Geen POST met Asus A8V-VM SE

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SynergY
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-11-2025

SynergY

<Insert title here>

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb problemen met m'n Asus A8V-VM SE mobo en ik heb al vanalles geprobeerd het probleem op te lossen. Het probleem is dat ik geen POST activiteit krijg. De harde schijven en fans starten wel, maar ik krijg geen beeld. Tevens krijg ik ook geen piep alarm van de interne speaker.

Ik heb de standaard voeding vervangen met een Cooler Master RS-380 eXtreme Power (RS-380-PCAP) en het moederbord zou moeten werken naar behoren (RMA gestuurd maar werkte daar gewoon).

Ik gebruik een AMD Athlon64 3800+ 2400MHz Tray Socket 939 Venice E6-stepping met een Artic Freezer als cooler. Ik heb het idee dat het probleem hier ligt maar deze CPU is gewoon nieuw net als de cooler.

Iedere hulp wordt gewaardeerd. Bij voorbaat dank.

/SynergY

[ Voor 30% gewijzigd door SynergY op 08-03-2007 13:52 ]

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

SynergY schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:50:
Beste tweakers,

Ik heb problemen met m'n Asus A8V-VM SE mobo en ik heb al vanalles geprobeerd het probleem op te lossen.
Wat bedoel je met vanalles?
Het probleem is dat ik geen POST activiteit krijg. De harde schijven en fans starten wel, maar ik krijg geen beeld. Tevens krijg ik ook geen piep alarm van de interne speaker.
Ook geen opstartpiep? Krijg je geen POST of denk je dat je geen POST krijgt omdat je geen beeld hebt?
Ik gebruik een AMD Athlon64 3800+ 2400MHz Tray Socket 939 Venice E6-stepping met een Artic Freezer als cooler. Ik heb het idee dat het probleem hier ligt maar deze CPU is gewoon nieuw net als de cooler.
Nieuw is niet per definitie niet stuk.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

Topicstarter
TheZoo schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:59:
[...]

Wat bedoel je met vanalles?
Dit is het moederbord wat ik heb gekregen na 2x RMA. 1ste x was het moederbord kapot, 2de keer bleek het mobo gewoon te werken. Heb voeding en CPU vervangen. Beiden hielp niet.
[...]

Ook geen opstartpiep? Krijg je geen POST of denk je dat je geen POST krijgt omdat je geen beeld hebt?
Nee. Ik ik krijg geen opstartpiep. Ik krijg geen POST omdat de PC gewoon niet "doorstart".

[...]
Nieuw is niet per definitie niet stuk.
Klopt, maar zoals je hebt kunnen lezen zou deze moeten werken omdat ze hem bij het bedrijf waar ik hem heb gekocht hebben getest.

Verwijderd

heb je al geprobeerd je bios te resenten en wertk je video kaart?

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:35:
heb je al geprobeerd je bios te resenten en wertk je video kaart?
Dit is een nieuw bord dus de BIOS = OK. Ik zie helemaal geen beeld dus de enige optie om de BIOS te resetten is via de jumpers maar ik denk niet dat dit het op zal lossen. De videokaart zit onboard bij dit moederbord en nogmaals, het moederbord is getest bij de winkel waar ik hem heb gekocht en daar werkte hij naar behoren.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05:49
SynergY schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:26:
[...]

Dit is een nieuw bord dus de BIOS = OK. Ik zie helemaal geen beeld dus de enige optie om de BIOS te resetten is via de jumpers maar ik denk niet dat dit het op zal lossen. De videokaart zit onboard bij dit moederbord en nogmaals, het moederbord is getest bij de winkel waar ik hem heb gekocht en daar werkte hij naar behoren.
en dit weetje zeker ? heb je gezien dat hij werkte ?

ken het bordje namelijk 1 groote ramp van de 4 werken er 2 niet 100% of helemaal niet

teminste tijdje zo geweest , bios flashe hielp wel is , voeding erop en eraf, geheugen ?

[ Voor 7% gewijzigd door Mektheb op 08-03-2007 16:32 ]

Verwijderd

Probeer voor zekerheid even op een ander scherm te starten?

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

Topicstarter
Mektheb schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 16:30:
[...]

en dit weetje zeker ? heb je gezien dat hij werkte ?

ken het bordje namelijk 1 groote ramp van de 4 werken er 2 niet 100% of helemaal niet

teminste tijdje zo geweest , bios flashe hielp wel is , voeding erop en eraf, geheugen ?
Ik ga ervanuit dat ze me geen leugens gaan zitten verkopen. Ze hebben het moederbord daar getest en het zou moeten werken. Overigens heb ik de SE editie, en die zou een stuk beter moeten zijn.

Bios flash kan niet als je geen beeld hebt en dat hebben ze dus voor me gedaan bij de winkel maar dit heeft niet geholpen. Voeding erop en eraf helpt niet en het geheugen is ook nieuw. Overigens zou je een piepje horen als dit niet goed zou zijn.

Heb overigens ook 2 schermen getest en beiden geven no signal...

• Mektheb
SynergY schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 17:07:
[...]

Ik ga ervanuit dat ze me geen leugens gaan zitten verkopen. Ze hebben het moederbord daar getest en het zou moeten werken. Overigens heb ik de SE editie, en die zou een stuk beter moeten zijn.

Bios flash kan niet als je geen beeld hebt en dat hebben ze dus voor me gedaan bij de winkel maar dit heeft niet geholpen. Voeding erop en eraf helpt niet en het geheugen is ook nieuw. Overigens zou je een piepje horen als dit niet goed zou zijn.

Heb overigens ook 2 schermen getest en beiden geven no signal...
biosflash bedoel ik jumper eruit en anders erop / batterij eruit halen

voeding werkt niet ok
geheugen is nieuw is het ook niet ok
proccesor uit de socket en daarna opnieuw er in geprobeerd ? ( helpt ook wel is )

werkt het dan niet met Vga kaart etc dan is je bordje echt dood :)

ik ken de borden we hebben ze ook in mijn winkel heb er ook her en der wat gehad
even laatste dingetjes testen en anders srry to say back to RMA

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

SynergY schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 14:04:
[...]

Dit is het moederbord wat ik heb gekregen na 2x RMA. 1ste x was het moederbord kapot, 2de keer bleek het mobo gewoon te werken. Heb voeding en CPU vervangen. Beiden hielp niet.

[...]

Nee. Ik ik krijg geen opstartpiep. Ik krijg geen POST omdat de PC gewoon niet "doorstart".

[...]

[...]

Klopt, maar zoals je hebt kunnen lezen zou deze moeten werken omdat ze hem bij het bedrijf waar ik hem heb gekocht hebben getest.
Je schreef dat je bord RMA is gegaan en dat je proc nieuw is.
Mijn opmerking over nieuw sloeg op je proc en er staat nergens in je post dat die met het bord mee is gegaan om te testen.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

Topicstarter
Even een update:

Nieuwe CPU getest (zelfde CPU, maar dan een nieuwe): geen resultaat
Geheugen eruit: Piepjes van de BIOS

Op het moment van het inpluggen van de VGA kabel in de aansluiting op het moederbord gaat de monitor op standby. Lijkt dus wel alsof het moederbord niet doorstart oid :S

Ga nu even een BIOS flash doen via jumpers...

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:34
SynergY schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 18:59:
Even een update:

Nieuwe CPU getest (zelfde CPU, maar dan een nieuwe): geen resultaat
Geheugen eruit: Piepjes van de BIOS

Op het moment van het inpluggen van de VGA kabel in de aansluiting op het moederbord gaat de monitor op standby. Lijkt dus wel alsof het moederbord niet doorstart oid :S

Ga nu even een BIOS flash doen via jumpers...
Mssn dat je geheugen dus brak is? Probeer eens ander geheugen, of probeer het eens op een ander geheugen slot, met 1 van de 2 reepjes bijv, lijkt me het geheugen...

Specs!

• SynergY

SynergY

<Insert title here>

Topicstarter
GoldenBatt schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 19:08:
[...]

Mssn dat je geheugen dus brak is? Probeer eens ander geheugen, of probeer het eens op een ander geheugen slot, met 1 van de 2 reepjes bijv, lijkt me het geheugen...
Je had gelijk. 1 DIMM eruit en voila het werkt. Gaat dus terug naar de zaak...

Thanks all! Super!

• Mektheb
Anders altijd even een MEMTEST draaien :)

doe ik standaard bij aanschaf simmetjes wil eht zeker weten en niet naar 3 weken achterkomen als er 1 sector in de laatste module zit :P
Pagina: 1