Toon posts:

snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Volgens de statistieken zou de ADSL2 snelheid op zo'n 1300 meter van de centrale op zo'n 15 Mb/s uit moeten komen. Als ik echter de postcodecheck op orange.nl uitvoer dan voorspelt deze ongeveer 4 Mb/s per seconde. :'( Is dat een reeele opgaaf want voor 4 stap ik niet over!!!

Groet,

Jurgen

Verwijderd

Wat je dus eigenlijk vraag is of wij het beter weten dan de tool van de internetaanbieder?
hoe snel is ADSL?
Orange ADSL Family is het snelste ADSL abonnement van Orange. De snelheid kan oplopen tot wel 20 Mbit/s. De snelheid van Orange ADSL Family is afhankelijk van het type telefoonlijn (standaard of ISDN) en je adres. Die snelheid kan variëren van 4 Mbit/s tot wel 20 Mbit/s. Check de snelheid op jouw adres via snelheidscontrole.orange.nl.

Heb je een ISDN telefoonlijn? Dan is de maximale snelheid die je kunt halen 4 Mbit/s.

De snelheid die je bij jou thuis haalt is ook afhankelijk van meerdere dingen, die we hieronder kort toelichten.

afstand van de verbinding
Eén van de belangrijkste afhankelijkheden voor de snelheid van je verbinding is de lengte van de telefoonlijn, oftewel de afstand tussen je huis en de telefooncentrale in jouw wijk. De kwaliteit van ADSL vermindert naarmate de afstand groter wordt.
kwaliteit van de telefoonlijn of bekabeling

Een andere factor die de snelheid kan beïnvloeden is de kwaliteit van de telefoonlijn. ADSL wordt geleverd via de koperen telefoondraden die door KPN in heel Nederland zijn neergelegd. In bepaalde wijken komt het voor dat de kwaliteit van de koperlijnen minder goed is doordat ze er al heel lang liggen. De kwaliteit van je ADSL verbinding kan ook onder invloed van slechte/oude draden in huis zwakker worden. We raden je dan ook aan om altijd de met het modem meegeleverde kabels te gebruiken of als je vermoedt dat de kabels in het huis slecht/oud zijn, deze te vervangen.
BRON: Orange website

http://www.orange.nl/oran...ernet/specials/19225.html

Ga er in ieder geval maar van uit dat het idd 4MB is

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 18:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
tnx.

Dat wordt geen Orange dan!

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Alsof een andere provider je wél meer snelheid kan garanderen... :z

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Heb je ISDN of analoog?

Daarnaast is de postcodecheck indicatief. Dit zegt niets over de daadwerkelijke kabelkwaliteit.
Ik zit zelf op 1700m en haal 14mbit (analoog). Er zijn ook mensen die dichterbij zitten en langzamere snelheden halen, dus het is geen enkele garantie.

Als je ISDN hebt kun je deze natuurlijk ook downgraden naar analoog of een 2e lijn nemen (50 eur eenmalig en 9,50 belbudget per maand). Sommige providers hebben all-in pakketten, dan heb je die 9,50 ook niet (wel op letten dat de kaalkoper toeslag niet apart wordt gerekend, verschilt per provider).
Ik heb zelf speedlinq (ja, helpdesk is een ramp, maar niet nodig gehad) 20Mbit voor 29,95. Een abbonement goedkoper (12mbit) is duurder, aangezien je dan 24,95 betaald, maar dan komt er ineens wel 9,50 kaalkoper bij...
Dat heeft niets met Orange te maken, een technische beperking zal niet ineens door een andere provider niet meer gelden. Als je een Opel hebt die op een smal landweggetje niet harder dan 50 kan door de vele bochten dan kun je ook met een mercedes geen 200 rijden op datzelfde weggetje ;)

[ Voor 21% gewijzigd door DJSmiley op 08-03-2007 23:44 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

dôh schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:47:
[...]

Alsof een andere provider je wél meer snelheid kan garanderen... :z
Nouja, wel als hij kabel neemt ipv ADSL he... Bij kabel ben je niet afhankelijk van de afstands tot de centrale ofzo.

• tinus89
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01-12 09:05
als je mij je postcode en huisnummer geeft kan ik eens een officiele postcodecheck voor je doen bij Tele2.

En verder is een ADSL abbonnement niet te leveren op een ISDN-lijn, omdat ISDN een digitaal signaal is(ADSL ook) en er maar 1 digitaal signaal tegelijk op je lijn kan staan. Indien je ISDN hebt is het niet te leveren. gaan ze dat toch proberen, zal je order finaal vastlopen.

Kabel zou een optie kunnen zijn, voordeel is dat ze de snelheid meestal kunnen garanderen. Nadeel is dat KABEL bvaak duurder per MB is dan ADSL.

[ Voor 10% gewijzigd door tinus89 op 09-03-2007 00:28 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
tinus89 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 00:27:
als je mij je postcode en huisnummer geeft kan ik eens een officiele postcodecheck voor je doen bij Tele2.

En verder is een ADSL abbonnement niet te leveren op een ISDN-lijn, omdat ISDN een digitaal signaal is(ADSL ook) en er maar 1 digitaal signaal tegelijk op je lijn kan staan. Indien je ISDN hebt is het niet te leveren. gaan ze dat toch proberen, zal je order finaal vastlopen.

Kabel zou een optie kunnen zijn, voordeel is dat ze de snelheid meestal kunnen garanderen. Nadeel is dat KABEL bvaak duurder per MB is dan ADSL.
ADSL in ISDN kan niet? Wat een gelul zeg.

PSN: djmurcielago

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Ik denk dat we dit topic maar moeten sluiten:

• Slechte topic titel (onduidelijk).
• Aanhef en groeten alsof het een mail is.
• Antwoorden waren ook te vinden met even zoeken op GoT of via Google of gewoon de helpdesk bellen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.