Systeem belast 1 core constant.

Pagina: 1
Acties:

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:14
Hey mensen.

Eerst even mijn systeem. Is pas net 1 week oud.

Core 2 duo E6600
Corsair DDR2 5300 2048mb geheugen
Asus P5B-e
Aeolus 6200 TC 16 mb
Zalman 400B-Aps voeding
WD 250 Sata 2 7200 RPM harde schijf

Het precieze probleem is :
Mijn systeem blijft opeens om de halve sec, een halve sec, hangen, en dat dan heel erg lang( verschilt van 5 minuten tot half uur) Het komt opeens, en het verdwijnt ook weer zonder enige reden.
Als ik in taakbeheer kijk zie ik dat de cpu gebruik van core 1 bijna op 100 procent staat. Terwijl als ik bij processen kijk, ik nergens die belasting tegenkom. Ik zie alleen Niet-actieve systeemprocessen die op 99, of 98 staat.

Ik heb al een keer geprobeerd om in msconfig alles uit te zetten. op msn, en logitech setpoint na. Dit bleek niet te helpen. Daarna heb ik msn afgesloten terwijl hij dus aan t flippen was. Dit hielp ook niet. Hetzelfde bij setpoint.

Drivers heb ik allemaal goed geinstalleerd, en ik heb er pas windows opgezet. zou niet weten wat ik nog zou kunnen doen om dit op te lossen.

Iemand ideeën??

Alvast bedankt voor de tips en opmerkingen!!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Het kan nog van alles zijn. Het klinkt zowiezo als iets software matigs. (virusje, verkeerde driver, software foutje, etc. etc.)
Welk proces precies geeft dan die 100 %? dat zou al een stuk meer zeggen.

edit: ah je zegt al bij welke processen. Beetje vreemd. Ik zou denken aan een driver/virus probleempje ergens. Je zou als het een virus is avg kunnen installeren. :) (is gratis)
En met een driver -->Installeer een kale windows xp, en voeg steeds 1 voor 1 de drivers toe tot het probleem zich weer voordoet, dan weet je welke driver het veroorzaakt.

[ Voor 46% gewijzigd door warcow op 08-03-2007 00:08 ]

• bisselke
Een virus lijkt me eerlijk gezegd sterk, aangezien ik de pc pas 1 week heb. Maar zal er ff snel een virus scan overheen gooien :)

Het 2e idee klinkt goed, maar dit wou ik graag gebruiken als laatste redmiddel, heb pas net windows er opnieuw opgezet, plus alle drivers. Heb niet heeeeel erg veel zin om dit te doen, tenzij het niet anders kan. :)

• warcow
Vanaf wanneer had je het probleem zo ongeveer? En misschien als je je verveelt even in safe modus draaien en kijken of het dan ook gebeurd.
En misschien proberen wat usb apparaatjes eraf te prikken. (onwaarschijnlijk, maar ja je kan het proberen.)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wanneer leren jullie het nou eens?
Ik zie alleen Niet-actieve systeemprocessen die op 99, of 98 staat.
betekent dat de processor voor 99 resp 98 procent uit z'n neus staat te vreten. Het heet niet (ontkenning) voor niets (ontkenning) Niet-actieve (ontkenning) Systeemprocessen.

Geen dank.

[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 08-03-2007 00:17 ]

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
DMA aan? Zie de FAQ.

Edit: is dat nog wel van toepassing bij SATA? Weet ik eigenlijk niet.

[ Voor 64% gewijzigd door Kuhlie op 08-03-2007 00:19 ]

• bisselke
CodeCaster schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 00:17:
Wanneer leren jullie het nou eens?

[...]

betekent dat de processor voor 99 resp 98 procent uit z'n neus staat te vreten. Het heet niet (ontkenning) voor niets (ontkenning) Niet-actieve (ontkenning) Systeemprocessen.

Geen dank.
duh alsof ik dat niet weet.

ik wil hiermee alleen zeggen dat die 90 procent van core 1 dus aan geen enkel proces word toegekend!!

• bisselke
warcow schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 00:13:
Vanaf wanneer had je het probleem zo ongeveer? En misschien als je je verveelt even in safe modus draaien en kijken of het dan ook gebeurd.
En misschien proberen wat usb apparaatjes eraf te prikken. (onwaarschijnlijk, maar ja je kan het proberen.)
uhm ik heb maar 1 usb kabel erinhangen, en dat is me muis. Sinds wanneer ik het heb weet ik niet precies. Volgens mij al vanaf het begin.

[ Voor 11% gewijzigd door bisselke op 08-03-2007 00:31 ]

• warcow
oh er zijn ook processen die je niet ziet met die standaard shizzle. Ik weet zo niet hoe dat programmaatje heet, iemand?

edit: uiteindelijk zal het altijd iets zijn wat die cpu tijd in beslag neemt... ;)
edit2: codecaster si teh pwn. :)

[ Voor 33% gewijzigd door warcow op 08-03-2007 00:40 ]

• bisselke
thx, als me pc weer flipt, zal ik dit programmatje is opstarten!
Hoopt dat ik hiermee wel kan zien wat voor die belasting zorgt.

thx....

• bisselke
Ben tot een belangrijke ontdekking gekomen. Ik weet al waarom hij niet werd weergegeven in taakbeheer.
Die cpu belastingen word namelijk veroorzaakt door de hardware. ipv door software.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roybissels/procesmanager.JPG

Als mensen tips hebben over wat ik het beste kan doen. Alles is welkom!!!!!!!!!!!!!!!!!

• bisselke
Dit verklaart al meer :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roybissels/systeemlog.JPG

• ZeroVince
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heb momenteel een soortgelijk probleem, ook een nieuw Core 2 Duo systeem.. Geluid stopt met spelen, of.. het toetsenbord werkt meer... of... de muis werkt niet meer... of alles werkt niet meer. Het is me eenmaal gelukt op task manager te openen in deze toestand en ook toen 100% belasting met geen overactief proces. Had ProcessExplorer al op de compu staan, maar nooit opgevallen dat die ook hardware aan kan geven als zijnde de oorzaak van de belasting, die houd ik er nu bij open voor de volgende keer dat de computer vast loopt.

Misschien heb je iets aan de topics die ik de afgelopen twee weken heb geopend, ik zeg bekijk mijn postgeschiedenis.

Edit: je hebt in ieder geval geluk dat er bij jou iets in de eventvwr staat.. Wat zijn de details van de foutberichten?

[ Voor 8% gewijzigd door ZeroVince op 09-03-2007 00:49 ]

• bisselke
ZeroVince schreef op vrijdag 09 maart 2007 @ 00:47:
Heb momenteel een soortgelijk probleem, ook een nieuw Core 2 Duo systeem.. Geluid stopt met spelen, of.. het toetsenbord werkt meer... of... de muis werkt niet meer... of alles werkt niet meer. Het is me eenmaal gelukt op task manager te openen in deze toestand en ook toen 100% belasting met geen overactief proces. Had ProcessExplorer al op de compu staan, maar nooit opgevallen dat die ook hardware aan kan geven als zijnde de oorzaak van de belasting, die houd ik er nu bij open voor de volgende keer dat de computer vast loopt.

Misschien heb je iets aan de topics die ik de afgelopen twee weken heb geopend, ik zeg bekijk mijn postgeschiedenis.

Edit: je hebt in ieder geval geluk dat er bij jou iets in de eventvwr staat.. Wat zijn de details van de foutberichten?
Dat wou ik dus net gaan posten :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/roybissels/cdromlog.JPG

• bisselke
Heb maar is alles gecheckt, en me kast is opengetrokken, en alle kabels goed aangeduwd. Plus ik heb in apparaatbeheer de 2 dvd drives gedeleted, zodat hij ze opnieuw moest zoeken en drivers installeren. Het heeft volgens mij geholpen. Heb al een tijd geen last meer van de lag gehad :)

Bedankt voor de tips
Pagina: 1