Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Een vriend van me is piloot en is op zoek naar een PDA waar het programma pocketFMS op kan draaien. Op de website van deze software wordt gezegd dat het draait op op windows-gebaseerde besturingssystemen.

Het kan rond de 250 - 300 euro kosten.

Aangezien wij zelf totaal geen ervaring hebben met pda's en niet zomaar een of andere pda willen kopen en dan erachter komen dat het niet zou werken.

Mijn vraag is dus wie er ervaring heeft met een pda met deze software of met zekerheid kan zeggen dat het op een bepaalde pda zou werken.

Hoop dat iemand ons hiermee kan helpen.

Groeten,
Rik van der Meiden en Bas van Oostrum

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Beetje googlen doet wonderen.

PDA moet sowieso GPS hebben (of via bluetooth oid kunnen beschikken over GPS).

Dus keuzes genoeg dacht ik zo.

Je kan het ook eens proberen op atcbox.com
Daar zit je dichter bij het vuur wat "piloot" betreft, en kunnen ze je daar misschien sneller helpen.

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Deze software draait alleen op 2000/XP. Geen PDA die dat draait, dus je zoektoch stopt hier. Een laptop of UMPC is wat ie zoekt.

Ik zei niks... :X

[ Voor 7% gewijzigd door Vlabakje90 op 08-03-2007 17:32 ]

• digitrasher
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb deze software wel eens gebruikt op een IPAQ HX2110 (al een oudje), icm met een Leadtek Bluetooth GPS ontvanger. De PDA draait op Windows Mobile 2003SE.

Werkte perfect, volgens mij voldoet elke pda zolang er maar windows mobile 2003se of nieuwer op staat.

EDIT:
Om de software op de PDA te zetten moet je eerst het programma op een 'gewone' windows computer installeren, vervolgens kan je vanuit dat programma icm met activesync de software naar je PDA sturen.

[ Voor 28% gewijzigd door digitrasher op 08-03-2007 17:32 ]

• MarElo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-02 16:13

MarElo

Ik zie je wel!

Vlabakje90 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:28:
Deze software draait alleen op 2000/XP. Geen PDA die dat draait, dus je zoektoch stopt hier. Een laptop of UMPC is wat ie zoekt.
Once the download is complete, run the downloaded file and PocketFMS will install itself onto your PC. Installing PocketFMS to your Pocket PC is done later, from within PocketFMS itself, and is not performed by the initial installation program that you're about to download. >:)

[ Voor 28% gewijzigd door MarElo op 08-03-2007 17:34 ]

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11 15:25
digitrasher schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:30:
Ik heb deze software wel eens gebruikt op een IPAQ HX2110 (al een oudje), icm met een Leadtek Bluetooth GPS ontvanger. De PDA draait op Windows Mobile 2003SE.

Werkte perfect, volgens mij voldoet elke pda zolang er maar windows mobile 2003se of nieuwer op staat.

EDIT:
Om de software op de PDA te zetten moet je eerst het programma op een 'gewone' windows computer installeren, vervolgens kan je vanuit dat programma icm met activesync de software naar je PDA sturen.
Let wel op dat er op Hardware page het volgende staat: The Pocket PC must have a StrongARM or XScale processor, so no MIPS or Palm devices can be used with PocketFMS.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Tja, lijkt me lichtelijk achterhaald sinds de Palm Treo 700w. De 700p daarentegen is geen PocketPC, dus dat is dan geen goed idee.

[ Voor 3% gewijzigd door MSalters op 08-03-2007 23:31 ]

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Ma.rkus.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 16:46
Ik ben zelf ook piloot (in opleiding - overigens in dezelfde klas als Bas :p) en ik heb een Asus A636N die ik speciaal heb gekocht als hulp bij de planning en uitvoering van VFR-vluchten. Hij bevalt super :). PocketFMS werkt er perfect op (hou er trouwens rekening mee dat het programma binnenkort subscription-based wordt). De A636 is vooral vanwege zijn goede GPS-ontvangst en lange batterijduur érg geschikt voor in het vliegtuig. Ook op de grond bewijst het apparaat zijn nut, bijvoorbeeld voor het m.b.v. Pocket Excel snel doorrekenen van Mass & Balance en Performance sheets.

Nu ben ik zelf aan het overwegen om over te stappen op een E-ten M700; ik zal Bas maandag aanspreken over een mogelijke verkoop van mijn A636 :)

[ Voor 15% gewijzigd door Ma.rkus.nl op 09-03-2007 21:02 . Reden: +verkoop ]

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 19:17

Caveman

whahoehaha

ehhh, piloten die hun eigen navigatie systeem moeten meenemen op een windowsbased pda'tje..... :? Over wat voor vliegtuigen hebben we het dan...van die dingen waar de red baron in vloog ofzo ? Dit is serieus bedoeld hoor, kan iemand mij misschien uitleggen hoe en wat, anders blijf ik voorlopig bij vliegvelden vandaan...

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Ma.rkus.nl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 16:46
We hebben het hier over vluchtjes van kleine twee- / vierzitters, waarbij VFR wordt gevlogen - dat betekent 'op zicht', waarbij er weinig gebruik wordt gemaakt van de vlieginstrumenten en er hoofdzakelijk naar buiten gekeken wordt om te bepalen waar je bent (..aan de hand van een VFR-kaart met daarop belangrijke herkenningspunten als bebouwing, wegen, spoorlijnen etc). Een PDA met GPS is daarbij puur als extra navigatiehulpje bedoeld.

¯¯¯¸(¤)¸¯¯¯       ¯¯¯¯¸¤¯¯(¯.¯)¯¯¤¸¯¯¯¯

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 19:17

Caveman

whahoehaha

Ma.rkus.nl schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 21:43:
We hebben het hier over vluchtjes van kleine twee- / vierzitters, waarbij VFR wordt gevlogen - dat betekent 'op zicht', waarbij er weinig gebruik wordt gemaakt van de vlieginstrumenten en er hoofdzakelijk naar buiten gekeken wordt om te bepalen waar je bent (..aan de hand van een VFR-kaart met daarop belangrijke herkenningspunten als bebouwing, wegen, spoorlijnen etc). Een PDA met GPS is daarbij puur als extra navigatiehulpje bedoeld.
Hmmm, ok. Het kwam bij mij nogal primitief over, maar ik begrijp dat we het hebben over zeg maar hobby/vrijetijd vliegen (nu ik de startpost nog een keer goed lees, had ik dat er wel uit kunnen halen).
Toen ik hem gisteren las dacht ik echt: wtf, wat is dit... Maar goed, ik snap het nu. Succes !

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Eggy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05-2023

Eggy

Goo goo g'joob

Ik denk dat de vragen inmiddels wel beantwoord zijn, wat met een beetje zoekwerk zelf waarschijnlijk ook wel gelukt was.

SE-NSE | Sony Ericsson - News, Services, Entertainment

Ayofe Theme for Symbian S60

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.