Toon posts:

[Fetchmail]Mail aantal dagen bewaren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Volgens mij heeft Fetchmail niet de functionaliteit om mail bijvoorbeeld 7 dagen achter te laten op de server en daarna te verwijderen. (Zoals bijvoorbeeld Outlook of Thunderbird dat wel heeft).
Weet iemand van een tool of utility dat de zelfde funtionlaliteiten biedt als Fetchmail, maar dan dus ook met "mail zoveel dagen bewaren"?

NB: Ik weet dat dit al eens voorgekomen is een tweakers-draadje, maar die stamt uit 2001. Misschien dat er in de tussentijd nog iets is bijgekomen op het gebied van software. :)

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
G5. I want to make fetchmail behave like Outlook Express.
The second-most-requested feature for fetchmail, after content-based filtering, is the ability to have it remove messages from a maildrop after N days, typically to be used with the keep option as a sort of poor man's newsgroup facility. Microsoft's Outlook Express supports this.

This feature won't be added either. Repeat after me: fetchmail's job is transport, not policy. If you want this, write a Perl or Python script, to be run from a cron job, that deletes old messages off your maildrop. Send it to me and I'll put it in the contrib directory.
Date: 2003/07/22 02:05:51. Misschien dat dus in de contrib wel iets staat?

[ Voor 5% gewijzigd door mithras op 08-03-2007 14:07 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

is het locaal of op de mailserver verwijderen na een paar dagen?
als het lokaal is kan je mta dat doen lijkt me.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:30:
is het locaal of op de mailserver verwijderen na een paar dagen?
als het lokaal is kan je mta dat doen lijkt me.
Van de mailserver verwijderen. Het lijkt erop dat ik in die contrib het antwoord gevonden heb;
Een Python-scriptje dat het voor me regelt: mold_remover.py
Ik heb het nog niet getest, maar de comments zagen er veelbelovend uit.

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke late reactie, maar voor de volledigheid wel zo fijn, denk ik:
mold_remover.py zat inderdaad in de contrib-directory en draait inmiddels als de spreekwoordelijke trein! Thanx Mithras!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Het is mithras, niet Mithras }:|

Maar graag gedaan hoor ;)
Pagina: 1