Drank over laptop, start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 8.423 views sinds 30-01-2008

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 15:42
Beste mensen

vandaag drinken omgegooid in de buurt van mn laptop.. het kwam er meer onder, niet echt erop.. ik meteen uit gezet en drank opgeveegd.. zat voor zover ik kon zien nergens in op op de laptop.. meteen daarna aangezet, ging prima, bij het aanmeldingsscherm heb ik de peecee weer uitegzet omdat ik weg moest..
maar nu blijft ie hangen bij het opstartscherm van Acer. kom niet in de bios ofzo, doet helemaal niets...
Nu start ie dus niet meer op, toenstrax wel nog ...
Ben ik nu gewoon zwaar de lul of valt het toch mee?

Grtz

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Heb je je accu er al uitgehaald?
Het kan toch altijd dat er wat vocht is aangezogen. Je kan denk ik het beste je accu eruit halen (en natuurlijk laptje van de netspanning af) en hem een aantal dagen laten drogen.

[ Voor 87% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 08-03-2007 18:16 ]

• Black-Death
'Dadelijk de accu er maar eens uit halen

hopen op het beste :{

waterschade... wordt dat verzekerd? zal wel niet 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door Black-Death op 08-03-2007 18:58 ]

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-11 15:20

SalimRMAF

SpaceX - 4K

LOL, bij mijn zus was er een keertje thee overheen gegoten. Thee is nog ergerg, want water verdampt, maa rbij thee blijft het vloeistof plakken op alles en nog wat.

Dus toen de 1e keer thee viel op het toetsenbord, heb ik meteen de lapotp , of notebook. :O ondersteboven gezet zodat alles eruit zou vallen.

Ze heeft een Packard Bell R3400 laptop.

Een paar weken later, alsof die eerste geval geen waarschuwing was, gebeurde het weer.

Maar 2X scheepsrecht. De thee drong door tot diep in het toetsenbord-connectie stroomdraadjes. Als je dus GOT wouw intypen, kreeg je:

GHOPTU%

Zoiets, het enigste wat nog werkte bij msn-en ofzo was schermtoetsenbord gebruiken.

Na 30 Euro te hebben verspild aan de 0900 helpdesk van Packard bell, ( die gene aan de lijn deed heel stoer en expres langzaam praten, ook toen ik zeid at ik veel over PC's wist en het me 1,50 kost per minuut :( ) Hij zei dat ik windows opnieuw mst installeren. :?

Ik zei dat ik t al had gedaan, ... Beltegoed op. :s

TOen maar naar de Mikro gegaan,waar we m hadden gekocht. Na 2 weken kregen we m terug, met een nieuw toetsenbord.

Mn zus dr pc aan doen: Zelfde probleem. :> Ze hadden alleen het toetsenbord vervangen, eens neit getest of ie t deed.

Na 2 dagen nog n keer opgestuurd, en na 2 weken kwam ie goed trug. :P

Dus ja, zoveel ellende door zoiets kleins. Maar weer ontopic. }:O

Waterschade wordt absoluut neit verzekerd of valt ook neit in de garantie termijn. OOw ja: vergeten! o te zeggen: Tuurlijk zei mn zus neit dat er thee was overheen gevallen, meot je nooit doen zeg gewoon dat hij ermee ophield. Ineens.

Gulfstream G650

• Black-Death
Ja ik ga morgen anders een contact opnemen met de leverancier, en zeg uiteraard ook niets dat er iets opgevallen is

heb de accu er nu uitgehaald en laat m maar eens even drogen...

:{

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 18:19
Hier thuis is er ook een keertje thee over de laptop gekomen ( sommige moeders... ). Meteen uitgezet, en een weekend naast de kachel laten drogen. Laptopje werk weer perfect!.

Laat de flaptop dus gewoon even rusten. Ga er niet verder aan knutselen, want dan vervalt de garantie zeker!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Even je laptop verwarmen met een föhn (klepjes eraf), zodat restanten van vocht toch nog opdrogen... niet te lang op een plek blazen want teveel hete lucht lijkt me slecht voor de elektronica.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Black-Death
Michael Knight schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:19:
Even je laptop verwarmen met een föhn (klepjes eraf), zodat restanten van vocht toch nog opdrogen... niet te lang op een plek blazen want teveel hete lucht lijkt me slecht voor de elektronica.
Misschien geen slecht idee.. Strax voorzichtig eens proberen...

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11 22:00
Het eerste dat je moet doen in zo;n geval is direct de netspanning eraf en je accu eruit trekken. Hierdoor voorkom je eventuele mogelijke kortsluiting. Daarna zo goed mogelijk laten uitlekken en desnoods fohnen.
In jouw geval kun je nog proberen de laptop een dag weg te zetten zonder accu... Anders zal ie toch echt open moeten

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wat een dombo's , die een laptop willen gaan föhnen? Wat denk je dat er zal overblijven van de dunne plasticcen toetsknopjes? Juist, ze gaan smelten!

PS: ik spreek uit ervaring.
PS2: sorry voor mijn taalgebruik :9
PS3: komt pas over 3 weken uit. :*)

[ Voor 7% gewijzigd door SalimRMAF op 08-03-2007 20:31 ]

Gulfstream G650

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

salimrmaf schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 20:29:
Wat een dombo's , die een laptop willen gaan föhnen? Wat denk je dat er zal overblijven van de dunne plasticcen toetsknopjes? Juist, ze gaan smelten!

PS: ik spreek uit ervaring.
PS2: sorry voor mijn taalgebruik :9
PS3: komt pas over 3 weken uit. :*)
Jij spreekt uit ervaring. Das mooi! Dit is namelijk een ervaringenforum.

Mijn ervaring is, dat als je het goed doet er helemaal niets smelt...zo dom ben ik dus ook niet.
Ik geef zelfs nadrukkelijk aan eerst klepjes weg te halen (je gaat niet recht op een toetsenbord föhnen) en dat teveel hitte nooit goed kan zijn.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Black-Death schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:19:
Ja ik ga morgen anders een contact opnemen met de leverancier, en zeg uiteraard ook niets dat er iets opgevallen is

heb de accu er nu uitgehaald en laat m maar eens even drogen...

En dan leuk de kosten moeten betalen, omdat ze uiteindelijk zien dat je er iets op laten vallen hebt.

• Black-Death
Het was niet eens alcohol :')

maar die laptop is dus een Acer, had eens gehoord dat als ik dat beestje openschroef, de garantie vervalt...

Maar zodra het gebeurde, heb ik de laptop meteen uitgezet en alle stekkers eruit getrokken (echt meteen, want kortsluiting brengt pas echt problemen)..

[ Voor 36% gewijzigd door Black-Death op 08-03-2007 22:35 ]

• Stouten
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-06-2022
Black-Death schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 22:35:
Het was niet eens alcohol :')

maar die laptop is dus een Acer, had eens gehoord dat als ik dat beestje openschroef, de garantie vervalt...

Maar zodra het gebeurde, heb ik de laptop meteen uitgezet en alle stekkers eruit getrokken (echt meteen, want kortsluiting brengt pas echt problemen)..
Tis kiezen eh? Als je het niet doet en hij blijft dit gedrag vertonen heb je sowieso een probleem, want denk je dat ze bij acer niet zien dat het waterschade is?

• Black-Death
Zullen ze vast wel zien ja.. Hoop dat dan de harde schrijf nog te redden valt :{

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 16:53

LieveNiels

On Fire

Ach, mijn mobieltje is ook wel eens in een glas bier gepleurt. Zat totaal geen leven meer in.... maar even 48 uur op de radiator legge (washandje ertussen) en hij deed het gewoon weer (samsung e700). Als het vocht er maar uit is....Maja kortsluiting in een mobieltje is wat anders dan in een laptop ofniet?

[ Voor 13% gewijzigd door LieveNiels op 08-03-2007 22:51 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-11 22:08
Vocht laten opdrogen is 1, gevolgschade is 2....

Vaak is opdrogen voldoende idd, maar aangezien de meeste vloeistoffen geen 100% water zijn (gedestilleerd water uitgezonderd, maar dat valt net niet over een laptop) blijft er altijd rotzooi achter..

Suikerresten, zouten, kalk, afhankelijk van het soort tast dit langzaam of sneller de electronica/printplaat aan. Daarnaast krijg je ook oxidatie in diverse connectoren.

Als je geluk hebt is het alleen keyboard, dan ben je met 30-60 eur klaar (afhankelijk van leverancier. Aangezien de officiele repaircentra (telemos, imd, getronics) vaak onzinnige order/verzendkosten hanteren kan Ebay een hele betaalbare oplossing zijn)

Verwijderd

Het beste advies wat ik tot nu toe heb gelezen imho is gewoon de "domme" gebruiker uithangen en RMA-en.

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

bij de laptop van mn zus kwam packard bell er niet 8er dat er water was op gevallem :| ik had zelfs nog de laptop opengeschroeft!

Gulfstream G650

• Black-Death
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 23:15:
Het beste advies wat ik tot nu toe heb gelezen imho is gewoon de "domme" gebruiker uithangen en RMA-en.
RMA-en?? :P

Maar het was geen water, het was de goedkope 7up variant van de Aldi.. zucht

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
RMA-en = opsturen voor reperatie.

Ik heb vele notebooks gezien waar vloeistoffen over gevallen waren en geloof me, alle vloeistoffen zijn te zien... maar je weet maar nooit :) probeer het maar, als ze het vinden zullen ze eerst een invoice sturen volgens mij.. als je nie akkoord gaat sturen ze hem terug ongerepareerd en kan je altijd kijken wat je doet :)

That's the way the cookie crumbles.

• Black-Death
Maar de situatie is dus zo dat als ik de laptop aanzet, hij het opstartscherm van Acer laat zien en dan blijft hangen.. Waar kan dat op duiden? Kapot RAM ofzo?

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-10 11:02

BertV

Handgemaakt

Black-Death schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:05:
Maar de situatie is dus zo dat als ik de laptop aanzet, hij het opstartscherm van Acer laat zien en dan blijft hangen.. Waar kan dat op duiden? Kapot RAM ofzo?
Gewoon kortsluiting.
Ik had zelf melk (gezonde ik 8) ) over mijn toetsenbord laten gaan.
Koste 700,- aan reparatie.

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Black-Death
BertV schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:08:
[...]

Gewoon kortsluiting.

• BertV

BertV

Handgemaakt

Niet wat je wou horen, maar dit is het nadeel van laptops.
Koper van koelblokken gaan reageren op de vloeistof, los van of het na opdrogen gaat werken.
Officeel moet je de pc laten drogen voordat ie weer aan gaat.

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:22

Quakie

quakelen

Me vriendin (nog steeds :P ) heeft een keer een volle cola glas over de laptop gegooid.. Cola ging dus vol over scherm en laptop heen. Binnen 5 seconden had ik laptop op zijn kop... en rennend naar badkamer had ik binnen 1minuut heel me toetsenbord gestript. Helaas paniekactie (diverse toetsen zijn gaar). Met een natte, warme, vochtige doek alles goed afgedaan... Doge doek nagedaan... na een puzzelsectie :) van een half uur met de toetsencombinaties laptop weer aangedaan. Na diverse vage windowserrors doet ie het nog steeds.
Vorige week toevallig laptop gestript om harde schrijf te vervangen (moest wachten totdat ie uit garantie was). Je raadt het al, overal plakte het als een gek! Ik denk dus dat ik.. nou ja me vriendin :P geluk gehad heeft.
Helaas zag ik een klein kabeltje niet en die brak dus...deze zit nu met plakband vast. mis een ledje op dit moment, maar vooruit. Wie zegt dat BenQ geen kwaliteitsspul maakt... :P

Jouw geval aangezien hij het niet doet... check je aansluitingen van je batterij, check je RAM (vaak kan je hier wel bij zonder dat garantie vervalt). Uiteraard wat boven wordt gezegd, drogen, drogen en nog eens laten drogen....

Ik teken nergens meer voor

• Black-Death
Ja de batterij is er uit op het moment.
maar als ik ook maar iets aan de binnenkant wil bekijken moet ik de laptop dus openschroeven, en ik hoorde dat bij Acer dan al je garantie vervalt. of je er dan uberhaupt iets aan doet, doet er niet toe, maar ze kijken naar de schroefjes en als die niet meer in de originele staat zijn (dus zwarte kleur eraf) ben je de zak.
En ik weet niet eens waar mn RAM precies zit :')

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

wd-40

laatst iets over gelezen; een of ander goedje voor ketting van wielrenners fiets tegen roest ofzo
had iemand een mobieltje met vloeistof schade weer werkend gekregen
misschien dat 't op je laptop werkt, heb er zelf geen ervaring mee. zou 't dan ook echt als laatste / uiterste gebruiken om 't te testen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-10 13:25
BertV schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 12:08:
[...]

Gewoon kortsluiting.
Uh, 700? mijn "Luxe" logitech G15 kost "maar" 60 euro!

[ Voor 18% gewijzigd door Janusch op 10-03-2007 19:22 ]

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:58
arieman007 schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:21:
[...]

Toetsenbord bij laptop... dus meteen ook over de rest van zijn laptop heen............

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:00
Ik geloof niet dat je beseft dat het hier over laptoptoetsenborden gaat... Dus ook melk over de laptop.

[ Voor 3% gewijzigd door Jakkus op 10-03-2007 19:29 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Black-Death
Naja morgen maar eens langs de Paradigit, en kijken wat dat uithaalt.

Zouden mijn harde schijf gegevens nog te redden zijn?

[ Voor 29% gewijzigd door Black-Death op 11-03-2007 19:16 ]

• BertV

BertV

Handgemaakt

Black-Death schreef op zondag 11 maart 2007 @ 19:06:
Naja morgen maar eens langs de Paradigit, en kijken wat dat uithaalt.

Zouden mijn harde schijf gegevens nog te redden zijn?
Grote kans dat de schijf inorde is.
Die problemen met die vloeistof onstaan door kortsluiting op het moederbord en andere onderdelen.
De hardeschijf is min of meer waterdicht.

• Black-Death
Ben net terug vna de winkel. Hij keek even naar de HD die die eruit haalde en probeerde het toen opnieuw, maar de laptop bleef hangen. CD-rom idem dito.
Hij denkt dat het moederbord stuk is.
Morgen even opsturen naar Acer en dan zien we wel.. De verkoper zag de waterschade iig nog niet :P

• -Arcane-
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-12-2024
tja, dikke kans dat er inderdaad problemen zijn met het moederbord. In frisdrank zit nogal wat zuur, metname in cola. Dit kan een moederbord behoorlijk agressief aantasten.

• Black-Death
-Arcane- schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:33:
tja, dikke kans dat er inderdaad problemen zijn met het moederbord. In frisdrank zit nogal wat zuur, metname in cola. Dit kan een moederbord behoorlijk agressief aantasten.
Het was een Aldi-versie van 7up, vol met heerlijk koolzuur! :P

• Black-Death
De Acer Repair Status geeft aan READY TO SHIP, nadat hij eerst stond op UNDER REPAIR

Zo die gefixed zijn? 8)

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Ja, gefixt met een hoge rekening erbij! 8) 8)

Gulfstream G650

• Black-Death
Kreeg net een mailtje dat ie hersteld is en dat ie weer wordt opgestuurd. Zie nergens iets over 'buiten de garantie' staan 8-)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:20

Theo

moederbord

Als je niets moet betalen heb je ceht heel veel geluk gehad. Waterschade is namelijk redelijk makkelijk te herkennen en is altijd een reden om iets buiten de garantie te laten vallen

7400 Wp op het dak

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:50
Dan heb je heel veel geluk gehad, heb het zelf ook een keer gehad en helaas moest ik kiezen dat of ik het liet repareren en 1300 euro moest betalen voor een nieuw moederbord (HP) of het zo zou laten, daar hij toch al 2 jaar oud was heb ik het maar zo gelaten, vorige week voor de grap aangesloten en bleek het weer te doen maar ja, om nou een paar jaar te wachten eer je je laptop weer gaat gebruiken is ook weer niet echt een mogelijkheid ;-).
Ik hoop dat je geen rekening er bij zal krijgen al zou ik als ik jou was er voorzichtig rekening mee houden.

• Black-Death
Inderdaad, wat niet is, kan nog komen. Misschien zit er wel een rekening bij, of misschien hebben ze hem ongerepareerd teruggestuurd..
Ga sowieso een externe harde schijf komen voor al m'n backups :')

• BoyzNDaHood
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2022
Moneta schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 01:33:
RMA-en = opsturen voor reperatie.

Ik heb vele notebooks gezien waar vloeistoffen over gevallen waren en geloof me, alle vloeistoffen zijn te zien... maar je weet maar nooit :) probeer het maar, als ze het vinden zullen ze eerst een invoice sturen volgens mij.. als je nie akkoord gaat sturen ze hem terug ongerepareerd en kan je altijd kijken wat je doet :)
Bij sommige bedrijven moet je dan wel de kosten van het opsturen betalen etc. Dat is dus ook niet niks hé.

• Black-Death
BoyzNDaHood schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 19:37:
[...]

Bij sommige bedrijven moet je dan wel de kosten van het opsturen betalen etc. Dat is dus ook niet niks hé.
Dat zit bij mijn Pick-up-and-return-garantie ;)

• JorisTheWise
Indien die van toepassing is bij dit soort gevallen denk ik zo.

• Black-Death
Zojuist teruggekregen, nieuw toetsenbord erin.
volledig binnen de garantie

Acer _O_ ;)

• JorisTheWise
Wow, dat is wel erg goede service van ze dan, of ze hebben het niet gezien of je hebt dus een flinke meevaller gehad.

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:09
Black-Death schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:12:
Zojuist teruggekregen, nieuw toetsenbord erin.
volledig binnen de garantie

Acer _O_ ;)
Toetsenbord?

• Black-Death
Het Despatch Report zegt 'keyboard exchangend' :P

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ok, dit is wel weer genoeg over het bedonderen en misbruik maken van de service die aan je wordt geleverd. :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.