Welke videorecorder is nou het beste?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.864 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9459

Topicstarter
Mijn video is gesneuveld ;( en wil ik nu dus een nieuwe. Welk merk of welke video raden jullie mij dan aan? En willen jullie ook de prijs erbij vermelden?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14176

Nou, ik zou zeggen dat het weinig verschil maakt zolang je geen speciale eisen hebt.

Misschien hetzelfde merk als je TV ? Kun je je AB misschien combineren....

'k Zou alleen wel een stereo nemen, voor eht geld hoef je dat tegenwoordig niet meer te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Aristona is het merk van mijn tv. beetje onbekend merk voor me. Is Sony niet erg goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hoor, ik heb zelf mijn 2de sony recorder gekocht (alweer een tijdje terug), en deze bevalt prima.

Neem dus een stereo, maar laat je geen duur ding aansmeren met video-editing mogelijkheden e.d. waar je echt helemaal niets mee doet.

edit:

typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens, die videorecorder neem je toch alleen maar voor het opnemen van de televisie toch? Koop je er 's een leuke DVD speler bij voor als je een film gaat huren / kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13599

Als het alleen voor opnemen en afspelen is zou ik er ook niet zo moeilijk over doen.
Panasonic 610 kwam goed uit de test ( ong. 550), welke KTV heb je ivm gebruik zelfde AB.
Iig wel stereo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-05 11:43
De Panasonic NV-FJ610 schijnt heel erg goed te zijn en ziet erg ook nog schitterend uit!
Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/images/nv_fj610.jpg
:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik wil dus opnemen, afspelen en gewoon videobanden er mee kijken natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:54

Opa

Nu Multifocaal!

JVC 668.
Of anders de JVC S-VHS.

Je vraag is niet echt makkelijk te beantwoorden.
Zoek je een VCR met heel ruime Timer mogelijkheden of moet hij Persé NTSC afspelen of moet je er mee kunnen monteren?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
hoezo vhs? Koop een dvdspeler + mpeg kaart voor je pc en downloaden maar.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 10:54
Aristona is niet zo'n onbekende. Het is een Philips met een ander naamplaatje.
Voor een videorecorder kan ik een JVC aanraden. Heb er nu twee en ze werken uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 05 februari 2001 16:14 schreef x-wolf het volgende:
hoezo vhs? Koop een dvdspeler + mpeg kaart voor je pc en downloaden maar.....
Je hebt ook mensen die zomaar iets roepen.

Wel 's iets opgenomen van TV met je DVD speler, of geprobeerd er een tape mee af te spelen? :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Aristona is hetzelfde als Philips. Als je TV ook Philips is neem dan ook een Philips video.

Verder maakt het allemaal niet veel uit, kijk gewoon naar een leuke aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02-2023
onze philips was na 'n jaar en 'n paar dagen overleden, buiten de garantie en onze akai die we ervoor hadden had het net geen 3 jaar volgehouden. Wij hebben videorecorder pech

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Laatst online: 09:54

Opa

Nu Multifocaal!

Bigfoot, dat gaat op als je een moderne TV hebt. Dan volgt de Video de instellingen van de TV met TV-Link of Q-link.
Je hoeft niet altijd hetzelfde merk te houden:
Mijn vader heeft een JVC HR-J668 en die reageert perfect op de Q-Link van zijn Panasonic TV. Dat houdt in dat hij op de TV-a.b. op de knop Direct REC drukt om de video vanaf het bekeken kanaal op te laten nemen.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20632

videorecorder???
gebruik gewoon je hd als opslagmedium en je comp op te recorden werkt perfect met virtual Dub met een codec (real time) erachter (althans dat is wat ik doe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 11-05 11:08

Jag

Ik heb zelf een Philips, de duurste VHS van een paar jaar terug in combinatie met een dure breedbeeld van Philips. En dan heb je dus easylink, en dat is erg handig!!

Maar goed, daar heb jij niks aan. Wat belangrijk om te weten is of jouw tv stereo is. En anders of je een stereo set hebt met een ingang vrij. Dan is het namelijk de moeite om een stereo video te kopen, anders niet.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik wil een gewone simpele die van goede kwaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-04 19:46
heel simpel heel mooi is die van samsung 299 bij de kijkshop half jaar geleden gekocht prima kwaliteit (sv-232x) geen stereo maar als je toch een ouwe tv hebt boeit dat ook niet echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

feedback en xwolf, er is ook nog zoiets als kwaliteit, en kwaliteits eisen.

En dan ga je dus neit via je pc, via een of andere kaart divx en mpegs zitten kijken

Laten we lekker link gaan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 11:24
D-VHS is het nieuwste op gebied en schijnt beter kwaliteit te hebben dan DVD. voor normale VHS is panasonic het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19749

Tja ik heb een philips matchline s-vhs
en die bevalt prima.>:)
Nadeel alleen hij is niet goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

* Anoniem: 4629 heeft een Aiwa FX5700. Zonder dat irritante Showview en PDC. Werkt toch voor geen f*ck, en al helemaal niet op BBC en CNN en zo .. en laat ik daar nou net het meeste van tapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15965

Op maandag 05 februari 2001 17:48 schreef Sweet Pumpkin het volgende:
Ik heb een Sharp VC-FH3
was in de aanbieding

khad m voor 250,- goedkoper bij de Makro vandaan

Makkelijk te bedienen, goeie kwaliteit en super kwaliteit als je naar de prijs gaat kijken

Khad m voor 300,- ofzo, terwijl ie in de winkels (vorig jaar rond de 700,- was)
bij de makro toen 550,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 05 februari 2001 18:34 schreef PM het volgende:

En dan ga je dus neit via je pc, via een of andere kaart divx en mpegs zitten kijken
ik wel, seinfeld 's avonds opnemen, virtual dub erover hhen (voort geluid)
tv aan en kijken, is nix minder dan een video-opname

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12242

oeps, zie volgend bericht...sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12242

Ik zou de nieuwe TiVo van philips wel willen.
Gewoon opnemen op een HD, geen geklooi met banden.
Ik kijk toch alleen maar dvd's en wil af en toe iets opnemen.
In de USA is dit al weer een paar jaar verkrijgbaar. Nu ook in de UK (via SKY-tv).
Waarom loopt nederland weer achter? Dit deed philips ook al met de PRONTO (word nb in belgie gemaakt). Die kwam ook pas na meer dan een jaar naar nederland. Philips heeft toch z'n 'roots' in nederland, waarom dan de states eerst:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op maandag 05 februari 2001 17:48 schreef Sweet Pumpkin het volgende:
Ga gewoon voor die Panasonic wat ik zei, is een prima ding!! Anders JVC inderdaad, de 672 is ook prima voor 499 ongeveer..

*test ivm vern*te thread*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 22:09

JT

VETAK y0

Ik zou philips, JVC of panasonic nemen.
JVC : net iets beter in beeld
Panasonic : net iets beter in geluid
Philips : zit er tussenin.

Zelf heb ik een JVC S-VHS recorder, mijn dvd verzorgt het goede geluid wel :) Anders was ik voor een Panasonic gegaan.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

panasonic en mitsibishi hebben volledig metalen binnenwerk wat garandeert dat dat ding altijd goed blijft werken.

JVC heeft een gedeelte metaal. Alle andere merken zijn plastic. Als je op een tight budget zit zou ik voor DAEWOO gaan (ja je leest het goed)

Vind zelf de beeld kwaliteit van JVC erg goed zeker met S-VHS. (duh!)Maar als je een apparaat wilt hebben wat het over 10 jaar ook goed doet zou ik voor de 1e 2 merken gaan.

Ook is het zo dat de mitsubishi standaard 3 jaar garantie heeft, de rest 1 jaar.

Akai(=nokia) is 1 grote rotzooi op het gebied van videorecorders.

philips=aristona=erres
sony=bekend merk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-wolf
Pardon maar nu moet ik toch ff quoten:
Op maandag 05 februari 2001 18:34 schreef PM het volgende:

Juist omdat we kwaliteit willen nemen we dus geen tape meer!!!!!!! Waarom dacht je anders dat de dvd speler is uitgevonden? Die kl*te tapes lopen altijd vast, trillend beeld, magnetisch problemen bij het houden in de buurt van speakers enz. Als we het over kwaliteit hebben dan moeten we dus niet gaan praten over tapen!! *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9971

Jaja en waar denk waar Digicams mee werken?. Studio's, de NOS werken met digitale tape. Als jij je tape in de buurd van magneten houdt ben je wel een beetje dom bezig;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12348

een Betamax of een Video2000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-wolf
ok, ik overdreef wat. Maar die quote ging echt veel te ver.... |:( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14980

Ik zou voor een stereo video van Aristona(of Philips) gaan. Leuke prijs, goede kwaliteit en de tv en video zijn goed op elkaar afgestemd. Het kan dan zijn dat je wat extra functies heb die bij combinatie met een ander merk misschien niet zullen werken (vooral exta bedieningsgemak).

Als je nog geen stereo tv heb dan kun je bij een stereo video het geluid via je video op je audio instalatie aansluiten. Ik heb zelf ook al 4of5 jaar een Aristona combinatie en ben er zeer tevreden over. Ook m'n ouders heb ik een Aristona cadeau gedaan omdat ik er goede ervaring mee heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb gewoon een goedkope ALDI videorecorder, een Funai. Prima dingetje, OSD, hifi stereo, 6 koppen, haarscherpe opnames. Heeft ook Q-link ofzo, maar dat merkte ik pas later :) Hoe ik het aanzette weet ik niet, maar het staat nu weer uit... Nou ja, dat lees je maar in het boekje vind ik. Prijs was destijds 299,-... Nu moet je er verwijderingsbijdrage bij betalen, dan kom je op 329,- ofzo.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 06 februari 2001 16:19 schreef x-wolf het volgende:
Pardon maar nu moet ik toch ff quoten:
[..]

Juist omdat we kwaliteit willen nemen we dus geen tape meer!!!!!!! Waarom dacht je anders dat de dvd speler is uitgevonden? Die kl*te tapes lopen altijd vast, trillend beeld, magnetisch problemen bij het houden in de buurt van speakers enz. Als we het over kwaliteit hebben dan moeten we dus niet gaan praten over tapen!! *D
Wat een gezeik zeg... Als ik effe snel seinfeld of friends ofzo wil opnemen, ga ik toch geen DVD-RAM voor aanschaffen ofzo??? Gewoon een leuke film of serie opnemen als je niet thuis bent, daar heb je die videorecorder toch voor? En DVD kan dat (helaas) nog niet, en als het al kan is het veeeeeeel te duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Laatst online: 11-05 20:03
ik heb zelf net een SONY gekocht.. de SLV-SE800 (6 kops)

in zilver. erg mooi om te zien.. alleen wel focking duur :( 650 piek ofzo

maar een BEEEELD ! :9~

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14241

Ik heb zelf een philips.
Deze heb ik uit gekozen i.v.m. turbodrive.
Twee keer zo snel doorspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Juist omdat we kwaliteit willen nemen we dus geen tape meer!!!!!!! Waarom dacht je anders dat de dvd speler is uitgevonden? Die kl*te tapes lopen altijd vast, trillend beeld, magnetisch problemen bij het houden in de buurt van speakers enz. Als we het over kwaliteit hebben dan moeten we dus niet gaan praten over tapen!!
Nou, ik heb zelfs nog een aantal banden die zeker 10 jaar oud zijn, en zelfs die doen het nog gewoon goed. Tapes die vastlopen :? Trillend beeld :? Banden die gewist worden doordat je ze bij een speaker houdt :? Allemaal nog nooit last van gehad. Wel eens een band gehad waarvan een gedeelte van de tape beschadigd was, zodat de er in de bovenkant een streep stond.
Maar VHS geeft zeker een mooier beeld dan een DivX.
Het enige voordeel dat ik zie van de pc, is een beter geluid.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik heb 3 jaar geleden een sony SLV-E720 stereo videorecorder gekocht en na de garantieperiode van 1 jaar begon ie rare geluiden te maken, hij maakt echt een teringlawaai bij opnemen en afspelen. Ook is het bij die sony dat als je vooruit spoelt en dan op stop druk, dat hij dan abrupt stopt; hij remt niet af, dus dit lijkt me niet echt goed voor de videobanden.
Mijn pa had laatst de Panasonic NV-HD640 gekocht, voorloper van NV-FJ610, voor maar 450 piek bij de Maxis. Deze werkt echt perfect, beeld is super en hij is stil (behalve bij vooruit of achteruit spoelen). Hiervoor hadden we ook een stereo videorecorder van Panasonic en deze heeft het 10 jaar volgehouden en de kwaliteit van dat oude beestje was echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 10:43

klaaz

it's me!

Ik heb ook slechte ervaringen met Sony. Weliswaar was de mijne 4 jaar oud, maar amper gebruikt. Het hele loopwerk moest vervangen worden a 250 piek. :(

En dat terwijl mijn eerste Mitsubishi nog steeds draait bij mijn ex. En dat ding is nu 10 jaar oud. En er zitten functies op die de Sony niet eens heeft... (bv. next button, om de volgende functie alvast in te drukken zodat bijvoorbeeld na het terugspoelen de band uitgeworpen wordt):9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14923

Gewoon Philips vr708, 500,- en 4 koppen erin.. geeft perfect beeld ism. smart picture goed in te stellen per videoband (oud: softbeeld en nieuwe film lekker briljant tjekkuh = extra detail/scherpte) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 11:03
Is er hier iemand die de JVC HR-S6600 heeft???
Wat zijn je ervaringen ermee??
Dat ding ziet er echt f*cking mooi uit!
En het is S-VHS :9~.
Hij kost wel 650 piek :(.

Thanxs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18766

Wat nou "hij kost 650 piek" dat is spot goedkoop man.
Hartstikke mooie video met s-vhs en ET functie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpegernie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03-2016

mpegernie

.mpe

OK, erg leuk hoor zo'n flamewar. doe ik ook ff mee.

1. Tapes gaan zo'n 10-20 jaar mee. Daarbij moet je ze goed opbergen, letten op magnetische straling, corrosie, etc.
Maargoed magnetische media worden inderdaad veelgebruikt, ook door de profs. Dus niets tegen tape!!!! Eerder tegen een standaard als VHS (denk aan D-VHS etc)

2. Om met de computer Seinfield (or whatever) op te nemen heb je natuurlijk geen DVD-RAM nodig. Een brander (en DivX encoder) zou wel makkelijk zijn als je de afleveringen wilt bewaren.

3. DivX is prima kwaliteit, helemaal als je als genoegen neemt met (S-)VHS. (je hebt natuurlijk wel een tv-out nodig...)

4.... vind het wel weer genoeg

en ten slotte: ze (ja toch...?) wil gewoon een goeie video recorder.. zou ik ook wel willen, maarja ik heb er geen geld voor.
Val d'r dan niet lastig met dingen als:
"jaaah!!! daar gebruik je toch je HD voor!?!?"
:`(

helemaal eens dus met WildThang
Je hebt ook mensen die zomaar iets roepen.
...
Owja. bijna vergeten, m'n bijdrage aan het topic. *D

Persoonlijk heeft Sony altijd iets voor bij mij. Maar dat komt misschien wel alleen omdat zij Triniton hebben uitgevonden :9~
Ik zou zelf ff een consumenten test opzoeken.

"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 11:03
Is de Panasonic NV-FJ 610 EGS goed??
Hij is als beste getest in consumentegids maar dat zegt ook niet alles dus vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Ik kijk liever naar VHS dan naar DivX, met de DivX'jes die ik heb gezien.
Bovendien lijkt me het onhandig om met je pc op te nemen, kan je ook meteen niks meer ermee doen.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op woensdag 07 februari 2001 01:09 schreef FragDaddy het volgende:
ik heb zelf net een SONY gekocht.. de SLV-SE800 (6 kops)

in zilver. erg mooi om te zien.. alleen wel focking duur :( 650 piek ofzo

maar een BEEEELD ! :9~
??? Dan mis ik 2 koppen.. De 800 heeft 4 koppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18766

Ja 4 video koppen en 2 hifi koppen=6 koppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Das waar, slaap nog een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14980

Op zondag 18 februari 2001 17:21 schreef jasperj het volgende:
Is de Panasonic NV-FJ 610 EGS goed??
Hij is als beste getest in consumentegids maar dat zegt ook niet alles dus vandaar mijn vraag.
Mijn ouders hadden een aantal jaar geleden ook naar aanleiding van de consumentengids een Panasonic gekocht. Het apparaat is een jaar tijd 6keer kapot geweest en zoveel gebruikten ze hem niet eens (kon ook niet wat hij was telkens in reparatie). Misschien hadden ze pech, maar er komt bij hun en mij nooit meer een Panasonic in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Laatst online: 11-05 18:00
hiero hebben we ook een panasonic, zo'n 6 a 7 jaar alweer. toendertijd gekocht voor 2500 piek, was niet niet de goedkoopste maar heb er nog steeds plezier van.

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mmm, topic nog steeds aan de gang,als je het ingewikkeld vind om met je pc series films op te nemen kun je nog altijd powervcr 2.0 gebruiken zit ook timer et. op en ziet er ook nog uit als een vcr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Oh, en speelt dat progje ook je oude videobanden af??? Nee dus... Moet je bovendien je pc aan laten staan als je niet thuis bent en een film wil opnemen. Bovendien is er het risico op vastlopen, niet genoeg HD ruimte, noem maar op, want als ik zo moet gokken draait Sweet Pumpkin windows :( Dus dat belooft nog wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12430

neem gewoon een sony recorder de philipsen hebben nogal wat problemen met de turbo drive sony heeft een degelijk loopwerk.
Bij mij op t werk repareren we audio en video en sony komt t minste binnen.
gr
jakob
(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet je bovendien je pc aan laten staan als je niet thuis bent en een film wil opnemen.
mijne gaat van zelf aan!

Bovendien is er het risico op vastlopen, niet genoeg HD ruimte,

bork heeft veel ruimte, noem maar op, want als ik zo moet gokken draait Sweet Pumpkin windows :( Dus dat belooft nog wat :)

borks wk200 slaat niet vast bij het opnemen van beeldjes met geluid

bovendien moet je gebruik maken van de mogelijkheden van een mooi systeempje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Euhm? En wat wil BORK daarmee zeggen? Dat je PC onder win2000 wel videobanden kan lezen uit je vorige (helaas overleden) videorecorder? :)

Videorecorder werkt gewoon veel fijner, bovendien heeftie AB, en een PC over het algemeen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Oh ja, wil je effe quote en /quote toevoegen?

Pagina: 1