Toon posts:

Wisselframe

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Op de site van alternate kwam ik deze ideale dingen tegen.
http://www.alternate.nl/h...isks&Level2=Wisselframes&

Een hardeschijf erin stoppen.. En gaan. Ideaal voor mijn download pctje.. Alleen die is fluister stil. En in zon ding zit een ventilator. Nou mijn vraag. Zijn ze er ook passief? _/-\o_

Verwijderd

Ja, die zijn er ook passief.

En je kan natuurlijk ook gewoon de ventilator die erbij zit uitzetten (lees: stekker eruit) en de temperatuur in de gaten houden.
Overigens kan een ventilator in een 'wisselframe' zoals je dat noemt net zo fluisterstil zijn als de rest van je pc.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:53:
Ja, die zijn er ook passief.

En je kan natuurlijk ook gewoon de ventilator die erbij zit uitzetten (lees: stekker eruit) en de temperatuur in de gaten houden.
Overigens kan een ventilator in een 'wisselframe' zoals je dat noemt net zo fluisterstil zijn als de rest van je pc.
Maar wat is eigelijk het goede woord voor die dingen. Want het lijkt me niet de term? Of ben ik fout.
En kent iemand een webshop die zon ding alleen dan passief heeft?

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 19:43:
[...]

Maar wat is eigelijk het goede woord voor die dingen. Want het lijkt me niet de term? Of ben ik fout.
En kent iemand een webshop die zon ding alleen dan passief heeft?
Ander woord : Mobile Rack

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Even kijken of ik dit nu goed begrijp, kan je dan gewoon de HDD eruit trekken zoals een USB HDD, en als je nog zo'n ding in een 5,25" externe case zet die gewoon als externe HDD gebruiken?

Dat zou een hoop opzetten van de USB en power cable schelen elke keer :)

• DizzyVacation
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Nee, volgens mij niet, volgens mij zijn deze net als gewone harde schijven, alleen zijn deze makkelijker te vervangen. Dus zeer onverstandig om deze eruit te halen als de pc aanstaat. Maar ik kan het verkeerd hebben.

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik zelf heb sinds een paar dagen deze in mijn server zitten:
http://www.alternate.nl/h...=T3BV05&showTechData=true
en ze bevallen goed. Als goed is en je controller ondersteunt het is sata hotswappable. De ventilator achter op kan je met een schakelaar instellen op snel/langzaam. En ik op langzaam zijn ze vrij stil. Daarnaast zitten er knoppen op om je hd aan/uit te zetten. Zeker voor dat geld zijn het zeer mooie en stevige wisselracks.

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-02 00:38
het hangt inderdaad van je schijven af of je mag hotswappen. als het goed is zou wel elke S-ATA disk het moeten ondersteunen, onboard functionaliteit weet ik niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe groot zijn de fans in die dingen? Want anders bestel ik er wel een papst fan ofzo bij.

En de snelheid is gelijk aan normale sata toch?

• crazytaxi819
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01 23:54
Weet iemand of er een mobile rack bestaat (voor sata) die ook sata II (300mb/s) ondersteun. Ik heb er nu al heel wat opgezocht, oa: Icy box, concepttronics, e-tech, etc. maar de specs staat allemaal dat ze 150mb zijn. Vreemd eigenlijk, want het is in principe toch alleen een rekje met contra/stekkers (en eventueel een fan) erin?

E-sata is volgens mij ook beperkt tot 150mb, dus aan zo'n (extern) kastje heb ik ook niets...

Wie weet wat?
Pagina: 1