Toon posts:

[XP Pro] Bureaublad niet toegankelijk*

Pagina: 1
Acties:
  • 503 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Halo,

Ik heb op mijn schijf 2 partities. Op de eerste partitie staat XP PRO en op de 2de stond er Vista. Via vista wou ik bepaalde mappen bereiken van de eerste partitie (XP PRO), maar ik kreeg een dialoogvenster die zei dat ik iets moet veranderen ivm rechten/beveiliging dus heb ik maar op OK geklikt.

Nadat ik later ben gestart met XP PRO kon ik mijn bestanden op mijn bureaublad niet zien/bereiken. Dus heb ik Vista van de 2de partitie verwijdert. En nu weet ik niet hoe ik verder moet.

Hoe kan ik mijn eigen rechten geven om de map bureablad te bereiken, als ik op 'bureablad' klik met mijn rechtermuisknop en daarna op eigenschappen, krijg ik de venster Eigenschappen voor Beeldscherm, terwijl ik een venster nodig heb met de tabblad beveiliging.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zoek eens op 'take ownership'

Verwijderd

Topicstarter
via documents and settings, heb ik wel de venster gekregen met de tabblad beveiliging, maar als ik erop klik krijg ik de foutbericht "U bent niet gemachtigd om de huidige machtigingsinstellingen...".

ik heb de rechten vanuit Vista verandert, dus ik weet niet of ik mij die rechten via XP ga kunnen geven :(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 13:20 ]

• dannyvz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-01 15:48
Zoals Noork al zei. Moet je eerst ownership terug nemen.

Dit kan als volgt:
Onder de TAB beveiliging heb je een knop Geavenceerd (Advanced) zitten.
Dan krijg je een nieuw schermpje te zien met diverse tabjes ga nu naar de TAB "Eigenaar" (owner)
Selecteer nu een gebruiker en zet het vinkje onderaan aan (Eigenaar van subcontainers.....).
en druk op toepassen.

Nu zou je weer de rechten moeten kunnen aanpassen.

Als je het nog steeds krijg kan je ook proberen je eigen user ID toe te voegen en vervolgens jezelf rechten te geven.

Je kan het doen, Je kan het laten of je kan het laten doen.

Verwijderd

Topicstarter
dannyvz schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:23:
Zoals Noork al zei. Moet je eerst ownership terug nemen.

Dit kan als volgt:
Onder de TAB beveiliging heb je een knop Geavenceerd (Advanced) zitten.
Dan krijg je een nieuw schermpje te zien met diverse tabjes ga nu naar de TAB "Eigenaar" (owner)
Selecteer nu een gebruiker en zet het vinkje onderaan aan (Eigenaar van subcontainers.....).
en druk op toepassen.

Nu zou je weer de rechten moeten kunnen aanpassen.

Als je het nog steeds krijg kan je ook proberen je eigen user ID toe te voegen en vervolgens jezelf rechten te geven.
Moet ik naar de tabblad beveiliging gaan van de map bureaublad, want dit lukt niet?

Verwijderd

Topicstarter
zou het helpen als ik de service uitschakel (als zo'n service bestaat) die zorgt voor de beveiliging ?

• dannyvz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-01 15:48
Ga onder "Document and Settings" en vraag de security op van je user ID.
Doe hieronder dan de acties zoals ik hierboven al beschreven heb.
Zorg er wel voor dat je alle subdirs meeneemt bij het aanpassen van de security.

De service heeft er niets mee te maken.

Je kan het doen, Je kan het laten of je kan het laten doen.

Verwijderd

Topicstarter
heel erg bedankt allemaal
Pagina: 1