Toon posts:

[FLEX] decimalen met komma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een flex applicatie om productprijzen te beheren.

Nu gebruikt flex/AS3 standaard een punt als scheidingsteken voor decimalen. Ik zou graag zien dat hiervoor een komma gerbuikt wordt. (dus geen 3.95, maar 3,95)

het is wel mogelijk om dit aan te passen met een numberformatter, maar dan moet ik alle prijzen die ik door mijn applicatie gebruik door een numberformatter halen.

Het zou natuurlijk mooi zijn als dit ergens in te stellen is voor de hele applicatie. In de boeken die ik over flex gelezen heb is hier echter niets over te vinden en ook op internet kan ik er niets over vinden...

Is er iemand die hier een oplossing voor weet?

Alvast bedankt!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Euh, waarom zou je alle prijzen door die numberformatter moeten halen? Bedenk goed dat je een "opslag" en een "representatie" hebt. Ik neem aan dat je uiteindelijk de interface wil laten bepalen hoe een getal/prijs gerepresenteerd wordt. Dus dan zorg je bij het outputten dat je het getal op dat moment naar de juiste locale representatie converteert.

Daarnaast, ik ken flex niet, maar kun je je 'applicatie' niet globaal in een bepaalde locale laten draaien of instellen?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
okee ik was een beetje ongenuanceerd..

ik moet alle prijzen die weergegeven of bewerkt worden door een numberformatter halen.

Ik hoop dus dat het mogelijk is om (d.m.v. een locale?) deze instelling ik kan hier echter niets over vinden...

Verwijderd

Je kan altijd met de locale werken, maar in principe veranders er niets; in plaats van direct je variabele te binden aan een object moet je eerst aangeven dat die variabele behoort tot een bepaalde groep en dus door een number formatter moet.

Om het makkelijk te maken kan je natuurlijk een custom componentje maken die dat automatisch voor je in bijvoorbeeld een TextField doet, dat scheelt weer wat werk.

Verwijderd

Topicstarter
Okee.. ik had al zo'n vermoeden dat ik eencustom component zou moeten gaan maken.. maar wilde even controleren of er een makkelijkere manier was...

Dan zal het een custom component worden.

bedankt!!