Legaal Windows Mediacenter met illegale CD*

Pagina: 1
Acties:

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-01 12:03
Ik heb net een nieuwe laptop gekocht, maar daar zitten van die vervelende herstel cds bij. Ik wil gewoon een schone windows mediacenter hebben zonder al die vervelende dingen.

Mijn vraag is mag je het illegaal downloaden en dan de goede key gebruiken? Of blijft dit nog steeds illegaal? Ik kan mij iets herinneren dat software pas illegaal is als het geen juiste key heeft.

Het is voor mijn bedrijf, dus het is van belang dat ik legaal te werk ga.

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
als je de goede versie pakt, dan mag het wel.. wat staat er op je licentie die je er bij hebt gekregen

edit: dénk ik

[ Voor 8% gewijzigd door sjongenelen op 08-03-2007 10:59 ]

you had me at EHLO

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:02

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Grote kans dat je windows code een leverancier specifieke OEM code is, die niet gaat werken met een standaard OEM CD (hoe dan ook verkregen)

Taru tossing moet een olympische sport worden

• isomis
okey, de key staat gewoon achter op de laptop

Ik begrijp die gasten echt niet, wat is er zo moeilijk aan om een echte cd erbij te leveren? Daarnaast doet de recorvery cd alles in FAT32

[ Voor 61% gewijzigd door isomis op 08-03-2007 11:03 ]

• Shin_Alu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:02

Shin_Alu

Ranger/Ninja

Staat er op de key sticker toevallig ook het merk van de fabrikant van de laptop?

Taru tossing moet een olympische sport worden

• sjongenelen
isomis schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:01:
okey, de key staat gewoon achter op de laptop

Ik begrijp die gasten echt niet, wat is er zo moeilijk aan om een echte cd erbij te leveren? Daarnaast doet de recorvery cd alles in FAT32
geld :+

you had me at EHLO

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-03 09:21

DaRoot

Some say...

Vaak is het wel mogelijk om met behulp van zo'n recovery cd en/of de originele installatiebestanden op de harde schijf zelf je eigen OEM CD te maken, waarmee je een clean install kan doen.
Hoe, dat verschilt per leverancier.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• isomis
Shin_Alu schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:04:
Staat er op de key sticker toevallig ook het merk van de fabrikant van de laptop?
yup asus en microsoft staat erop

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-03 09:59

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Laptop drivers zijn ook vaak een geval apart, maar meestal wel los te downloaden.

Verder mag en kan jij in principe (tenminste volgens onze systeembeheerder, we zijn een MS leverancier) elke andere versie gewoon installeren, en zal de key ook werken. Ik vroeg het destijds omdat ik een duitse winxp home had (laptop in dld gekocht ivm best groot prijsverschil) en er een nl op wou zetten.

Edit: ik heb overigens toen een install cd uit onze kast geplukt hier op het werk... ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Rowdy.nl op 08-03-2007 11:10 ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Verwijderd

Die licenties op die stickers zijn in 99% van de gevallen voor OEM CD's en een 'normale' CD van WinMediaCenter zal die niet als geldig zien. Ga er maar van uit dat het niet gaat werken, maar proberen kan natuurlijk altijd alleen beetje vervelend als je tijdens de setup niet verder kan ;)

Bij mijn laptop werkte het met xp trouwens niet, wordt dus gewoon even uitproberen. Mag iig wel voor zover ik weet.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 11:10 ]

• isomis
Een oem versie zal vast ook wel ergens te downloaden zijn.

• sjongenelen
isomis schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:12:
Een oem versie zal vast ook wel ergens te downloaden zijn.
xp home is niet makkelijk te downloaden.. ik heb het wel eens nodig voor klanten, maar het is bijna nergens te vinden..! pro natuurlijk wel :/

you had me at EHLO

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-03 15:17
bij mijn weten maakt de key zelfs ook niet uit, aangezien je de juiste licentie hebt! daar gaat het helemaal om, die code is er alleen zodat jij de software kan gebruiken, de bsa gaat echt niet de serials vergelijken maar kijkt naar het aantal licenties.

• isomis
ik vind het ook maar vreemd dat ze het alleen maar achter op een laptop zetten. Als nu je laptop gejat wordt?

Als ze het nou ook even ergens anders vermelden. Wat kost het 2 stickers?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03 09:41

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als het Windows Vista betreft kun je gewoon een retail DVD gebruiken, die slikt namelijk alle soorten keys, en zal aan de hand van de key automatisch het juiste licentietype installeren. :)

Het is allicht het proberen waard natuurlijk. Maar het is wel legaal ja om met een (desnoods vanaf het internet gehaalde) zelfgebrande DVD Windows opnieuw te installeren.

Met XP kan het iets lastiger zijn omdat je dan sowieso een kale OEM versie dient te bemachtigen.

Tesla Model Y RWD (2024)

• isomis
consolefreak schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:14:
bij mijn weten maakt de key zelfs ook niet uit, aangezien je de juiste licentie hebt! daar gaat het helemaal om, die code is er alleen zodat jij de software kan gebruiken, de bsa gaat echt niet de serials vergelijken maar kijkt naar het aantal licenties.
Ik heb windows mediacenter 2005, zou je dan ook gewoon windows xp pro mogen installeren? Nee toch?

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-03 00:18

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Ik heb het laatst gehad met de laptop van mijn broertje. Ook opnieuw windows home op gezet die ik gedownload had. Wil ik hem registreren met de code onderop de laptop, werkt het niet. Ik bellen met microsoft en dan krijg je zo'n computer aan de lijn. Ging dat ook niet goed. Kwam als laatste bij een microsoft medewerker terecht en deze heeft voor mij de code geldig gemaakt. Moest wel even vertellen waarom de code niet werkte. Gewoon gezegt dat ik windows opnieuw aan het installeren was en dat de code onderop de laptop niet werkt.

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

isomis schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:15:
ik vind het ook maar vreemd dat ze het alleen maar achter op een laptop zetten. Als nu je laptop gejat wordt?
Een OEM licentie is vziw onlosmakelijk verbonden met de hardware waarop ie geïnstalleerd is.
Andere hardware betekend officieel ook dat je een nieuwe licentie moet hebben...

[ Voor 11% gewijzigd door TheRookie op 08-03-2007 11:23 . Reden: +linkje ]

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

TheNymf schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:13:
[...]

xp home is niet makkelijk te downloaden.. ik heb het wel eens nodig voor klanten, maar het is bijna nergens te vinden..! pro natuurlijk wel :/
TS heeft Mediacenter nodig, geen Home. (die trouwens op Usenet genoeg te vinden is)
Misschien dat TS iemand kent met een Mediacenter cdtje, zodat ie het kan proberen.

Het probleem zal echter zijn om een kale oem versie te vinden, oem is meestal al van een merk (hoewel ze er wel zijn hoor, maar lastiger te vinden)

Misschien eens bij de lokale PC boer binnenlopen (geen keten, maar bv een webwinkel met afhaalmogelijkheid in de buurt) en vragen of je daar tegen betaling een kopietje mag hebben van een kale Home edition? Misschien willen ze je wel helpen.

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• isomis
Maar het mag wel downloaden van het internet? Gewoon je key gebruiken? Is helemaal legaal?

• sjongenelen
Rowdy.nl schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:19:
[...]

TS heeft Mediacenter nodig, geen Home. (die trouwens op Usenet genoeg te vinden is)
niet iedereen kan nieuwsgroepen gebruiken, en nog meer weten niet hoe het werkt... :/

je maakt trouwens dezelfde fout als ik: je bedoeld MC en typt home ^^

[ Voor 11% gewijzigd door sjongenelen op 08-03-2007 13:29 ]

you had me at EHLO

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:16
En als je nu eens de recovery draait en meteen alle meuk die van de fabrikant is (programma's die niemand ooit gebruikt e.d.) verwijderd, dan heb je ook een nagenoeg lege Windows MCE2005.
Dat is in iedergeval wat ik met de Laptop van mijn vriendin gedaan heb.

• isomis
kan gewoon activeren met gedownloade windows media center. Dus is het dan legaal?

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
isomis schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:14:
Maar het mag wel downloaden van het internet? Gewoon je key gebruiken? Is helemaal legaal?
Natuurlijk, je mag ook gewoon Windows CD's kopieren. Zolang je maar een geldige licentie hebt.

Invoegen doe je zo!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kijk, ik zou oppassen met waar je die cd hebt 'gevonden'

Meestal zit er echt een rootkit oid in verwerkt :X

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• isomis
heb gewoon even mediacenter van iemand geleend, dat mag toch wel hoop ik?

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 10:42

Xof

1: Downloaden is niet illigaal, vooral niet als je ook nog eens een geldige licentie hebt.
2: OEM = OEM, de cd's zijn niet anders van elkaar. Dus al staat er Dell of Asus op, het maakt helemaal niks uit. Het is niet gekoppeld aan een fabrikant. (heb het zelf vaak genoeg gedaan, aantal jaren in een compshop gewerkt).

In het kort.. licentie is dus niet gekoppeld aan een cd. Je kan kopieren downloaden wat je wil, omdat je gewoon een legale licentie hebt is daar niks mis mee.
Het zal MS boeien waar jij je cd vandaan haalt, je betaald voor de key.

[ Voor 18% gewijzigd door Xof op 08-03-2007 14:01 ]

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

TheNymf schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:27:
[...]

niet iedereen kan nieuwsgroepen gebruiken, en nog meer weten niet hoe het werkt... :/

je maakt trouwens dezelfde fout als ik: je bedoeld MC en typt home ^^
Oeps... :$ :P
isomis schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:55:
heb gewoon even mediacenter van iemand geleend, dat mag toch wel hoop ik?
Yeps... Succes ermee. Hou wel even je eigen CD bij de hand, en/of download van tevoren alle drivers van de Acer site. (bv display drivers, (wireless) netwerk etc) Deze zijn vaak voor een schoottegel erg specifiek. Had ik ook met mijn HP...

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Shin_Alu schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:00:
Grote kans dat je windows code een leverancier specifieke OEM code is, die niet gaat werken met een standaard OEM CD (hoe dan ook verkregen)
Van de grote fabrikanten (zoals Dell, HP, etc) kun je vaak wel OEM versies vinden. Van de minder bekende fabrikanten niet. Via een zoekmachine voor torrents kwam ik al snel een Dell OEM XP cd tegen bijvoorbeeld, en een Dell Media Center OEM DVD.

Betekend niet dat het altijd gaat werken, maar de kans is aanwezig. :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1