Toon posts:

Erase Free Space ging fout, HDD is nu vol.

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Klein probleempje. Omdat ik een aantal gevoelige bestanden weg heb gegooid, wou ik er nog even een "Erase Free Space" over gooien. Helaas bleeft deze een half uur lang hangen, en heb ik hem afgebroken. Niet zo slim, want nu heb ik 0,01kb aan hardeschijfruimte vrij.

Dit artikel heb ik al gevonden: http://www.macgeekery.com...d_secure_erase_free_space

Echter geeft dat in Terminal geen output of niks, en helpt het verder ook niet. Iemand tips wat ik nu kan doen? Enig idee hoe ik dat inmens grote temp bestand kan vinden?

Verwijderd

Hiermee kijk ik waar grote bestanden zich begeven op mijn HD, de freeware versie staat het niet toe te deleten, maar als je op de folder klikt opent hij hem in Finder.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Gewoon je schijf opnieuw formatteren zonder erase free space?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Dit gaat om een backup schijf neem ik aan? (anders zou je windows natuurlijk niet meer kunnen opstarten)

Kan je wel nog bij de bestanden via DOS? En kan je op die manier niet kijken of er iets raars met je HD aan de hand is? (kijken of er een bestand is dat het allemaal inneemt, of dat je PC het gewoon als kleine HD ziet)

|:( |:( Niet op gelet dat dit in Apple Talk zat 8)7 8)7
@ Transisco je hebt gelijk, even mijn form filter aanpassen :P

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 16:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:42:
Dit gaat om een backup schijf neem ik aan? (anders zou je windows natuurlijk niet meer kunnen opstarten)

Kan je wel nog bij de bestanden via DOS? En kan je op die manier niet kijken of er iets raars met je HD aan de hand is? (kijken of er een bestand is dat het allemaal inneemt, of dat je PC het gewoon als kleine HD ziet)
Windows? Dos? PC? volgens mij zit je in het verkeerde forum :-)

hihi :)

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:40:
Gewoon je schijf opnieuw formatteren zonder erase free space?
Ja maar, dan ben ik alles dat ik sinds zondag gedaan heb kwijt :+

Ik ben op het moment aan het klooien met schijf schoonmaak programma's en de terminal, al is dat wel tamelijk lastig aangezien ik niet eens kan bookmarken :)

Verwijderd

In de terminal...

cd /
du -h -d1

Dan zie je per map hoe groot de inhoud is. De grootste kies je en dan doe je dit (de 'du' dus, niet de 'cd') nog eens. Dan zou je bij je grote bestand uit moeten komen...

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Terminal goochelen:

du | sort -rn | head -5
Geeft je de 5 grootste directories aan als je er een hoop hebt, repeat voor elke keer de grootste.

Als je tijd hebt:

Gaat je schijf afzoeken naar de grootste bestanden

find / -type f -print | xargs ls -s | sort -rn | grep -v '/proc' | head

Kijk vooral in /var, /home en /tmp, hoogstwaarschijnlijk ga je daar je 'grote' files vinden.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1