Ben sinds een paar dagen bezig een scriptje te schrijven (o.a. met een standaard draggable layer script) waarmee ik vanuit flash een draggable layer met dynamische content over de movie kan leggen. (voorbeeld: http://www.r2dgeert.nl/new_design/xTest/test.html )
Dit wil ik gaan gebruiken voor een portfolio website, de aangeroepen layers moeten movieclips gaan bevatten, tekst en afbeeldingen.
Alles werkt tot dusver maar ik loop tegen het volgende probleem aan: Als ik standaard layers gebruik zal de pagina de content van alle layers gaan pre-loaden waardoor de laadtijd van de index enorm hoog gaat worden. Ik ben op zoek naar een manier om de content dynamisch te laden zodra de layer aangeroepen wordt.
Een mogelijke optie is het schrijven van een javascript functie per layer:
Op deze manier wordt de content pas geladen zodra de layer visible wordt gemaakt, echter vereist deze methode dat ik per layer een aparte javascript functie moet schrijven wat geen nette code oplevert.
Zijn er mogelijkheden op een andere manier de content van je layer dynamisch te maken? B.v. door iframes in je layer te laden? Heb niet kunnen vinden of dit uberhaupt mogelijk is...
Dit wil ik gaan gebruiken voor een portfolio website, de aangeroepen layers moeten movieclips gaan bevatten, tekst en afbeeldingen.
Alles werkt tot dusver maar ik loop tegen het volgende probleem aan: Als ik standaard layers gebruik zal de pagina de content van alle layers gaan pre-loaden waardoor de laadtijd van de index enorm hoog gaat worden. Ik ben op zoek naar een manier om de content dynamisch te laden zodra de layer aangeroepen wordt.
Een mogelijke optie is het schrijven van een javascript functie per layer:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| function playVid(vidId) { if (vidPaneID.style.display=='block') { vidPaneID.style.display='none'; vidPaneID.innerHTML=''; } else { vidPaneID.style.display='block'; vidPaneID.innerHTML='<A HREF="javascript:playVid()">CLOSE</A>'; var vidstring ='<center><embed enableJavascript="false" allowScriptAccess="never"'; vidstring+=' allownetworking="internal" type="application/x-shockwave-flash"'; vidstring+=' src="http://www.youtube.com/v/'+vidId+'&autoplay=1" '; vidstring+=' wmode="transparent" height="350" width=425"></center>'; vidPaneID.innerHTML+=vidstring; } } |
Op deze manier wordt de content pas geladen zodra de layer visible wordt gemaakt, echter vereist deze methode dat ik per layer een aparte javascript functie moet schrijven wat geen nette code oplevert.
Zijn er mogelijkheden op een andere manier de content van je layer dynamisch te maken? B.v. door iframes in je layer te laden? Heb niet kunnen vinden of dit uberhaupt mogelijk is...