Toon posts:

Laptopvoeding 120W

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele weken is de adapter van de laptop van zuslief defect. Het probleem is dat 2 van de pins in de connector afgebroken zijn. Nu ben ik dus op zoek naar een nieuwe voeding voor deze laptop. Het gaat hier om een goedkoop Prostar (D610S) gevalletje met als stroomvereisten 20V en 6A. Volgens mijn "berekeningen" zou ik dus een 120W voeding nodig hebben.Het probleem is nu enkel dat ik geen adapter online kan vinden die deze specificaties ondersteund en eveneens de 4pins connector (of opzetstukje) heeft die de laptop nodig heeft.
Na 2h googlen en wat gezocht te hebben op de search hierzo ben ik ten einde raad. :'(
Mijn vraag is dan ook beste Tweakerts of julie misschien raad weten.

Kort alle info:
Prostar D610S
6A 20V 120W
De 4pins connector
Afbeeldingslocatie: http://www.laptop-chargers.co.uk/4-pin.jpg

Alvast bedankt:)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Is de Prostar D610S de laptop of de voeding? Om wat voor laptop gaat het?

De grootste verzameling adapters die ik heb gezien is bij ReplaceDirect; niet goedkoop maar wel zeer behulpzaam. Neem eens contact met ze op :)

Edit: ze hebben Prostar, zie: http://www.replacedirect.com/nl/laptop/prostar/d610s.html

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 07-03-2007 21:27 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
De Prostar D610S is de laptop, de voeding is spijtig genoeg al in het vuilnis beland (moeders >.<).

EDIT: Replacedirect heeft geen voedingen voor deze laptop in z'n assortiment, deze was ik al tegengekomen in m'n heuse speurtocht, maar toch bedankt:)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 21:29 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Aangezien er 2 pinnetjes zijn afgebroken, zou het dan niet slimmer zijn om even als een electro-boer te gaan, om voor een paar stuivers er een nieuwe pin op te zetten?

Lijkt mij een iets wat goedkopere oplossing.

Edit: Moeders |:( :(

[ Voor 6% gewijzigd door RaZ op 07-03-2007 21:27 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:26:
Aangezien er 2 pinnetjes zijn afgebroken, zou het dan niet slimmer zijn om even als een electro-boer te gaan, om voor een paar stuivers er een nieuwe pin op te zetten?

Lijkt mij een iets wat goedkopere oplossing.

Edit: Moeders |:( :(
Daarnaast ben ik ook niet bepaald thuis in de electronicawereld en solderen gaat me evegoed af als strijken. 8)7

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:26:
EDIT: Replacedirect heeft geen voedingen voor deze laptop in z'n assortiment, deze was ik al tegengekomen in m'n heuse speurtocht, maar toch bedankt:)
Jammer. Toch is het zinvol ze te bellen/mailen, want misschien kunnen zij iets voor je bestellen of suggesties doen waar het wel te krijgen is :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-02 13:10

Vuurvoske

Nunquam cede!

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:26:
De Prostar D610S is de laptop, de voeding is spijtig genoeg al in het vuilnis beland (moeders >.<).

Ik heb mijn moeder zo afgericht dat ze niet eens een modem van 10 jaar terug zou durven weg te gooien.

Beroeps brabander

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:30

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Kensington heeft universele adapters met heel veel plugjes erbij. En anders moet je even de reserveonderdelenadviseur gebruiken op onze site.

... zodra deze weer werkt :P

(de sparepartwizard van onze toeleverancier ligt er even uit)

iig www.acesdirect.nl en dan rechtsonder bij de 'adviseurs' de reserveonderdelenwizard kiezen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vuurvoske schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:44:
[...]

Ik heb mijn moeder zo afgericht dat ze niet eens een modem van 10 jaar terug zou durven weg te gooien.
Mijn moeder legt oude hardware weer terug op mijn kamer nadat ik het ZELF weggegooid heb :+

Maar goed, verder ontopic, probeer het eens op ebay, vind je de meest vage dingen en vaak nog wel enigszins acceptabel kwa prijs.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:42:
[...]

Jammer. Toch is het zinvol ze te bellen/mailen, want misschien kunnen zij iets voor je bestellen of suggesties doen waar het wel te krijgen is :)
Done:)
Vuurvoske schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:44:
[...]

Tips zijn altijd welkom >:)
HTT-Thalan schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:46:
Kensington heeft universele adapters met heel veel plugjes erbij. En anders moet je even de reserveonderdelenadviseur gebruiken op onze site.

... zodra deze weer werkt :P

(de sparepartwizard van onze toeleverancier ligt er even uit)

iig www.acesdirect.nl en dan rechtsonder bij de 'adviseurs' de reserveonderdelenwizard kiezen.
Ik zal morgen nog eens komen checken:).
Terw_Dan schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:47:
[...]

Mijn moeder legt oude hardware weer terug op mijn kamer nadat ik het ZELF weggegooid heb :+

Maar goed, verder ontopic, probeer het eens op ebay, vind je de meest vage dingen en vaak nog wel enigszins acceptabel kwa prijs.
Goeie tip, had ik nog niet aan gedacht, the search continues!

EDIT: Als ik het goed begrijp moet de adapter precies voldoen aan 6A @ 20V toch? O+

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 21:54:
[...]
Goeie tip, had ik nog niet aan gedacht, the search continues!

EDIT: Als ik het goed begrijp moet de adapter precies voldoen aan 6A @ 20V toch? O+
Hoger Amperage is geen probleem. Als je adapter 8A kan leveren maar je notebook trekt er maar 5 dan is dat geen probleem. Voltage moet wel gelijk zijn (met 19.5V kun je de gok nog nemen, maar bijv 24V is gewoon teveel en sloop je waarschijnlijk wat mee).

Verwijderd

Volgens mij is dat ding een vermomde Clevo D610S. Daar zijn genoeg onderdelen voor te vinden, ook adapters :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 22:52:
Volgens mij is dat ding een vermomde Clevo D610S. Daar zijn genoeg onderdelen voor te vinden, ook adapters :)
Woot, dit is inderdaad het geval en de adapter lijkt te bestellen op Watson.nl.
Moest iemand anders nog een beter alternatief vinden, graag, maar voor mij lijkt dit probleem opgelost:)
Bedankt iedereen voor de snelle en accurate feedback! :>

EDIT: Voeding besteld bij ReplaceDirect.com :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 23:09 ]

Pagina: 1