[Vista] Media Center 6 & de creatie van thumbnails.

Pagina: 1
Acties:

• Lucks
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-02 20:22
Ik heb MS MCE 2005 ook reeds de revue zien passeren en al mogen er in MC 6 de nodige wijzigingen zijn aangebracht, telkens weer stel ik me de vraag: "Waarom moeten die video thumbnails toch in real-time, en dus telkens opnieuw, gegenereerd worden?"

Het komt er dus in wezen op neer dat als je in de mediabibliotheek folders opent, MC telkens weer die thumbnails from scratch moet genereren. Verlaat je één seconde die folder om die zelfde folder meteen terug te openen moeten al die thumbnails opnieuw gegenereerd worden.

Ik heb een server staan met al mijn nodige media, dus de nodige netwerkfolders zijn toegevoegd in MC. Het genereren van die thumbnails verloopt te traag en belast de server/netwerk onnodig en te veel imo.
Dus waarom wordt er geen databaseke aangemaakt waarbij het genereren van die thumbnails éénmalig gebeurt en de thumbnails als *.jpg bestanden of whatever worden opgeslagen en gelinkt aan de videofragmenten? Verwijderde/toegevoegde videofragmenten moeten natuurlijk verwijderd/toegevoegd worden... maar dat lijkt me niet echt moeilijk met een database.
Trouwens Google's Picasa doet toch ook zo iets gelijkaardigs?

Dat vraagt schijfruimte? Akkoord, maar geef dan eventueel de optie om dit al dan niet toe te staan.
Laat ik er hier vanuit gaan dat 1 thumbnail ~ 10-20kB groot is. Laat ik voor de berekening dan nog 20kB nemen per thumbnail. 10.000 videofragementen.
Dat is ong. 195MB aan thumbnails. Misschien veel, maar als het geheel daardoor wat sneller gaat werken, dan heb ik dat er zeker voor over en dan nog, 10.000 videofragementen is niet niets.

Zijn daar Add-ons voor? Is dat zelf aan te maken? Zijn er alternatieven media centers die dit wel doen? Of, heeft hetgeen ik hier neer pen toch nadelen? Let's hear it... :)

Let wel: ik heb het in hoofdzaak over de thumbnails van films/video's. Afbeeldingen is iets anders, dat werkt goed op de huidige manier.

One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

• Lucks
Om hier even op terug te komen...
Aangezien hier rien relpy opgekomen is lijkt het mij wel handig de uiteindelijke oplossing voor te schotelen.
Het is wreed simpel...
Aangezien het shared network folders zijn moet gij write acces op de verschillende folders toestaan en klaar is kees! Jawadde.

One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
Lucks schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:47:
Om hier even op terug te komen...
Aangezien hier rien relpy opgekomen is lijkt het mij wel handig de uiteindelijke oplossing voor te schotelen.
Het is wreed simpel...
Aangezien het shared network folders zijn moet gij write acces op de verschillende folders toestaan en klaar is kees! Jawadde.
of op de server ook vista /longohrn server hebben en daar de movies previewen ;) (voor de thumbs)

• Lucks
Dutch2007 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:23:
[...]of op de server ook vista /longohrn server hebben en daar de movies previewen ;) (voor de thumbs)
Mogelijk :)
Maar mijn server draait XP Pro, heb het nog niet kunnen testen.
De manier van thumbnails aanmaken is inderdaad wel verschillend tussen Vista & XP (wist ik niet).
Waar XP blijkbaar de eerste frame van het videofragment neemt als thumb, neemt Vista een willekeurige frame.
Dus inderdaad, dat zal waarschijnlijk ook werken :)
Al een 2de oplossing :) merci