Toon posts:

Hoe VPN voor Windows logon

Pagina: 1
Acties:
  • 252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Windows Small Business server Pemium 2003. En kan een standaard PPTP VPN verbinding maken met de server met mijn PC. Ik heb een snelkoppeling van deze VPN verbinding op het bureaublad van de PC staan. De PC draait Windows XP.

So far so good.

Ik wil voor het aanloggen op de PC (windows logon) dat je een VPN verbinding kan maken.
Ik weet dat Cisco een client heeft waarbij dat kan.

Dat ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.cmu.edu/computing/documentation/VPN/images/adv_boot.gif

is zoiets ook mogelijk zonder de cisco client? Ik meende dat zoiets onder windows 2000 ook geconfigureerd kon worden. Ik heb natuurlijk al druk gezocht op dit forum en met mijn grote vriend google, maar heb helaas niets gevonden.

Wellicht dat jullie dat weten? Bedankt in ieder geval voor de moeite.

Verwijderd

Je kan op options klikken en dan kiezen voor Log on using dial-up connection

Verwijderd

wil ik ook graag weten, maar als je log on met dial up, dan betekent dat toch dat je een analoge inbelverbinding (niet je lokale netwerk) gebruikt om je op een externe domein aan te melden? Dit lijkt me niet de bedoeling (correct me if im wrong)

oh heb het even bekeken, klopt helemaal! Die optie heb je volgens mij alleen enkel als je in een domein zit. Wat nu, als jezelf niet in een domein zit bijv?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 10:39 ]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:35:
wil ik ook graag weten, maar als je log on met dial up, dan betekent dat toch dat je gewoon een inbelverbinding gebruikt om je op een externe domein aan te melden? Dit lijkt me niet de bedoeling (correct me if im wrong)
Wel als je de VPN client van Windows zelf gebruikt.
De VPN verbinding is dan ook gewoon een inbelverbinding. Als je dat vinkje aanzet zal je dus eerst een vpn/inbel verbinding maken waarover je de domain logon gaat doen.

Zolang je zorgt voor een goede naamresolutie over de vpn kan dat prima.

Verwijderd

oke duidelijk! Dank

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid,

ik wil dus voordat windows uberhaupt is opgestart een VPN verbinding kunnen maken.
(zie plaatje). Ik wil niet eerst op mn eigen PC willen inloggen.

Bij Cisco was het zo:

1. Zet de PC aan
2. PC boot.
3. Dan krijg je dus logon zoals plaatje.
4. Je maakt VPN verbinding, en daarna kan je je Windows logon gegevens invoeren.
5. Daarna log je in op je windows.

En dan pas heb je dus je bureaublad en niet eerder.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 10:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat het duidelijk is. ;)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-03 20:05
Gewoon een VPN verbinding voor alle users aanmaken op de PC. Dan voer je dus je login gegevens voor het domein in en zet je het vinkje aan. Je zal zien dat er dan eerst een VPN verbinding gemaakt wordt.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
eens met djduc..!

en voordat je vpn hebt, kun je niet online inloggen (uit de AD SAM), dus zit je wel goed..!

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
djluc schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 11:21:
Gewoon een VPN verbinding voor alle users aanmaken op de PC. Dan voer je dus je login gegevens voor het domein in en zet je het vinkje aan. Je zal zien dat er dan eerst een VPN verbinding gemaakt wordt.
Hoe zie je dat dan? Je moet dus bij de Windows Logon dus de gegevens gebruiken van de username en password en domein van je VPN server?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
probeer het eens :/

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
is goed :)

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Als je echt een Cisco VPN client gebruikt kan dit denk ik niet.. Maar "gewone" vpn verbindingen via Windows moet toch kunnen tijdens het inloggen..

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
Open de Cisco VPN client.
Ga naar Options, en dan Windows Logon Properties.
Selecteer hier het vinkje van: "Enable start before logon".

while ( !$succeed ) { $try++ }

Verwijderd

Topicstarter
Misschien was het toch niet duidelijk.

Ik gebruik GEEN Cisco client.

Ik kan al een VPN verbinding maken met de standaard Windows Client naar de SBS server.

Maar ik wil voordat ik windows logon krijg, de mogelijkheid om VPN te maken. Pas dan kan ik inloggen op de SBS server. Zonder VPN kan dat immers niet.

Ik hoop dat het nu duidelijk is.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-03 20:05
Dat kan toch gewoon als je dat vinkje aanzet?!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 18:55:
Misschien was het toch niet duidelijk.

Ik gebruik GEEN Cisco client.

Ik kan al een VPN verbinding maken met de standaard Windows Client naar de SBS server.

Maar ik wil voordat ik windows logon krijg, de mogelijkheid om VPN te maken. Pas dan kan ik inloggen op de SBS server. Zonder VPN kan dat immers niet.

Ik hoop dat het nu duidelijk is.
MIsschien zijn wij niet duidelijk genoeg, maar ik zal het nog eens proberen.

Je definieert een VPN verbinding.
Je logt uit, en je drukt daarna op ctrl-alt-del
Je klikt op de Options knop, en je zet het vinkje aan bij logon via dial-up connection
Je vult je domain credentials in
Je klikt op OK.

De VPN verbinding komt naar voren.
Je vult je VPN credentials in (indien nodig)
vpn komt tot stand
Als VPN op is, wordt de domain logon pas afgemaakt.

Dat is de manier zoals het kan met de Microsoft VPN. Met andere VPN clients werkt het anders, maar het komt op het zelfde neer. Eerst VPN tot stand brengen en daarna pas aanmelden.

Probeer het eens, dan zie je vanzelf hoe dit werkt. :)

Verwijderd

Topicstarter
You guys rule!
Pagina: 1