Fuji Finepix F40 of F31/F30

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Medic
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-01 20:52
Omdat mijn neef zo vriendelijk is geweest mijn digitale camera te laten stuiteren ben ik genoodzaakt een nieuwe te kopen. Na lange orientatie blijft er nog 1 vraag over waar ik niet uit kan komen:

** Wordt het de binnenkort verschijnende Fuji Finepix F40 of de al langer bestaande F30/F31? **

Dat de F30/F31 een prima camera is, is gebleken uit de veleden lovende recenties.
Maar zal de F40 mogelijk nog beter zijn?

Hij heeft in ieder geval:

Meer megapixels
De super CCD HR VI chip
Real Photo hardware
Face Recognition (heeft de F31 ook)

Dus wat denken jullie, wachten op de F40 of rennen naar de winkel voor de F30/F31?

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-01 07:24
Ik zou voor de F31fd gaan. Méér pixels is bij dit soort camera's (bijna) altijd slechter. Tenzij je posters wil gaan printen, maar dan heb je aan al die pixels toch alleen maar wat bij ISO 100, want op ISO400 en hoger ga je zelfs bij deze cameraatjes toch wel het effect van de ruisonderdrukking zien.

/edit
Hmm, post was uit maart... nouja, denk dat de vraag f31 of f40 nu ook nog wel interessant is.

[ Voor 14% gewijzigd door Undertaker2 op 04-07-2007 23:09 ]

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
dat is nou juist het voordeel van de F31.. die presteert zelfs op ISO1600 nog redelijk, vergeleken met een DSLR. 't is momenteel de enige compact die goed bruikbaar is bij hoge ISO.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08-2025

DapperKonijntje

Draw monkey

Ik heb de F40 van de week gekocht, maar nu merk ik dat als ik hem op zn kop hou en aan de linkerkant tik dat er van binnen iets beweegt, ik hoor iig iets stuiteren en het lijkt wel alsof de lens loszit oid.
Zijn er meer mensen met een F40 die dit hebben of is het een defect waar ik voor terug moet?
Foto's zijn verder wel mooi.

Portfolio

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Dapper konijntje, dat zal je orientatie-sensor zijn. Daarmee weet de cam of je je plaatjes rechtop of op z'n kant hebt geschoten.

Denon AVR-X3600H

• DapperKonijntje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-08-2025

DapperKonijntje

Draw monkey

Bedankt voor de reactie, maar ik geloof niet dat de F40 zo'n sensor heeft.

Portfolio

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Alle camera's hebben tegenwoordig zo'n sensor, maar die werkt niet mechanisch. D'r kan best iets los in zitten, en dat kan ook best normaal zijn. Ik neem aan dat d'r een bewegende lens in zit? Eigenlijk is 't voor bijna alle apparaten met bewegende onderdelen wel normaal dat er iets tikt als je 't apparaat schudt. Dat is meestal niet iets wat kapot is ofzo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-01 18:03
Ik heb een F31fd aangeschaft via een webwinkel..met een dag of 4 hoop ik hem te hebben..

Nu is mijn vraag wordt de accu in de camera opgeladen of via een aparte adapter..
Want ik wil via ebay een extra accu aanschaffen en ook een losse lader als die er niet standaard bij zit

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-01 12:58
In de camera zelf. De f31 heeft geen externe lader... Vergeet echter niet dat de accu 500+ shots mee gaat hè, dat is iets dat relatief uniek is en voor de meeste mensen voldoende is om met één volle accu wel vooruit te kunnen...

[ Voor 62% gewijzigd door Brad Pitt op 29-07-2007 02:13 ]

Nickname does not reflect reality

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-01 18:03
Brad Pitt schreef op zondag 29 juli 2007 @ 02:12:
In de camera zelf. De f31 heeft geen externe lader... Vergeet echter niet dat de accu 500+ shots mee gaat hè, dat is iets dat relatief uniek is en voor de meeste mensen voldoende is om met één volle accu wel vooruit te kunnen...
Klopt..maar straks als ik op vakantie ga vind ik een extra accu wel zo prettig, vandaar ook die extra lader zodat (als je lekker je roes ligt uit te slapen) beide accu's vollopen 8) :z
Op ebay voor euro 15 een lader en accu..HIER
Pagina: 1