Als paddestoelen schieten ze de laatste tijd de grond uit, bedrijfjes die bellen via het internet mogelijk maken. Kan je het nog niet met je eigen internetprovider dan kan je wel een telefoonnummer aanvragen via een SIP of VOIP provider. Of zelfs je eigen telefoonnummer laten omzetten. Daarbij kwamen er ook vragen in mij naar boven;
1) Waar halen deze providers hun nummers vandaag?
2) Hoe kunnen deze providers bestaande vaste nummers omzetten naar VOIP/SIP nummers?
3) Hoe wordt het bedrag van de telefoontikken bepaald en door wie?
4) Hoe kunnen zeze provider een telefoonnummer voor een relatief laag bedrag aanbieden?
5) Hoe hosten deze providers hun VOIP/SIP lijnen (of hoe kan/wil je het noemen)?
6) Kan je zomaar VOIP/SIP provider worden?
7) Vroeger was het niet mogelijk (legaal) om netnummers (020, 075, 0299) buiten je regio te gebruiken. Waarom is dat nu met VOIP/SIP wel zo?
Kortom genoeg vragen, en ik vroeg me af of er op GoT mensen zijn die er antwoord op weten?
1) Waar halen deze providers hun nummers vandaag?
2) Hoe kunnen deze providers bestaande vaste nummers omzetten naar VOIP/SIP nummers?
3) Hoe wordt het bedrag van de telefoontikken bepaald en door wie?
4) Hoe kunnen zeze provider een telefoonnummer voor een relatief laag bedrag aanbieden?
5) Hoe hosten deze providers hun VOIP/SIP lijnen (of hoe kan/wil je het noemen)?
6) Kan je zomaar VOIP/SIP provider worden?
7) Vroeger was het niet mogelijk (legaal) om netnummers (020, 075, 0299) buiten je regio te gebruiken. Waarom is dat nu met VOIP/SIP wel zo?
Kortom genoeg vragen, en ik vroeg me af of er op GoT mensen zijn die er antwoord op weten?
67890