Timer op MSN

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07 16:42
Het zusje van mijn vriendin zit dagen lang op MSN. haar schoolprestaties hebben hier onder te lijden. Haar ouders zoeken een programma dat er voor zorgt dat ze maar een bepaalde tijd per dag op MSN kan. Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld een uur per dag, die ze zelf in kan delen over de hele dag. Dus niet een programma waarmee je in kan stellen van wanneer tot wanneer ze op een dag op MSN kan. Deze hebben we namelijk al gevonden.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Denk dat dat meer 'n kwestie is van de ouders die hierop moeten letten...
Anders gaat ze via MSN Messenger chatten, daarna met Windows Live Messenger en dan via WebMSN!

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-07 13:22
Ik weet wel dat veel routers dit kunnen. Die kunnen alleen op bepaalde tijden het internet voor die computer open zetten.

• Sunri5e
Gamepie56 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:30:
Ik weet wel dat veel routers dit kunnen. Die kunnen alleen op bepaalde tijden het internet voor die computer open zetten.
Internet moet wel toegangkelijk blijven.

• Sunri5e
CLB schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:28:
Denk dat dat meer 'n kwestie is van de ouders die hierop moeten letten...
Anders gaat ze via MSN Messenger chatten, daarna met Windows Live Messenger en dan via WebMSN!
Die sites kunnen we blocken
Modbreak:Gebruik de edit-button als je binnen 24 uur na je laaste post nog wat wil toevoegen

[ Voor 13% gewijzigd door Spider.007 op 07-03-2007 21:45 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-07 12:10
Moreno schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:30:
[...]

Internet moet wel toegangkelijk blijven.
Blokeer je de poorten voor MSN, maar ik weet niet of je dat per IP kan doen of voor iedereen geld.

Verwijderd

D'r is wel een progsel dan kan je bijvoorbeeld max. 2 uur per dag achter de PC, daarna sluit de PC af, ik weet de naam van dat progsel ff niet uit m'n hoofd :'( maar ik zal morgen ff op school vragen, als ik weet hoe het heet, meld ik hiet wel >:)

Verwijderd

Gamepie56 schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:30:
het gaat hier om 1 applicatie zodat ze wel gewoon het internet zou kunnen gebruiken...

maar nadeel is dat ze dan vanzelf naar chat sites etc zal gaan, wat naar mijn mening alleen maar gevaarlijker is (onbekende mensen, etc)

Dit is toch iets dat de ouders van je vriendin met hun dochter zelf moeten bespreken en oplossen...
Zorg ervoor dat de dochter het belang van school ziet (als ze blijft zitten lager niveau, geen idee hoe oud zusje is? Zelf studie laten betalen?)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 21:32 ]

• Sunri5e
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:30:
D'r is wel een progsel dan kan je bijvoorbeeld max. 2 uur per dag achter de PC, daarna sluit de PC af, ik weet de naam van dat progsel ff niet uit m'n hoofd :'( maar ik zal morgen ff op school vragen, als ik weet hoe het heet, meld ik hiet wel >:)
Juist zo iets zoeken we, maar dan voor een programma en niet dat de hele pc afsluit.

• Sunri5e
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:30:
[...]

maar nadeel is dat ze dan vanzelf naar chat sites etc zal gaan, wat naar mijn mening alleen maar gevaarlijker is (onbekende mensen, etc)

Dit is toch iets dat de ouders van je vriendin met hun dochter zelf moeten bespreken en oplossen...
Zorg ervoor dat de dochter het belang van school ziet (als ze blijft zitten lager niveau, geen idee hoe oud zusje is? Zelf studie laten betalen?)
Naar chat sites waar onbekende zitten is ze niet naar opzoek.

Ja dat klopt, maar die zijn overdag werken. En ja... je kent pubers he ;)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 21:11
Dat programma heet Opvoeding en Afspraken.

Het zoeken naar een technische oplossing biedt hoogstens een (tijdelijke) oplossing.

Kinderen zijn verdraaid handig in het zoeken naar gaten en hebben daar op school vast wel hulp voor van vriendjes etc.
In het ergste geval gaat het MSNen (je bedoelt waarschijnlijk MSN Messenger) elders, bij vriendjes en vriendinnetjes verder, buiten de invloedsfeer en controle mogelijkheden van de ouders. Dus of dat is wat ze willen bereiken ...

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Moreno schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:33:
[...]

Naar chat sites waar onbekende zitten is ze niet naar opzoek.

Ja dat klopt, maar die zijn overdag werken. En ja... je kent pubers he ;)
Ze is daar niet naar op zoek omdat ze MSN heeft... Als je MSN 'afneemt' zal ze toch naar zulk soort sites gaan, misschien dat ze daar dan met vriendinnen gaat afspreken of heeft ze gewoon behoefte aan aandacht (dus zorg dat je erachter komt waarom ze zoveel op MSN zit.. is ze verslaafd, blokkeer het programma dan in het geheel een tijd)

Ik weet hoe pubers zijn en heb ook wel begrip voor de situatie, maar een tijd zetten is gewoon op lang termijn totaal niet effectief (wees blij dat ze achter de PC zit en niet buiten met vriendin zit te roken & snuiven)

Ohw en betreffende allerlei programma's
Tijdens het opstarten zorgen dat je in 'veilige modus' komt verhinderd dit (je hebt dan geen internet) want dan kan je aanpassen & instellen :P (en logs verwijderen wat ook via regedit dan kan etc)

PS. je hebt het over 'pubers' wat mij het idee geeft dat ze al op het voortgezet onderwijs zit.. Een goed gesprek over het belang van studie kan dan echt geen kwaad ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 21:37 ]

• Sunri5e
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:36:
[...]

Ohw en betreffende allerlei programma's
Tijdens het opstarten zorgen dat je in 'veilige modus' komt verhinderd dit (je hebt dan geen internet) want dan kan je aanpassen & instellen :P (en logs verwijderen wat ook via regedit dan kan etc)
Ze is geen nerd ofzo die dit allemaal weet hoor :D

Verwijderd

Moreno schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:37:
[...]

Ze is geen nerd ofzo die dit allemaal weet hoor :D
In de klas:
- Ik spreek je wel op msn
-------- Nee dat kan niet mijn ouders hebben een of ander achterlijk programma waardoor ik niet meer op MSN kan
- ohw welk programma
-------- XXXXXXXXXXXXX
Nerd van de klas: Ik zal wel even kijken hoe je daar omheen kan komen :P

Bedenk wel dat pubers juist van alles achter de rug van de ouders om doen

• happyguppy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:55

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Begin in het vervolg gerust weer eens met zoeken:

[search=msn gebruik limiteren]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.