Toon posts:

[XP] Error #1826 bij gebruik van recovery cd*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn laptop. Het zit zo:

Ik moest mijn laptop recoveren. Heb dus de recovery cd gebruikt maar toen die net 10 minuten bezig was viel de stroom eraf. De laptop viel uit en stopte met recoveren. Toen ik mijn laptop weer opstartte deed de recovery cd het niet meer. Ik krijg nu #error 1826 free space not found. Wie kan mij helpen dit op te lossen.

Groetjes, Esther

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Veel recovery CD's maken meerdere partities aan, en soms gaan ze halverwege ook weer partities resizen, etc, dus daar zal het wel mis zijn gegaan. (Je moet de recovery ook niet op batterij doen ;) )

Oplossing: download een Windows 98 bootdisk van www.bootdisk.com, boot ermee, en draai het programma FDISK. Verwijder alle partities van je harde schijf (ik neem even aan dat alle data eraf kan, want dat doet de recovery CD sowieso) die je ziet. Zodra er geen enkele partitie meer aanwezig is, start dan weer met de recovery CD, en deze zal nu zelf weer partities aanmaken.

Als je geen floppydrive hebt kun je ook een bootcd downloaden. Zoek op Google naar de Ultimate BootCD bijvoorbeeld, die kun je met elk brandprogramma naar CD schrijven.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het verwijderen van partities is niet in alle gevallen handig omdat soms de drivers op die aparte partitie staan alsmede wat andere zaken.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Maar het probleem is nu dat ik mijn laptop ook niet meer gewoon op kan starten. Hij start alleen nog maar vanaf die recovery cd. Dus ik kan dat programma FDISK waarschijnlijk ook niet draaien of wel?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 08:00:
Maar het probleem is nu dat ik mijn laptop ook niet meer gewoon op kan starten. Hij start alleen nog maar vanaf die recovery cd. Dus ik kan dat programma FDISK waarschijnlijk ook niet draaien of wel?
FDISK zul je in elk geval vanaf een cd of diskette moeten draaien, immers, je kunt een schijf niet partitioneeren als daar het prog op staat.
Dus wat je kunt doen is een bootdiskette of cd maken (vanaf bijv. www.bootdisk.com) , daarmee booten en fdisk starten, zodat je iig kunt zien wat er nog aan partities over is.