Toon posts:

Router met @home probleem, verschillende routers

Pagina: 1
Acties:
  • 568 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem en van de helpdesk van @home wrdt ik ook niet veel wijzer.

ik heb bij 3 verschillende klanten hetzelfde probleem en @home zegt dat het aan de router ligt.

Het zit zo, de verbinding van de router naar de pc is prima, gewoon signaal (draadloos/bedraad). De pc krijgt ook gewoon een ip-adres en gateway.

Alleen de router blijft maar staan op connecting.... bij de WAN poort en krijgt dus geen IP-adres van @Home.

Het gaat hier om een D-Link DI-510

Ik heb het volgende ingesteld op de router:

* Het CC-Nummer ingesteld
* De router op dynamisch gezet
* Het MAC-adres gekloond van het @Home modem (Motorola 5101E)

Ook heb ik de router inmiddels vervangen voor een Linksys WRT54GL. Deze doet hetzelfde

Als ik de pc rechtstreeks aansluit op de pc, dan heb ik wel internetverbinding (zonder een CC-Nummer in te vullen op de computer :? )

Volgens @Home is de verbinding goed, en ligt het dus aan de router. Het gaat er bij niet in dat er 2 splinternieuwe routers uit de verpakking kapot zijn. Dus ik de router weer vervangen voor een sweex (low budget). Werkt ook niet.

Probleem is dus: IK KRIJG GEEN IPADRES OP DE WAN POORT VAN DE ROUTER

@Home heeft natuurlijk ook nog nooit van dit hele probleem gehoord, ik vindt het vreemd dat ik nu al 3 klanten met dit probleem heb.

Kunnen jullie me helpen/ondersteunen?

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-03 14:47
Je moet ook niet het mac adres van het modem klonen, maar van de computer die eerst met het modem was verbonden...

Verwijderd

Topicstarter
Zonder cloning werkt het ook niet, en cloning van de pc werkt ook niet

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-03 19:46

r0b

- Cloning hóeft helemaal niet bij @Home.
- Dubbelcheck of je CC nummer wel goed werkt. Dat je verbinding krijgt (kan je ook echt pagina's openen?) zonder een CC nummer in te geven, geeft al aan dat er iets mis zit.

De Linksys heeft bij mijn op een Motorola SurfBoard (zelfde type geloof ik) perfect gewerkt, dus ik denk dat je een setting over het hoofd ziet, of het zit bij @Home mis.

[ Voor 28% gewijzigd door r0b op 08-03-2007 12:42 ]

Verwijderd

Firmware update van de router mischien ?? Bij linksys heeft dat bij mij al vaker het probleem opgelost.. ( was trouwens wel UPC maar toch )

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de settings van de router goed nagekeken. Ook bij de DLink werkt het niet firmware heb ik gecontroleerd

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:17

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Bij @home moet je de computernaam op de router invullen, computernaam weet je a.d.v. de registratieformulieren die je van @home hebt gekregen.

Heb tijd bij de Linksys support gewerkt (inmiddels al bijna 6 maanden niet meer) maar dat was de oplossing.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik wel, ik heb het ook allemaal ingevuld in de router

Ook het CC-Nummer, maar als ik de pc rechtstreeks aansluit, dan werkt het zonder CC-Nummer en dat klopt. Ik installeer die @home modems al 2 jaar bij mijn klanten en dit is pas sinds de laatste weken

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:01:
Ook het CC-Nummer, maar als ik de pc rechtstreeks aansluit, dan werkt het zonder CC-Nummer en dat klopt.
Sorry, dat zou niet moeten kloppen volgens mij

• Willem1981
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-03 21:25
Haal de stroom eens ff van het @home modem. Daarna zou het moeten werken.
Ik heb dit ook wel eens meegemaakt met de linksys router

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:22

tozzke

aka tozzert

wat bij zulk soort problemen weleens wil helpen is de utp uit het modem trekken, modem resetten door de spanning er 10 sec af te halen en de stekker weer terug te doen. Wacht tot het modem helemaal klaar is en alle ledjes continu branden en steek dan de utp er weer in.
Zo heb ik al een aantal (soortgelijke) problemen op kunnen lossen
Pagina: 1