Ik heb hier een moederbord van asus gekocht (P5PL2) en een radeon x1950 GT. maar ik krijg onder geen enkele mogelijkheid 3d versnelling in windows vista. Mijn vista rating is daardoor een 1, aero doet het niet en gamen is onmogelijk. Ik heb al catalyst 7.1 en 7.2 geprobeert, ze zeggen allebei dat de installatie gelukt is en of ik even wil herstarten. maar daarna heb ik ook geen hardware versnelling. ook bij apperaatbeheer blijft hij staan als "unknown VGA controller".
mijn vraag: heb ik speciale chipset drivers nodig alleen om deze kaart te kunnen gebruiken? (lan en geluid heb ik werkend met xp drivers) of moet ik iets anders doen?
EDIT: tijdens de installatie van catalyst 7.1 kan ik nu "Filter Driver for ATI NorthBridge Device" installeren. en daarna staat er in het log dan wel ATI Radeon X1950 GT etc etc... maar geen 3d...
mijn vraag: heb ik speciale chipset drivers nodig alleen om deze kaart te kunnen gebruiken? (lan en geluid heb ik werkend met xp drivers) of moet ik iets anders doen?
EDIT: tijdens de installatie van catalyst 7.1 kan ik nu "Filter Driver for ATI NorthBridge Device" installeren. en daarna staat er in het log dan wel ATI Radeon X1950 GT etc etc... maar geen 3d...
[ Voor 15% gewijzigd door Raphaelo op 07-03-2007 23:08 ]
originele signatures zijn top!