Toon posts:

Speedlinq, na aansluiten router geen inet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vorige week speedtouch 706 modem gekregen, gelijk laptop en sweex LW050 router besteld. Eerst modem aangesloten op isra, cdrom van speedlinq in laptop en aangesloten op modem. Cdrom draaien en 2 min later internet. Te mooi om waar te zijn zou je denken maar werkte goed.
Toen sweex router ertussen geprikt en je zal het niet geloven, maar zonder ook maar enig instelling te doen had ik gelijk draadloos internet.
Volgende dag laptop aan en netwerk connectie geeft aan dat ik alleen maar verbinding heb met router, "LOCAL ACCES ONLY", geen internet dus.
Ik heb router ertussenuit gehaald en laptop weer direct op modem aangesloten, geen internet. Cdrom van Speedlinq opnieuw gedraaid, geen internet..

Enig suggestie hier??

Alvast bedankt.

Albert

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:08
Je hebt geen router nodig. De Speedtouch 706 is je router. Hij heeft standaard al 2 ethernet poorten. Als je die wilt uitbreiden kun je er gewoon een switch aan hangen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja snap ik, maar het is geen wireless.

• Flappie
Kijk eens in je modem wat de status is van je internet verbinding. Over het algemeen te bereiken via http://10.0.0.138 of via http://192.168.1.254

Daar kun je een diagnose uitvoeren enzo.

btw, brand je dsl lampje wel op het modem?

Verwijderd

Topicstarter
dsl lampje brandt, internet verbinding is ok volgens de setup via cdrom
is er misschien een setting in mn laptop gewijzigd door aansluiten router? wan/lan?

• Flappie
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:44:
dsl lampje brandt, internet verbinding is ok volgens de setup via cdrom
is er misschien een setting in mn laptop gewijzigd door aansluiten router? wan/lan?
Heeft je speedtouch ook een IP adres dan? Dat het dsl lampje brand wil nog niet zeggen dat je internet verbinding werk.

Je zou de setup cdrom van Speedlinq nog een keer kunnen draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ervanuitgaande dat internet werkt, heb je dan nog suggesties mbt communicatie router<>laptop<>modem?

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:28
maak van je wifi-router een switch door de lankabel in de lan-poort ipv de wan-poort te steken.
zet dhcp in je wifi-router uit, en het zou moeten werken..

ENNE: reset je router (speedtouch) ff!

[ Voor 11% gewijzigd door bas-r op 08-03-2007 14:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks, dat ga ik proberen..

Zijn er nog mensen die kunnen verklaren wat ik beschreven heb? Gewoon om kennisniveau even wat op te krikken

Albert

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond bij thuiskomst zag ik tot mijn grote verrassing dat mn internet het gewoon weer deed.
Router is fungeert waarschijnlijk als acces point.

ik vind het allemaal prima, bedankt voor alle hulp

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:27:
...
Toen sweex router ertussen geprikt en je zal het niet geloven, maar zonder ook maar enig instelling te doen had ik gelijk draadloos internet.
...
en gelijk een volledig open accespoint, weer een mooie spamlocatie rijker in NL.

Zoals gezegd is je speedtouch al router. Als je Sweex router dezelfde IP range gebruikt krijg je idd ellende, dan snapt ie het niet echt meer. Ding als los AP inzetten (en beveiligen!) is handiger.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de sweex beveiligd met password, en ja ik weet dat speedtouch een router is maar HET IS GEEN WIRELESS.
Ik vraag me af en toe af of het maar half gelezen wordt wat er geschreven is of dat ik het gewoon echt niet begrijp wat jullie bedoelen.
Nogmaals voor de duidelijkheid. GOED LEZEN

Speedtouch op isra, laptop via kabel hier direct op aangesloten. Speedlinq cdrom gedraaid en werken. > INTERNET CONNECTIE IS GELEGD

Sweex ertussen geprikt, in ethernet van speedtouch in wan van sweex. Laptop rammelt wat, vind sweex en heeft internet. Router beveiligd, ww in laptop gezet et voila. > ROUTER GEINSTALLEERD EN BEVEILIGD.

Als er nu nog commentaar is of tips eea beter te doen graag.
Opmerkingen als "Als je Sweex router dezelfde IP range gebruikt krijg je idd ellende, dan snapt ie het niet echt meer. Ding als los AP inzetten (en beveiligen!) is handiger." Heb ik niet veel aan, zeker niet omdat ik er vanuit ga dat dat juist hetgeen is dat ik gedaan heb.

Albert
Pagina: 1