Mini DV en DDS drives

Pagina: 1
Acties:

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 14:22

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Ik kwam dit idee tegen na het zien dat DAT tapes (en dus DDS tapes) optisch wel heel erg veel op MiniDV tapes lijken. Ben wat gaan zoeken maar niet veel tegengekomen.

Wat ik precies wil doen is een DDS drive gebruiken zowel als opslagmedium als eventuele interface voor het editen van MiniDV data. Ik weet dat er interne MiniDV drives voor de PC op de markt geweest zijn, net als MiniDV videorecorders, maar deze waren belachelijk duur en je kan DDS drives nu praktisch van het schroot halen.

Ik heb echter niks kunnen vinden over de exacte specs van beide tape-formats. Dat ze hetzelfde uitzien wil nog niet zeggen dat de tape-breedte hetzelfde is (3,8mm voor DDS) en de dichtheid van de helical scanlijnen hetzelfde is. Qua datacapaciteit komt MiniDV aardig in de richting van DDS3, maar ik weet nogmaals niet zeker of het ook maar op elkaar te passen is.

Editen met mijn videocam gaat wel, maar het apparaat heeft geen DV-in om eindmontages mee terug te kunnen zetten, en ik denk dat een interne drive een stuk sneller gaat :)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

DDS drives zijn (eigen ervaring) traag, en je kunt ze volgens mij niet eens gebruiken als direct aanspreekbaar medium. Heb in mn Proliant een DDS4 drive zitten, maar die kan ik alleen aanspreken via een back-up programma, en er dan nog niet al te veel mee doen.