Macbook syncen met "windows" iPod en een Netwerk vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Topicstarter
Hallo Allemaal, ik ben sinds gisteren de eigenaar van een MacBook. Ik heb nu ook een idee hoe startende windows gebruikers zich voelen; onthand ;-) Maar da's ff wennen..komt wel goed als ik alle positieve reacties lees.

Ik had al een iPod en deze heb ik gisteren dan ook op de Mac aangesloten echter hij heeft aan dat ie alleen met Mac formatted iPods om kan gaan. Bestaat er een manier om de "windows" iPod te backuppen (oude iTunes heb ik niet meer, die is verkocht tgv de MacBook...).

Heeft verder iemand misschien een linkje naar een (simpele) handleiding omtrent het opzetten van en netwerkverbinding van de Mac naar het windows netwerk? (vaste netwerk verbinding werkt prima alleen weet ik niet hoe ik "over het netwerk kan browsen" of een vaste verbinding kan maken. Verder krijg ik vooralsnog de airport niet aan de praat. Zonder beveiliging natuurlijk wel maar met wep key blijft ie foutmeldingen geven)

:)

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:34
Ermo schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 08:27:
Ik had al een iPod en deze heb ik gisteren dan ook op de Mac aangesloten echter hij heeft aan dat ie alleen met Mac formatted iPods om kan gaan. Bestaat er een manier om de "windows" iPod te backuppen (oude iTunes heb ik niet meer, die is verkocht tgv de MacBook...).

Met een programma als iPodDisk kan je de muziek van iPod halen. Formateer dan de iPod opnieuw en dan kan je de iPod op de Mac gebruiken.

Wat nog beter is: Haal alle muziek van de iPod af dmv iPodDisk. Koppel de iPod op een recente windows machine met (recente) iTunes en formateer de iPod. Nu kan je de iPod gebruiken in de iTunes van Mac OS X en Windows...
Ermo schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 08:27:
Heeft verder iemand misschien een linkje naar een (simpele) handleiding omtrent het opzetten van en netwerkverbinding van de Mac naar het windows netwerk? (vaste netwerk verbinding werkt prima alleen weet ik niet hoe ik "over het netwerk kan browsen" of een vaste verbinding kan maken. Verder krijg ik vooralsnog de airport niet aan de praat. Zonder beveiliging natuurlijk wel maar met wep key blijft ie foutmeldingen geven)
Voor een handleiding voor beginners raad ik je aan om hier te kijken!

[ Voor 29% gewijzigd door Flatwhite op 08-03-2007 08:49 ]

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:34
.

[ Voor 99% gewijzigd door Flatwhite op 08-03-2007 08:48 . Reden: past ook in 1 bericht ]