Asus P5WDH, EZ/Backup als normale sata poorten gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 181 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 13:33
Zoals de titel al zegt.
Kan ik de EZ-Backup poorten op mijn P5WDH Deluxe als gewone sata poorten configureren?
Ik weet dat de EZ-Backup is aangesloten op de 4e poort van de ICH8R controler maar weet niet of ik deze zover kan krijgen om als gewone poorten in te stellen.
Ik heb 5 harde schijven en een dvd-brander.
Alles is sata.
Op dit moment heb ik de schijven aangesloten zitten waarvan 1 op de ez-backup.
Dit werket tot mijn verbazing omdat ez-backup standaard RAID zou draaien maar ok.
Nu de brander nog.
Deze zou om de andere poort bij de EZ-Backup moeten maar deze wordt nu niet gevonden in windows.

Heeft iemand ervaring hiermee of kan dit gewoon weg niet?

• anonimoes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-11-2024

anonimoes

Zomerweer is ook maar relatief

ehm... ik heb helaas geen ervaring met dit bord maar heb me toevallig vandaag een beetje ingelezen omdat ik overwegg dit bordje te kopen. Voor zover ik het begrijp zijn die EZ backup poorten middels een RAID bridge verbonden met de ICH7R (De 8R zit op de P5B borden dacht ik, hier zit de 7R op). Deze chip plaatst de drives dus automatisch in RAID 0 of 1 mode afhankelijk van jumpers op je mobo. Ik denk dus niet dat er een manier is waarop hij de twee aangesloten apparaten als losse apparaten presenteerd aan de ICH7R. Wat je eventueel zou kunnen overwegen is twee van je schijven aansluiten op de EZ backup poorten en dan de RAID bridge instellen op RAID 0 waardoor je in het geval van schijven van gelijke grootte in elk geval al je schijfruimte tot je beschikking hebt.

Hoop dat je er wat aan hebt. :)

Gemberthee: water met een smaakje.

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-04 15:43
dan zal je er 3 op de ICH7 moeten aansluiten. Dus SATA1, SATA3,SATA4 en een HD op één van de 2 EZ-RAID poorten en de laatste HD op de Jmicron bij je processor.

Ik heb ook een leuke computer..

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 09:36

ScSi

Belg.

Het kan gewoonweg niet.. Je kan maar één EZ-RAID poort gebruiken zonder RAID-mogelijkheden.
Wat dus zelfs beter en uitgebreider uitgelegd is door de mensen boven mij :)

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 13:33
Dat dacht ik dus al.
Vind het wel minder want nu moet ik een apparte sata controler gaan aanschaffen om m'n hd's aan te sturen.
De prestaties van de EZ-Backup zijn nogal laag dus lijkt me geen optie meer.

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-04 15:43
M.Koers schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 13:18:
Dat dacht ik dus al.
Vind het wel minder want nu moet ik een apparte sata controler gaan aanschaffen om m'n hd's aan te sturen.
De prestaties van de EZ-Backup zijn nogal laag dus lijkt me geen optie meer.
Uhhh .. ik leg je uit dat dit gewoon mogelijk is hierboven. En de "EZ-BACKUP" is gewoon een normale SATA poort, gesplitst in tweeen. Doe je er maar 1 schijf op aansluiten is het gewoon een volledige SATA poort op de ICH7R controller.

Die "traagheid"op die controller heeft alleen te maken dat het een gesplitste poort is. Dus zou je er 2 schijven aan hangen in raid 0 dan is het dus ietsjes trager kunnen zijn. Maar dit hangt ook weer af van je schijven die je er aan hangt. Je schijven kunnen toch die max snelheid niet aan.

Ik heb ook een leuke computer..

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-05 19:44
ScSi schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 12:44:
Het kan gewoonweg niet.. Je kan maar één EZ-RAID poort gebruiken zonder RAID-mogelijkheden.
Wat dus zelfs beter en uitgebreider uitgelegd is door de mensen boven mij :)
Kan je me vertellen hoe je dat moet doen dan ?

Verwijderd

ik heb het zo gedaan : Asus P5W Deluxe en sata opticals
ik vond het ook een beetje een zoekplaatje maar nu heb ik dan toch 2 sata branders en 4 sata hd's draaien.
Pagina: 1