Toon posts:

mysql vergelijk site (producten koppelen)

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een database om producten te kunnen vergelijken met de volgende tabellen:

tabel: producten
field: productId
field: omschrijving
field: uniqueCode

tabel prijslijsten
field: supplierproductId
field: supplierId
field: omschrijving
field: uniqueCode

tabel koppelen
supplierProductId
supplierId
productId

tabel prijslijsten:
supplierProductId: 392 supplierId: 1 omschrijving: N73 - Nokia uniqueCode: N73
supplierProductId: 888 supplierId: 2 omschrijving: Mobiel Nokia N73 uniqueCode: NULL
supplierProductId: 333 supplierId: 3 omschrijving: Mobiel N73 Nokia uniqueCode: Nokia/N73
supplierProductId: 884 supplierId: 4 omschrijving: Nokia Toestel N73 uniqueCode: N73NOKIA

nu doorloop ik per product de prijslijsten van de leveranciers dus ik begin bij supplierId 1 en kom dan een keer product n73 - nokia tegen. het script moet zo slim zijn dat hij zelf zoekt naar andere leveranciers met de nokia 73. indien het product meerdere malen voorkomt, moet het systeem zelf een product aanmaken in tabel producten en de producten van de leveranciers aan elkaar koppelen.

nieuwe regel in tabel product:

productId 100 omschrijving: Nokia N73 uniqueCode: N73

nieuwe regels in koppelingen
supplierProductId: 392 supplierId: 1 productId: 100
supplierProductId: 888 supplierId: 2 productId: 100
supplierProductId: 333 supplierId: 3 productId: 100
supplierProductId: 884 supplierId: 4 productId: 100

ik heb zelf wat geprobeerd met de select .. against ... match functie, maar daar vind ik niet alle producten van de leveranciers mee. daarnaast wil ik dat het script voor alle producten van de leverancier controleert of er meer van dezelfde worden aangeboden en hiervoor producten aanmaakt in mijn eigensysteem en de producten opslaat in tabel koppelingen.

ik hoop dat het duidelijk is en hoor graag jullie reacties !

eigenlijk moet het zoiets worden als een vergelijk site zoals kieskeurig/beslist, maar dan voor de zakelijke wereld.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 22:14 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Leuk stuk tekst, maar ik zie 0,0 programma-code van wat er niet werkt.

Waar loop je op vast, en laat het stuk code eens zien van wat er niet werkt

Ey!! Macarena \o/

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry, maar hiermee komen we nergens, zoals RaZ al opmerkt. Ik heb geen idee op basis waarvan je suppliers aan producten wil koppelen, aangezien je dat nergens aangeeft. Bovendien zie ik dus geen programmacode met dingen die je al geprobeerd hebt, maar dat is al iets minder noodzakelijk dan een goede woordelijke omschrijving.

Als je wil kun je een nieuw topic openen, maar probeer dan wel alle benodigde informatie te geven over hoe je wil dat het werkt. Ik zie nu in elk geval niet hoe je die koppeling precies wil leggen. Neem ook eens een kijkje in Programming Beleid - De "quickstart". :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.