Adobe 7 naar 8, maar komt niet door proxy

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-02 10:47
Server is Windows 2003 SBS.
Ze (klant van mij, maar ik weet 123 helaas niet hoe het komt) draaien Adobe Acrobat 7, maar hebben nu een upgrade naar 8 (een CD), deze moet een licentie code van internet halen. Helaas komt hij niet door de proxy heen.
Je kan de proxy aanvinken en dan het proxy adres invullen, helaas werkt het hier ook niet mee. Wel word er dan gevraagd voor een usernamen en password, maar zelfs met de admin+password, maakt hij geen verbinding...
Weet iemand hoe ik hier toch doorheen kan komen?
Alle PC's krijgen hun proxy adres automatisch van de server, als ze inloggen.

[ Voor 5% gewijzigd door eX0duS op 08-03-2007 09:28 ]

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 17:47

AcoLyte!

*evil grin*

wat roepen de logfiles op je proxy?
event logs?

don't mistake lack of talent for genius.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Open deur: bel naar netwerkbeheer en zorg dat ze het oplossen.

Andere manieren neigen erg naar het omzeilen van beveiligingen...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• eX0duS
Dat is het probleem, dat ben ik zelf, maar ik heb heel dat ding niet ingericht en weet dus ook niet waar het probleem zo zit... Daarom vraag ik hier eerst naar hulp zodat ik bij hun zelf het een en ander uit kan proberen.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zorg er dus voor dat ze er geen proxy meer tussen heeft, maar rechtstreeks (achter NAT? zorg wel voor beveiliging van de server) naar buiten gaat. Hoe kunnen we niet zeggen, want je geeft daar geen info over dus zie de handleiding :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• eX0duS
Als er geen proxy meer tussen zit, dan kan er ook niet geinternet worden, je kunt blijkbaar (ben er niet zelf bij geweest), bij die Adobe setup die proxy aan of uit vinken. Maar zowel met als zonder werkt het niet.
Er draait verder een ISA server. Ik neem aan dat Adobe niet via een andere poort dan poort 80 verbinding probeerd te maken...

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 17:47

AcoLyte!

*evil grin*

dat is nogal een aanname. ik zou even op de firewall duiken en kijken waarom het verkeerd gedropt wordt, waarschijnlijk staat die poort dus gewoon dicht. ISA vraagt om authenticatie, maar het verkeer
lijkt niet door te mogen.. dus of je ISA blokkeert, of je firewall.

Nogmaals: wat roepen de logs. die zeggen vaak genoeg.

don't mistake lack of talent for genius.

• eX0duS
Klinkt n00b, maar waar kan ik die logfiles vinden? In de ISA management console zie ik eigenlijk niks staan waar ik wijs uit kan. Al doende leert met natuurlijk, maar kan zo niks vinden...

[ Voor 18% gewijzigd door eX0duS op 08-03-2007 15:48 ]

Verwijderd

eX0duS schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 15:47:
Klinkt n00b, maar waar kan ik die logfiles vinden? In de ISA management console zie ik eigenlijk niks staan waar ik wijs uit kan. Al doende leert met natuurlijk, maar kan zo niks vinden...
Over welke versie van ISA hebben we het hier?

Trouwens, het installeren van de Firewall Client van ISA kan ook een oplossing zijn. Is ergens op de ISA server geshared.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 20:07 ]

• eX0duS
Aha, daar heb ik inderdaad naar gezocht. Ik meende nml. dat de vorige beheerder dat programma had geinstalleerd omdat een medewerker daar MSN wilde gebruiken (chatten met Chinezen... hoort er ook bij hé :D)... Dat ga ik dan maar eens proberen.
Volgens mij is het ISA server 2004.
Ik heb er toch niet al zo heel veel kaas van gegeten, gelukkig is dat bedrijf niet zo veeleisend en kom ik er uiteindelijk wel uit.

[ Voor 19% gewijzigd door eX0duS op 08-03-2007 20:43 ]

• eX0duS
Het is inderdaad gelukt met die ISA server client. Je moest vervolgens nog wel handmatig je connectie aanvinken, en proxy uitvinken. Het ging er om dat Adobe een e-license wilde ophalen.
Pagina: 1