Ik heb een server staan met 2003 Enterprise. Ik heb 2 netwerk adapters erin:

en

Ik wil adapter 2 DHCP laten uitdelen aan wat clients in de 10.0.0.x range. Echter kan ik geen verbinding maken met het internet via deze constructie. Ik vermoed dat er wat mis is met de instellingen van de gateway en DNS. Maar wat? Hoe kunnen de clients verbinding maken met internet (zodat ze volledig via de server gaan)
Hier een overzicht:

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
- Allerlei verschillende DNS/Gateway servers geprobeerd
- GoT rond gezocht
- Veel, heel veel gegoogled
Helaas bood geen van alle een oplossing voor mijn "probleem". Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen
Edit:
De clients krijgen het volgende:
Er draait geen NAT voor zover ik weet (schone installatie 2003 met AD, DHCP en DNS)

en

Ik wil adapter 2 DHCP laten uitdelen aan wat clients in de 10.0.0.x range. Echter kan ik geen verbinding maken met het internet via deze constructie. Ik vermoed dat er wat mis is met de instellingen van de gateway en DNS. Maar wat? Hoe kunnen de clients verbinding maken met internet (zodat ze volledig via de server gaan)
Hier een overzicht:

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd:
- Allerlei verschillende DNS/Gateway servers geprobeerd
- GoT rond gezocht
- Veel, heel veel gegoogled
Helaas bood geen van alle een oplossing voor mijn "probleem". Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen
Edit:
De clients krijgen het volgende:
code:
1
2
3
4
5
| IP Address. . . . . . . . . . . . : 10.0.0.100 Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.0.0.0 Default Gateway . . . . . . . . . : 10.0.0.1 DHCP Server . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1 DNS Servers . . . . . . . . . . . : 10.0.0.1 |
Er draait geen NAT voor zover ik weet (schone installatie 2003 met AD, DHCP en DNS)
[ Voor 17% gewijzigd door cheeseruler op 08-03-2007 12:08 ]