc. (volgens Microsoft dan he!). Veel niet certified Vista moederborden lopen op Vista prima.

Dit zijn de requirements voor ViiV, met onder andere Intel Processor (meetal dual cores) bepaalde chipset, HD audio.

Het moederbord zal bij de 'gewone' 6300 op de Dell site aan iets ontbreken, misschien geen HD audio of niet de bepaalde storage controller ofzo. Ik hoop dat ik nu alles zo'n beetje duidelijk uiteen heb gezet.

Wat mij betreft een slotje!
Pagina: 1