[VISTA] videokaart drivers niet te installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-03 13:38
Ik heb hier een moederbord van asus gekocht (P5PL2) en een radeon x1950 GT. maar ik krijg onder geen enkele mogelijkheid 3d versnelling in windows vista. Mijn vista rating is daardoor een 1, aero doet het niet en gamen is onmogelijk. Ik heb al catalyst 7.1 en 7.2 geprobeert, ze zeggen allebei dat de installatie gelukt is en of ik even wil herstarten. maar daarna heb ik ook geen hardware versnelling. ook bij apperaatbeheer blijft hij staan als "unknown VGA controller".

mijn vraag: heb ik speciale chipset drivers nodig alleen om deze kaart te kunnen gebruiken? (lan en geluid heb ik werkend met xp drivers) of moet ik iets anders doen?

EDIT: tijdens de installatie van catalyst 7.1 kan ik nu "Filter Driver for ATI NorthBridge Device" installeren. en daarna staat er in het log dan wel ATI Radeon X1950 GT etc etc... maar geen 3d...

[ Voor 15% gewijzigd door Raphaelo op 07-03-2007 23:08 ]

originele signatures zijn top!

Verwijderd

Zou best kunnen dat ze niet compatible zijn met elkaar, staat de x1950GT in de lijst in de boekje van de moederbord ? P5VDC-MX heeft ook problemen met sommige Ati videokaart icm Vista en met de Nvidia 7XXX serie..

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 23:16 ]

• Raphaelo
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 23:10:
Zou best kunnen dat ze niet compatible zijn met elkaar, staat de x1950GT in de lijst in de boekje van de moederbord ? P5VDC-MX heeft ook problemen met sommige Ati videokaart icm Vista en met de Nvidia 7XXX serie..
hmmm, ben niet zo een lijstje tegen gekomen. na enig doorspitten ben ik wel dit tegengekomen: "This motherboard supports PCI Express x16 Graphic cards that comply with the PCI express specifications" meer staat er verder niet in.

als ik trouwens windows online laat scannen, dan zegt hij dat de driver al up to date is.. handig...

• Raphaelo
*kickje

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Wat voor merk is de ATI kaart? Van ATI zelf, of van een ander merk?

Ik heb zelf bijvoorbeeld een Asus bordje, en was voor de grafische kaart aan het kiezen tussen een Asus en een Sapphire. Omdat ik toevallig ergens las dat iemand problemen had om de Sapphire kaart goed werkend te krijgen icm met het Asusbordje, besloot ik zelf voor de Asus EAX1950 Pro te gaan..... ik dacht Asus op Asus, dat moet goed gaan. En dat ging het gelukkig ook. :Y

Sommige merken kaarten doen wel eens moeilijk met sommige merken moederborden weet ik uit ervaring. Heb je ook de grafische drivers van het merk zelf al geprobeerd? Vaak zijn die *net* iets anders dan de ATI drivers zelf.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 09:10
Kijk eens bij Guru3d naar de betaversie die tussen de 7.1 en de 7.2 inzat (eigenlijk dus gewoon een 7.2. BETA), daar heb ik goede resultaten mee behaald, bij mij deed met de gewone 7.2 bijvoorbeeld AVIVO het niet, en juist met die beta wel, zijn meer mensen met soortgelijke ervaringen.

Succes

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

• Raphaelo
DivxLover schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 21:33:
Kijk eens bij Guru3d naar de betaversie die tussen de 7.1 en de 7.2 inzat (eigenlijk dus gewoon een 7.2. BETA), daar heb ik goede resultaten mee behaald, bij mij deed met de gewone 7.2 bijvoorbeeld AVIVO het niet, en juist met die beta wel, zijn meer mensen met soortgelijke ervaringen.

Succes
jij bent mijn held!! _/-\o_ _/-\o_

had al bijna weer windows xp geinstalleerd... maar het draait nu gewoon goed, aero, games alles.
thnx man!!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 09:10
Graag gedaan, fijn ook om te zien dat er mensen zijn die wel netjes hun eigen topic updaten en resultaten plaatsen!

Zo heb ik er weer veel plezier in om anderen te helpen! :D

Veel plezier met je mooie graphics!

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Pagina: 1