[Access] Interface koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12 21:44

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Ik heb voor school een opdracht, ik moet een database maken (die is er onderhand) met games. De bedoeling is om klanten vervolgens op genre, platform, naam etc. te laten zoeken in de winkel zelf. Dit is met 1 PC mogelijk, maar zou leuk zijn om via een erg simpele HTML pagina te delen, maar dat lijkt me erg lastig en is overbodig want;

De database wordt niet om de minuut gewijzigd, dus gewoon de database updaten en evt. naar de 2 andere PC's kopieren. Gewoon een file vervangen dus.

We hebben in access al een interface gemaakt, maar hoe kunnen we nou een zoekveld combineren met een query?

Dus iets als:

Select * from xxx
WHERE genre='FPS'

Waar FPS een variabele afkomstig van het zoekveld. Op die manier kunnen de klanten dus een genre invoeren et voila.

We hebben wel wat serverruimte, maar ik heb het liever dat alles met MS Access kan gebeuren. Op school kunnen we geen andere programma's gebruiken en ik snap MS access nou eenmaal wat beter :P

Ik heb op got nog wat gezocht, maar dat ging allemaal over grote projecten waar wij niet mee bezig zijn.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-11 20:22

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

1e hit: http://www.google.nl/sear...search+form+query&spell=1

En dit kon je zelf niet vinden :?

Nu ook met Flickr account

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-12 21:44

Nox

Noxiuz

Topicstarter
Nee :$
Ik heb gezocht op access interface koppelen, maar thnx voor deze search :) ik zal ermee aan de slag gaan.

(raar gedoe op school hier met inloggen :O )

[ Voor 23% gewijzigd door Nox op 08-03-2007 14:16 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Het kan nog simpelere... Je maakt een tekstveld aan.. en daarna maak je een knopje. Als je dit knopje plaatst krijg je een wizard, deze doet precies wat jij wil!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit is ook wel te vinden zonder topic op GoT. :) En voor de volgende keer: Waar hoort mijn topic? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.