[Exchange] OU's toevoegen aan recipient policies.

Pagina: 1
Acties:

• Dark Wanderer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-08-2024
Hallo iedereen,

Ik zit hier met de volgende situatie.

Stel, we hebben 4 domeinnamen ingesteld in de exchange server. Ik wil niet dat iedere gebruiker een emailadres van elke domeinnaam tot zijn beschiiking heeft, omdat ze daar simpelweg geen rechten toe hebben.

Ik wil dit als volgt oplossen:

- Per domeinnaam een OU maken in de active directory
- Gebruikers die recht hebben op een mailadres van het betreffende domeinnaam in deze OU plaatsen.
- Vervolgens in exchange een recipient policy aanmaken waarin een regel ingesteld wordt.
Bijvoorbeeld voor het domein abc.nl dat er het volgende gedaan wordt: De gebruikers die in de OU zitten met de naam "members abc.nl", die moeten een mailadres krijgen van bv. %username%@abc.nl

Ik krijg dit niet voor elkaar, ik heb op internet rondgezocht, en ik vind wel berichten dat het deze policies niet "slim" genoeg zijn om gebruikers uit een OU te zoeken. Ik zal dus iedere gebruiker met de hand aan moeten geven voor elk domein, en dit schiet dus simpelweg niet op.

Heeft iemand een goede workaround of oplossing?

Groeten Marco

hand·te·ke·ning (de ~ (v.))

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Ik gebruik voor zulke situaties een receipement policy met een qeury op company name.

Wij hebben meerdere (kleine) klanten binnen 1 AD (en dus ook binnen Exchange). Vul bij elke user binnen een betreffende organisatie het veld "Company" in de properties van de gebruiker in met de naam van de betreffende organisatie (tabje Organisation).

Maak een recipients policy aan met een filter rule op het veld Company en je bent klaar. Zo zou je ook hele andere velden kunnen gebruiken als je bijvoorbeeld te maken hebt met een afdeling. Genoeg mogelijkheden daarvoor.

Op deze pagina wordt dat nog even duidelijk uitgelegd: How to use recipient policies to control mailboxes in Exchange 2000 and Exchange 2003

[ Voor 7% gewijzigd door WaSteiL op 08-03-2007 13:08 ]

Verwijderd

WaSteiL schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:06:
Ik gebruik voor zulke situaties een receipement policy met een qeury op company name.

Wij hebben meerdere (kleine) klanten binnen 1 AD (en dus ook binnen Exchange). Vul bij elke user binnen een betreffende organisatie het veld "Company" in de properties van de gebruiker in met de naam van de betreffende organisatie (tabje Organisation).

Maak een recipients policy aan met een filter rule op het veld Company en je bent klaar. Zo zou je ook hele andere velden kunnen gebruiken als je bijvoorbeeld te maken hebt met een afdeling. Genoeg mogelijkheden daarvoor.

Op deze pagina wordt dat nog even duidelijk uitgelegd: How to use recipient policies to control mailboxes in Exchange 2000 and Exchange 2003
Je zit dan alleen met het probleem als een gebruiker tot meerdere bedrijven behoort...

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-02 08:21
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:42:
[...]

Je zit dan alleen met het probleem als een gebruiker tot meerdere bedrijven behoort...
hypothetisch: daarom moet je ook verder lezen en zie je staan dat dit met een hoop attributen mogelijk is. Zulke situaties met meerdere bedrijven binnen 1 AD kom je bijna nooit tegen en is de kans dan nog kleiner dat er een persoon bij twee bedrijven werkt.

Dan zou de persoon sowieso 2 useraccounts hebben aangezien je ook nog een normale policy's hebt en dan speelt het probleem nog steeds niet.

Verwijderd

WaSteiL schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:54:
[...]

hypothetisch: daarom moet je ook verder lezen en zie je staan dat dit met een hoop attributen mogelijk is. Zulke situaties met meerdere bedrijven binnen 1 AD kom je bijna nooit tegen en is de kans dan nog kleiner dat er een persoon bij twee bedrijven werkt.

Dan zou de persoon sowieso 2 useraccounts hebben aangezien je ook nog een normale policy's hebt en dan speelt het probleem nog steeds niet.
Ik heb het probleem met een bedijf die als 4 bedrijven fungeert op één exchange server.
Sommige gebruikers moeten dus 4 mail adressen hebben, en de andere weer één.

Heb hier helaas nog geen passende oplossing voor gevonden dan het bij de gebuikers handmatig in te stellen en het vinkje van automatisch updaten uit te schakelen...
Pagina: 1