[iPod] Bepaalde nummers springen halverwege naar het eind

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:33

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Na 15 maanden vol genoten te hebben van mijn iPod zonder problemen, heb ik er nu toch eentje. Wellicht dat het een bug is in de firmware, maar het kan ook zijn dat ik een denkfout ergens maak.

Van sommige nummers in mijn iTunes-bibliotheek heb ik niet het volledige album. Als ik later dan wel een album heb waarop een nummer staat die al in mijn iTunes-bibliotheek staat, dan verwijder ik het eerste nummer en laat de iTunes-entry verwijzen naar het nieuwe nummer. Een voorbeeldje:

Ik heb nummer X van artiest Y, die staat ook in iTunes. Het nummer staat op F:. Nu heb ik een nieuw album (A) waarop dat nummer staat. Albums geef ik een aparte map op F:, dus dan staat het nummer ook nog een keer in F:/A. Ik verwijder dan het nummer in F:, en laat de entry in iTunes verwijzen naar F:/A/X - Y.mp3. Dit zodat ik geen dubbele nummers in mijn iTunesbibliotheek heb staan.

Dit lukt. iTunes kan het nummer op een normale manier afspelen en de nieuwe ID3-tags zijn geladen (ook de eventuele nieuwe lengte van het nummer is aangepast). Echter, wanneer ik het nummer nu op mijn iPod G5 zet, gebeurt er iets raars bij het afspelen van dat nummer op m'n iPod. Ergens halverwege het nummer, volgens mij op een willekeurige plek, springt hij naar het eind van het nummer (dus dat er nog 1 of 2 seconden af te spelen zijn) en lijkt hij vast te lopen. Boven in de titelbalk staat wel het playicoontje, maar hij speelt niet. De bediening werkt nog wel gewoon: als ik op back druk, dan gaat hij naar het begin van het nummer, maar op play/pause drukken werkt niet. Ik kan een nummer terug, die speelt hij dan wel af, ik kan ook een nummer vooruit en die kan hij ook afspelen. Wanneer ik het volgende nummer af begin te spelen en dan terug ga naar dat nummer kan hij die weer gewoon afspelen.

Het is me opgevallen dat dit alleen gebeurt bij de nummers die ik aangepast heb op de manier die ik hierboven omschreef. Ik heb een nummer opgezocht die dit probleem ondervond, afgespeeld in Windows Media Player en die kan het nummer volledig afspelen. Het nummer is dus niet beschadigd. Daarom denk ik dat het hem in de firmware ligt.

Nu wilde ik graag weten of jullie dit probleem eventueel kunnen reconstrueren en wellicht dat jullie weten hoe het probleem ontstaat en hoe het opgelost kan worden...

Alvast bedankt! :D
Scott

edit: Heb al gezocht uiteraard of het een bekende bug was, maar kon niets vergelijkbaars vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:33

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
* schop * Niemand een idee ? ;(