Workstation voor vmware/photshop ed.

Pagina: 1
Acties:

• sjnelle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:59
Ik wil een mooi alround systeem, voor lekker te werken, photoshop, vmware.
Speel geen spellen

kast Antec Behuizing P150 Zilver/Wit, 430 Watt,
Proc Intel Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, 1066 MHz, 4 MB L2, Boxed
Koeler Scythe CPU Koeler Infinity Koper
harddisk 2 x Seagate Barracuda 7200.10, 320GB
Brander Samsung SH-S182M 18x
DVD een eenvoudige goedkoop ding.
mainbord Gigabyte GA-965P-DS3 of Asus P5B
Videokaart Geen idee
Geheugen 2GB ??? iets van 6400 ivm overclocken indien budget het me nu toelaat 4GB

Voorkeur mainboard gaat naar de Gigabyte goede reviews over gelezen, maar zie door de bomen
het bos niet meer over welk geheugen ik hier het best bij kan pakken voor overclocking.
Weet iemand een webshop die wel revisie nummer geeft, Azerty doet hier moeilijk over. En als
ik voor dit bord ga wil ik rev 2.0 of 3.3

Videkaart is niet zo heel belangrijk aangezien ik eigenlijk geen 3D werk doe, wel wil ik 2
monitors kunnen aansluiten, mijn bestaande VGA monitor en een DVI monitor die ik nog moet kopen, maar dat wordt pas volgende maand.

zou dus graag wat advies hebben over welk geheugen en videkaart. zie zelfd door de bomen het bos niet meer.

Advies is welkom

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Ziet er al erg goed uit, dit wordt een stevige workstation die jaren mee gaat.

Over het geheugen: Het hangt af van hoever je wilt gaan met het overklokken. Als je de E6600 processor van 2,4 naar 3,0 Ghz wilt klokken of lager, kies dan PC5300 DDR2 non-ecc geheugen, kost ongeveer 140 euro voor 2Gb. Wil je nog verder overklokken, kies dan PC6400 DDR2 non-ecc geheugen, wat ongeveer 200+ euro kost geloof ik. Dat laatste raad ik alleen aan als je goed weet wat je doet, het systeem kan behoorlijk onder druk komen te staan bij zo'n hoge overklok.

Over de videokaart: Hier zou ik sowieso niet veel geld aan uitgeven als je toch niet aan games doet. Heel veel videokaarten hebben wel ondersteuning voor een tweede monitor, eventueel met een verloopstekker van DVI naar VGA of andersom. Dus ik zou zeggen, kies een leuke ATi of Geforce binnen je budget en let even op de aansluitingen die de kaart heeft. De ATi x1600 Pro heeft bijvoorbeeld 1xVGA en 1xDVI, voor ongeveer 80 euro. Kun je voor de gein ook nog aardig een wat ouder spelletje op spelen. Maar het kan nog wel goedkoper, door bijvoorbeeld te kiezen voor een Geforce 7300GS.

Succes verder!

• sjnelle
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:59
Denk voor dit geheugen te gaan:

2GB kit (1GBx2), Ballistix 240-pin DIMM, DDR2 PC2-6400 memory module
BL2KIT12864AA804

Alleen is volgens mij beetje moeilijk verkrijgbaar.