[exchange] meerdere email domeinen 1 gebruiker

Pagina: 1
Acties:

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
ik heb een SBS 2003 server

de mail wordt binnen gehaald door de pop connector en dan naar de juiste user gestuurd.

nu is er 1 user die meerdere e-mail adressen nodig heeft.

bijvoorbeeld:
user
mail1@domein1.nl
mail2@domein1.nl
mail3@domein2.nl
mail4@domein3.nl

verschillende namen en verschillende domeinen dus.

ik ben er inmiddels achter hoe je bij een gebruiker een vanaf een andere domeinnaam kan verzenden.
maar hoe kan je dan in outlook kiezen zodat je ook zelf kan bepalen vanaf welke mailadres je gaat verzenden.

versturen van de mail gaat via SMTP van ISP

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:34

Qwerty-273

Meukposter

Je kan in exchange meerdere e-mail addressen hangen aan 1 mailbox. Echter de mail zal altijd verstuurd worden vanaf het primary e-mail address. Wil je de keuze hebben om te verzenden van verschillende afzenders, dan zal je meerdere mailboxen aan moeten maken en de gebruiker "send-as" rechten moeten geven op elke mailbox. Eventueel kan je dan de binnen komende mail op elke mailbox door laten sturen naar 1 centrale mailbox.
zover mijn kennis met exchange is ;)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:44

Sa1

ben het met bovenstaande eens..

let wel, om sent-as rechten te geven moet je advanced features aanzetten in users and computers anders zie je het tabbladje security niet... \o/

• OlivierF
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-01 13:40
Klopt wat Qwerty-273 zegt, als de gebruiker send-as rechten heeft is het mogelijk deze te kiezen in outlook. Hiervoor met je het veld From of Van aanzetten. Dat komt dan boven het Aan veld te staan, hier kun je dan gewoon de afzender invullen.

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 14:49
Wellicht een minder nette optie als de hierboven genoemde optie, maar bij mijn ex-werkgever hadden dit prolbeem ook en daar was de oplossing in outlook een pop-accountje toegevoegd met alternatieve mailadres, waarbij de exchange als smtpserver en nvt als popserver wordt opgegeven. Als de gebruiker wil mailen van een alternatief adres dan kan hij dat selecteren via accounts. Uiteraard moet je niet vergeten bij verzenden/ontvangen dit account op alleen verzenden instellen anders krijgt de gebruiker telkens foutmeldingen als Outlook mail op haalt.

Voordeel is dat niet voor elk alternatief mailadres een mailbox hoeft aan te maken, maar je hebt minder inzicht/invloed dan via send-as rechten.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• dude88
  • Niet online
grappig, deze oplossing had ik zelf ook al bedacht, maar vond hem nog niet 100% ideaal ;)
goed als het niet anders kan dan wordt het gewoon aantal extra gebruiker aanmaken om alleen mail te versturen, daar laat ik dan niets op ontvangen

pop account aanmaken is eigenlijk geen optie aangezien het een notebook is die mee wordt genomen naar verschillende locaties, dan moet je elke keer de uitgaande mailserver veranderen.

ik neem aan dat een adminuser standaard send-as recht heeft? :)

waar je kan knopje " aan" ook alweer aan vinken in outlook 2003, die staat er standaard namelijk niet tussen.

• dude88
  • Niet online
ik bedoel natuurlijk het knopje "van" :X

• thund3rball
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-07-2025
outlook2003, [nieuwe mail][beeld] vinkje voor [veld VAN] en klaar...

blijft aan staan, je hoeft het niet elke keer weer te doen als je een mail maakt. :)

en dat in PNS :O

[ Voor 6% gewijzigd door thund3rball op 08-03-2007 20:44 ]

• dude88
  • Niet online
oke thanx, ik ga morgen eens kijken hoe ver ik met alles kom :)

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:34

Qwerty-273

Meukposter

Oh en als je Word gebruikt als e-mail editor dan kan je het knopje "Van:" niet vinden. In ieder geval niet in de Office 2003 combinatie. Je zal dan Outlook zelf moeten gebruiken als e-mail editor.
Admin user heeft niet standaard "send-as" rechten, zover ik weet. Dit zal je per mailbox in moeten regelen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-02 14:49
dude88 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 18:44:
grappig, deze oplossing had ik zelf ook al bedacht, maar vond hem nog niet 100% ideaal ;)
goed als het niet anders kan dan wordt het gewoon aantal extra gebruiker aanmaken om alleen mail te versturen, daar laat ik dan niets op ontvangen

pop account aanmaken is eigenlijk geen optie aangezien het een notebook is die mee wordt genomen naar verschillende locaties, dan moet je elke keer de uitgaande mailserver veranderen.
Dat ligt eraan of je exchange van buitenaf te bereiken is al dan niet via een vpn :)

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 08:11:
Oh en als je Word gebruikt als e-mail editor dan kan je het knopje "Van:" niet vinden. In ieder geval niet in de Office 2003 combinatie. Je zal dan Outlook zelf moeten gebruiken als e-mail editor.
Admin user heeft niet standaard "send-as" rechten, zover ik weet. Dit zal je per mailbox in moeten regelen.
Office 2003 (Engels) met ms-word als mail editor heeft ook een "from" veld.
In het dropdowmenu naast de 'options' button kan je deze samen met het BCC veld (de)activeren.
(Mischien dat deze velden alleen aanwezig zijn als een verbinding naar een exchangeserver)
Pagina: 1