[Laptop] Compaq Evi N600c laadt niet bij

Pagina: 1
Acties:

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Ik heb een Compaq N600c gekocht, maar de batterij laadt niet bij. Als ik de stekker eruit trek valt 'ie onherroepelijk uit. Ik denk dat het probleem niet in de batterij zit, want als ik 'm daarna weer wil opstarten doet de laptop een beetje lastig en moet ik de stekker er 5 keer in en uit doen enzo voordat 'ie start. Eenmaal gestart doet 'ie het verder prima.

Is dit een bekend probleem wat ik zelf (eventueel met behulp van een soldeerbout) kan verhelpen ?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Is de laptop net nieuw gekocht ? dan terug naar de winkel om hem om te ruilen, want dit klinkt dan als DOA (Dead on Arrival). Als je em tweedehands is, kun je met een meter kijken of de adapter nog wel goed is (12v of 5v ofzo) en anders opschroeven en kijken bij het moederbord, of de aansluiting nog wel jofel is en anders deze ook doormeten.

Veel succes ermee!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ik heb ongeveer dezelfde laptop (gehad), de mijne had dit probleem op gegeven moment ook, in het begin was het een kwestie van goed volladen en eventueel een calibratie uitvoeren, maar later bleek het veiligheidscircuit in de accu defect te zijn (niet versleten, maar defect, dit gebeurt nogal wel eens hoor ik), dit kwam door een val.

Af en toe werkte het nog wel, maar steeds slechter, todat hij aangaf dat hij nog wel aan het opladen was (oranje ledje), maar in Windows geen enkele accu herkende, en ook niet vanaf de accu kon werken.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Oftewel, een nieuwe accu zou het probleem verhelpen ?