[SQL 2005] Gebruik van XmlHttp in een Job

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:41
Ik heb vanuit een applicatie een SQL-job aangemaakt, welke op een bepaalde tijd een webpagina aanroept.
Dit aanroepen doe ik door middel van de volgende VBScript-code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Dim xmlHTTP
Dim sURL 
sURL = "http://localhost/Process.aspx?id=15"
Set xmlHTTP = CreateObject ("MSXML2.ServerXMLHTTP.4.0") 
xmlHTTP.open "GET", sURL, False 
xmlHTTP.send ()
Set xmlHTTP = nothing

Het probleem is nu dat de Job wel start, maar blijft hangen. Na wat regels te hebben uigecomment in de code, bleek dit te liggen aan de regel: Set xmlHTTP = CreateObject ("MSXML2.ServerXMLHTTP.4.0")
Ik heb geprobeerd een ander object aan te maken en dit gaf geen probleem. Het lijkt dus specifiek met het XmlHttp-object te maken te hebben.

Weet iemand wat hier mis mee is? Ik heb al redelijk wat rondgekeken op Internet, maar kon niets vinden. Zelf heb ik het vermoeden dat dit vanuit security-oogpunt niet is toegestaan, maar de vraag is waarom.

Is er misschien een andere, betere manier om een webpagina aan te roepen vanuit een SQL-job? Het antwoord van de pagina is voor mij niet van belang.

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
je kan eens kijken naar de rechten. De SQLagent draait neem ik aan met een user account (ipv system).
Via administrative tools, component manager kan je bij de properties van 'my computer', 'COM security' de 'launch and activation' default permissions bekijken. De SQL agent account kan je met launch rechten toevoegen ter test.

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Zoals arnob al zegt: waarschijnlijk heeft het met security te maken.
Ik kan me zo voorstellen dat je niet zomaar vanuit een SQL Agent Job externe dingen kunt aanroepen.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• maikel
arnob schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:20:
je kan eens kijken naar de rechten. De SQLagent draait neem ik aan met een user account (ipv system).
Via administrative tools, component manager kan je bij de properties van 'my computer', 'COM security' de 'launch and activation' default permissions bekijken. De SQL agent account kan je met launch rechten toevoegen ter test.
Ik heb zojuist 'Everyone' alle rechten gegeven, maar het proces blijft nog steeds hangen.

• arnob
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
maikel schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:01:
[...]
Ik heb zojuist 'Everyone' alle rechten gegeven, maar het proces blijft nog steeds hangen.
welja, gelijk 'everyone' ;)
je kan het scriptje als .vbs opslaan. ter test zelf aanroepen met 'cscript //nologo mijnscript.vbs'. Misschien is het component wel kapot oid.
Als dat wel werkt zal je toch de security helemaal moeten uitspitten. windows auditing aan zetten in de local security policy en de event viewer erbij.

• maikel
arnob schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:23:
[...]

welja, gelijk 'everyone' ;)
je kan het scriptje als .vbs opslaan. ter test zelf aanroepen met 'cscript //nologo mijnscript.vbs'. Misschien is het component wel kapot oid.
Als dat wel werkt zal je toch de security helemaal moeten uitspitten. windows auditing aan zetten in de local security policy en de event viewer erbij.
Het is m'n localhost nog maar, dus om te testen is dan 'everyone' het gemakkelijkst. :)

Het scriptje had ik al eens als .vbs opgeslagen en dan werkt het probleemloos.

Zijn er misschien nog andere/betere manieren om een webpagina aan te spreken?
Ik ben nu aan het kijken naar CLR-stored procedures, maar daarmee loop ik ook constant tegen security-problemen aan.

• maikel
Ik heb het al opgelost. Ik moest blijkbaar de database nog 'trustworthy' maken door 1 regeltje SQL. :s

Daarna kon ik vanuit een CLR-stored procedure de webpagina aanroepen en ook mailen.
Pagina: 1