Afgelopen weekend heb ik een nieuwe systeem geïnstalleerd voor een vriend van mij.
Het is een high end game systeem:
Asus P5N32-E SLI nForce 680i SLI, SATA2 RAID
2 BFG Videokaart PCI-e GeForce 8800GTX 768MB GDDR3 2xDVI/HDTV
1 Cooler Master Big Tower Stacker 830 Evolution ATX No PSU (zilver)
2 Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 TwinX
1 Intel Core 2 Duo X6800 2.93GHz FSB1066 4MB Box
2 LG DVD-/+/RAM H12LRB 18x/18x/10x DL LS Retail (zwart)
1 Microsoft Windows XP Pro NL + Vista Coupon OEM € 131.00
1 NEC Floppydrive 1,44MB 3,5" (zwart)
1 Samsung 400GB SATA300 16MB FDB, HD401LJ
1 Samsung TFT Monitor 214T 21", DVI (zilver)
1 Tagan Powersupply TurboJet Series 900W
1 Western Digital 74GB SATA150 16MB Raptor, WD740ADFD
Mijn vriend omschreef het probleem aan mij en het klonk als het probleem dat je hebt na een nieuwe installatie en de video drivers nog hebt geïnstalleerd. Dan gaat scrollen bijvoorbeeld zelfs schokkerig. Het probleem is met het installeren van de nieuwste drivers verholpen in windows spellen zoals patience (dit was ik bij de install vergeten, tijdsdruk). Echter in andere games die DX gebruiken kwam het problee, nog wel voor. Toen heb ik gevraagd om DX te installeren, hiermee is het probleem gebleven. Ik heb gelezen dat Corsair geheugen problemen kan geven met het 680i chipset? Zou dit het haperen kunnen veroorzaken, iemand hier zelf mischien ervaring mee?
Ze beschrijven ook problemen met het geluid. Kraakjes en plopjes, maar dit is volgens mij een bekend probleem van het 680i chipset en een driverupdate van het moederboard zou dit in de toekomst moeten verhelpen. Iemand hier zelf ook al ervaring mee?
Opties om Graphics probleem te verhelpen, die ik zelf kon bedenken:
Ander of minder geheugen testen : heb geen snelle toegang tot de pc dus laatste keuze
Moederboard drivers update: ga ik laten doen
DirectX installeren: is gedaan, geen resultaat
GPU drivers installeren: is gedaan, alleen resultaat onder Windows zelf niet ingame.
PC aanzetten met maar 1 GPU: heb geen snelle toegang tot de pc dus laatste keuze
Mochten jullie nog opties hebben hoor ik die graag. Ervaringen met het chipset of dergelijke problemen en of setups hoor ik ook graag.
Het is een high end game systeem:
Asus P5N32-E SLI nForce 680i SLI, SATA2 RAID
2 BFG Videokaart PCI-e GeForce 8800GTX 768MB GDDR3 2xDVI/HDTV
1 Cooler Master Big Tower Stacker 830 Evolution ATX No PSU (zilver)
2 Corsair 2x1GB DDR2 SDRAM PC6400 CL4.0 TwinX
1 Intel Core 2 Duo X6800 2.93GHz FSB1066 4MB Box
2 LG DVD-/+/RAM H12LRB 18x/18x/10x DL LS Retail (zwart)
1 Microsoft Windows XP Pro NL + Vista Coupon OEM € 131.00
1 NEC Floppydrive 1,44MB 3,5" (zwart)
1 Samsung 400GB SATA300 16MB FDB, HD401LJ
1 Samsung TFT Monitor 214T 21", DVI (zilver)
1 Tagan Powersupply TurboJet Series 900W
1 Western Digital 74GB SATA150 16MB Raptor, WD740ADFD
Mijn vriend omschreef het probleem aan mij en het klonk als het probleem dat je hebt na een nieuwe installatie en de video drivers nog hebt geïnstalleerd. Dan gaat scrollen bijvoorbeeld zelfs schokkerig. Het probleem is met het installeren van de nieuwste drivers verholpen in windows spellen zoals patience (dit was ik bij de install vergeten, tijdsdruk). Echter in andere games die DX gebruiken kwam het problee, nog wel voor. Toen heb ik gevraagd om DX te installeren, hiermee is het probleem gebleven. Ik heb gelezen dat Corsair geheugen problemen kan geven met het 680i chipset? Zou dit het haperen kunnen veroorzaken, iemand hier zelf mischien ervaring mee?
Ze beschrijven ook problemen met het geluid. Kraakjes en plopjes, maar dit is volgens mij een bekend probleem van het 680i chipset en een driverupdate van het moederboard zou dit in de toekomst moeten verhelpen. Iemand hier zelf ook al ervaring mee?
Opties om Graphics probleem te verhelpen, die ik zelf kon bedenken:
Ander of minder geheugen testen : heb geen snelle toegang tot de pc dus laatste keuze
Moederboard drivers update: ga ik laten doen
DirectX installeren: is gedaan, geen resultaat
GPU drivers installeren: is gedaan, alleen resultaat onder Windows zelf niet ingame.
PC aanzetten met maar 1 GPU: heb geen snelle toegang tot de pc dus laatste keuze
Mochten jullie nog opties hebben hoor ik die graag. Ervaringen met het chipset of dergelijke problemen en of setups hoor ik ook graag.
flickr - WOT Profile - Game PC