Toon posts:

Gebrande films vertonen fouten

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds bijna een jaar heb ik een dvd-speler met DivX-functie. Geen wonder dus, dat ik sindsdien fanatiek films aan het downloaden ben, om die vervolgens als data-bestand te branden op CD-RW's om ze uiteindelijk daarop af te kunnen spelen.
Nooit echte problemen mee gehad... tot ongeveer een maand. Vroeger kwam het nog wel eens voor dat een film kort bleef hangen of korte stukjes oversloeg, maar de laatste dagen komt het zowat nooit meer voor dat ik een film kan bekijken zonder deze ergenissen in veelvoud. En het is toch wel behoorlijk frustrerend om zomaar enkele minuten uit een film te missen, vooral midden in een dialoog.
Mogelijke oorzaken lijken mij: de dvd-speler (misschien na veelvoudig gebruik overgevoelig voor kleine foutjes), de filmbestanden (misschien fout geript van de dvd), de brander (die ook aan slijtage onderhevig is) of de CD-RW's (die het zoals bekend niet eeuwig uithouden). Heeft iemand enig idee wat het kan zijn en hoe ik het op kan lossen, of kan ik beter op zoek gaan naar een kabel die het beeld van een computer op een televisie kan afspelen?

• BierTor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 22:53
Er is 1 hele makkelijke oplossing, koop de fillms in de winkel, of huur ze in de videotheek.
No flame, maar volgens mij is het niet bedoelt om films waar copyright op zit en welke niet in je bezit zijn te downloaden van het internet.

Verwijderd

Ehhh
laat een ander het bestand downloaden en branden?
Zet bestand op USB stick en laat door een ander branden?

Geen probleem met filmbestand afspelen op de PC?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

BierTor schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:50:
Er is 1 hele makkelijke oplossing, koop de fillms in de winkel, of huur ze in de videotheek.
No flame, maar volgens mij is het niet bedoelt om films waar copyright op zit en welke niet in je bezit zijn te downloaden van het internet.
Het downloaden en branden van Entertainment (Film & Muziek) is voor de thuisgebruiker gewoon legaal, ookal zit er copyright op. Je betaald niet voor jan doedel heffing over de media natuurlijk..

Ey!! Macarena \o/

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Lenscleanersetje kopen.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• DutX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:21
Kijk eens goed of je wel DivX films hebt, ipv XviD ?
-> Probeer het eens met de trailers van de divx site

@ Raz.. zo simpel zit t 'wettelijk' gezien niet in elkaar :p (Heffing is voor compensatie van kopieën die je maakt voor een origineel die je eigenlijk zelf zou moeten hebben, de kopieën zijn dan voor je auto/ backup weet ik veel) maar goed, das weer iets anders.

Daarnaast, een kabeltje van pc naar tv is ideaal; scheelt je toch iedere x weer dat gedoe met branden etc. Wat wel wat minder is, is om het perfect werkend te krijgen, zijn de instellingen. En natuurlijk de kabel(s).

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:31
Def1ant schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:57:
Kijk eens goed of je wel DivX films hebt, ipv XviD ?
-> Probeer het eens met de trailers van de divx site

@ Raz.. zo simpel zit t 'wettelijk' gezien niet in elkaar :p (Heffing is voor compensatie van kopieën die je maakt voor een origineel die je eigenlijk zelf zou moeten hebben, de kopieën zijn dan voor je auto/ backup weet ik veel) maar goed, das weer iets anders.

Daarnaast, een kabeltje van pc naar tv is ideaal; scheelt je toch iedere x weer dat gedoe met branden etc. Wat wel wat minder is, is om het perfect werkend te krijgen, zijn de instellingen. En natuurlijk de kabel(s).
het is de compensatie voor mensen die het dsu niet kopen bij mijn weten hoor O-)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Helaas, zelfs hinten naar copyrighted spul is op GoT niet toegestaan. Als je je DVD-MPEG4 speler gewoon zou gebruiken waar hij voor bedoeld is, namelijk het downloaden en naar XviD omzetten van filmpjes als deze, en je zou daar problemen mee hebben, dan zouden we je best kunnen helpen. Niet met het downloaden van de laatste Hollywoodfilms :).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.