dns 323 aan Mac OS X koppelen: iTunes, Netwerk drive

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-02 12:33
Mijn d-link DNS 323 laat zich zonder problemen zien in mijn Windows Vista PC als netwerkschijf. De DNS 323 is ook een iTunes server en werkt zodanig ook prima onder Windows Vista.

Maar in OS X krijg ik de schijf gewoon niet te zien in iTunes als shared libary. iTunes staat ingesteld zodat deze op zoek gaat naar gedeelde bibliotheken.
Daarnaast zie ik de DNS 323 ook pas in Mac OS X als netwerk schijf nadat ik COMMAND+K doe en "smb://DNSIPADRESS/SHARENAME" (bijv. smb://192.168.1.10/data.) intik. Dit moet wel iedere keer na het opstarten van de apple mac.

Tevens doet iTunes (via Airport) nu ook incidentieel haperen sinds dat ik die DNS 323 heb aangesloten. Dwz. itunes stopt gewoon met afspelen en gaat er na een paar seconden weer mee verder. Wat ontzettend irritant is.

Ik heb dit forum nagezocht en het internet, maar informatie rondom alle facetten en mogelijke problemen van de dns 323 is schaars. Er is wel een wiki voor de 323, maar die spitst zich meer toe op linux-achtige dingen.. waar ik overigens ook niet al te veel van snap, maar best wel graag iets meer over zou willen weten. :)

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-02 12:33
Okay.. Ik dacht al dat dit redelijk ingewikkeld zou zijn. (bump :| )

Wat ik nog wel graag zou willen weten is het volgende:
Is er een manier om die DNS-323 in te stellen zodat ik via Internet mp3's kan streamen?
Dus dan kan ik op mijn werk de mp3's beluisteren die ik thuis op die NAS heb staan.

Dat zou toll 8) zijn