Toon posts:

[C++/.WAV] 200-500ms afstrippen van WAV-bestand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een voicemail applicatie waarin we het vervelende eigenschap/bug hebben dat het afsluitende DTMF-digit '#' (om opname te stoppen) ook wordt opgenomen. Weet iemand wat de beste/efficientste manier is om 200-500ms van een WAV-bestand af te strippen (aan het einde). Voor de goede orde: de bewuste WAV-file is al opgeslagen en de filehandle is gesloten. het betreft dus een manipulatie operatie achteraf.
Het betreft trouwens C/C++ code.

[Om even aan te vullen nav moderator commentaar]
Ik heb met google wat zitten zoeken, maar ik weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen omdat dit totaal onbekend gebied voor me is. Niet onbekend qua programeren (ontwikkel zelf ook kernels voor telecom systemen), maar voor wat betreft WAV-file manipulatie.
Dus mijn excuses voor wat dit betreft. Ik vraag ook niet om compete oplossingen maar eerder een hint in welke hoek ik moet zoeken of wat ik ter referentie zou kunnen nemen.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 11:18 ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 15:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En wat heb je zelf al geprobeerd? Wat lukte daar niet mee? kreeg je foutmeldingen? Zo ja, welke?

Hier in PRG gaan we er vanuit dat je in eerste instantie zelf aan de slag gaat. Dit kunnen we nu niet achterhalen aan de hand van je post en het komt nu nogal over op een scriptrequest die we hier liever niet zien. Als je Programming Beleid eens door wilt lezen, en dan met name Programming Beleid - De Quickstart dan weet je wat we van een topicstart verwachten. Als je vervolgens je startpost wilt aanvullen dan graag.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 21:22

CodeIT

Code IT

Het wave file formaat is niet heel erg moeilijk. Zie hier (http://technology.niagara...ec1631/WavFileFormat.html) en hier (http://ccrma.stanford.edu/courses/422/projects/WaveFormat/).
Je zal enkele chunksizes moeten aanpassen en een partij bytes moeten verwijderen in het "data chunk". Het aantal bytes dat je moet verwijderen kun je bereken aan de hand van de gegevens in de "fmt chunk"

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 21:02
Dit DTMF toon is afhankelijk van hoe lang iemand een toets indrukt, of niet? Dan zou je toch een soort herkenning van de toon moeten hebben, of iig achteruit naar stilte zoeken.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11 00:17
DaCoTa schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 13:01:
Dit DTMF toon is afhankelijk van hoe lang iemand een toets indrukt, of niet? Dan zou je toch een soort herkenning van de toon moeten hebben, of iig achteruit naar stilte zoeken.
Volgens mij hebben DTMF tonen een vaste lengte, als je een toets ingedrukt houdt blijft ie niet DTMF'en is mijn ervaring.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is correct. Vandaar ook dat ik het simpel zou kunnen houden door 200-500 ms af te strippen.
Bedankt trouwens voor de referenties. Ik ga daar even kijken.
Pagina: 1