Toon posts:

Webmin & batched smtp

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een eigen server draaien bij Widexs. Deze draait op Free BSD en heb als webinterface webmin.

Nu heb ik een klant die wil een soort batched smtp. Ze willen daar zelf op het bedrijf een lokale mailserver neerzetten die om de 15 minuten de email ophaald voor alle werkstations en deze dus zelf verspreid.

Ik had even gekeken op webmin interface en zie dat er wel een optie is om dit te doen.

Raden jullie het mij aan en waar moet ik op letten als ik het ga doen ?

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 13:15
ik weet niet precies wat batch smtp inhoud....

Maar je kunt toch instellen dat alle mail (dus *@domein.nl) aankomt in 1 popaccount. Die kunnen ze bij het bedrijf dan om een bep. tijd leeghalen en alle mail intern forwareden naar interne pop-accounts afhankelijk van het adres wat voor @domein.nl staat.

Je kunt ook in de DNS hun ip bij de mail optie invullen. Als hun bv. exchange server op een vast ip zit dan werkt dan ook.

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
batched SMTP is een systeem waarmee een bedrijf zelf een lokale mailserver heeft staan, die de mail voor hun domein(en) direct doorkrijgt van hun provider indien de server on-line is.

het "batched" staat voor "partijen" mail, het systeem vangt dus mail op voor domein x, en stuurt deze mail door naar de mailserver van het bedrijf zelf zodra de mailserver daaron-line is (beschikbaar via het internet)...

Dan hoeven ze dus ook niet ieder 15 min op mail te controleren, aangezien de mail automatisch binnenkomt.

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat je zelf een mailserver draait.

Ten eerste ga de mail handelen voor het domein van je klant: mx record aan laten maken naar je mailserver en mailserver gereed maken voor ontvangst en doorsturen van die mail op basis van smtp.

Zodra de mail binnen komt, probeert je mailserver het af te leveren bij de mailserver van je klant. Indien die offline is, gaat het naar de deferred queue; wachten voor een nieuwe poging.

Dit is het werk aan jouw kant. Vervolgens zorg je ervoor dat de mailserver van je klant een ETRN verzoek doet op jou mailserver tijdens het inbellen. ETRN zorgt ervoor dat er een remote een queue gestart voor het domein van je klant. Je kan hiervoor een scriptje maken:
HELO domein.com
ETRN domein.com
QUIT

Werkt prima. Default zal de mail vier dagen in de deferred queue blijven staan. Dit kun je verlengen door je config te editten.

Nog een laatste tip, gebruik postfix als MTA. Werkt erg plezierig en is veilig.

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8