Toon posts:

[Jsp/MSSQL/Lucene] ID's koppelen aan gevonden tekst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is ongetwijfeld niet heel moeilijk, maar ik kom er niet echt uit.

Ik heb een jsp webapplicatie waarbij ik mbv Lucene zoekresultaten ophaal die eerder natuurlijk al geindexeerd zijn.

Nu vraag ik me alleen het volgende af: hoe weet ik welk ID en welke tabel bij de gevonden resultaten horen (zodat ik een link naar de desbtreffende pagina/object kan maken? Is dat metadata die je op een of andere manier mee moetet geven bij het indexeren, of kan ik die data bij het uitlezen van de zoekresultaten ophalen?

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Ik neem aan dat je in je database gewoon een primary key hebt opgegeven? Als je dat veld ophaalt, kun je daarmee altijd de juiste gegevens vinden. Een primary key komt namelijk maar 1 keer in een tabel voor :) .

Ik ontken het bestaan van IE.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:17

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@cyberstalker: Dat is hier niet van toepassing.

@acsnaterse: Je zult het inderdaad tijdens het indexeren op moeten lossen. Daar zul je aan moeten geven welke data het is die je op dat moment door de analyzer gooit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
tsja.. door wat dom werk van mezelf heb ik het mezelf moeilijker gemaakt dan het was :)

Je kan aan het document wat je aanmaakt om aan de indexer toe te voegen, namelijk meerdere fields meegeven (waar niet per se in gezocht hoeft te worden). dus in dat field kan ik extra data kwijt om mijn objecten terug te vinden.

problem solved wat mij betreft en bedankt voor de info :)