Toon posts:

Gamepoort - VGA poort

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een soort van connector die je kunt aansluiten op een gamepoort maar waarbij de andere kant aan te sluiten is op ene vga-kabel. Ik weet alleen niet hoe dat ik dit werkend kan krijgen dat ik een tweede vga-uitgang heb.

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:49:
Ik heb een soort van connector die je kunt aansluiten op een gamepoort maar waarbij de andere kant aan te sluiten is op ene vga-kabel. Ik weet alleen niet hoe dat ik dit werkend kan krijgen dat ik een tweede vga-uitgang heb.
2e vga via gamepoort lijkt me onwaarschijnlijk

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:28
Is het niet voor een 3D brilletje o.i.d?

Gamepoort - besturing
VGA - beeld
?
En een tweede VGA lukt je inderdaad niet via gamepoort, totaaaaaaaaal andere techniek ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het aansluitstukje past aan de ene kant op een gamepoort en op de andere kant op een vga-kabel. Dus ik zou denken dat dat ding er niet voor niets is. Het is niet zelfgemaakt...

Verwijderd

vind je het erg als ik je niet geloof :P
Of heb je een videokaart met gameport? :')

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:20

Haan

dotnetter

Weet je zeker dat het wel een VGA-kabel is? Kan ook een seriële kabel zijn misschien?

Zoals de rest al zegt, is het onmogelijk dat een gameport opeens videobeelden uit gaat spugen (denk zelf maar eens na waarom niet ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door Haan op 08-03-2007 17:55 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Haan schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:54:
Zoals de rest al zegt, is het onmogelijk dat een gameport opeens videobeelden uit gaat spugen (denk zelf maar eens na waarom niet ;) )
Omdat 'ie vaak op je GELUIDSkaart, of je on-board chip (vaak zonder video) zit :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat er toevallig iets vermeld op dat kabeltje kwa typenr oid? dat zou al heel wat helpen :)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

1 ding om dit duidelijk te krijgen zijn foto's.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

of diep in je geheugen graven :) dit is volgens mij een connector van een jaar of 7 / 8 geleden en daarmee kon je toen een apart soort gamepad aansluiten. zal hier eens in de kast duiken moet er vast ook nog wel eentje liggen

overigens is de 'gamepoort' aansluiting (die op je soundcard zat) ook al van die leeftijd

[ Voor 17% gewijzigd door Ray op 09-03-2007 13:06 ]

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Ik kan hier met verloopjes ook prima een muis direct aan de monitor hangen, maar dat werkt natuurlijk ook niet...

Ik heb wat rare soort aansluitingen gezien voor monitoren, maar op een geluidskaart nog niet :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

We hebben hier op GoT geen glazen bol. Met een dermate summiere beschrijving als dit kunnen we niet veel - dat blijkt uit de replies hierboven :o

Toch denk ik dat ik weet waar je het over hebt - maar de plek waar je het vraagt en de manier waarop klopt dan zeker niet.

Je beschrijft namelijk dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.abix.fr/prod/085100_1.jpg
(of evt exact omgekeerde qua m/f)

Alleen heeft dat bijzonder weinig met een gamepoort of OH te maken, dat is namelijk een Apple DB15 naar VGA HD15 kabel waarmee oude (pre-iMac) Mac systemen op een PC monitor aangesloten kunnen worden of omgekeerd waarmee een PC op een oude Mac monitor aangesloten kan worden.

Dat is dus VB of AT materie. Sowieso had je er een stuk sneller achter kunnen komen als je ipv "gamepoort" en "VGA" gemeld had dat het om een DB15 en HD15 connector gaat - probeer eens een Google search daarop :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.