[VOIP] De providers

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:54
Als paddestoelen schieten ze de laatste tijd de grond uit, bedrijfjes die bellen via het internet mogelijk maken. Kan je het nog niet met je eigen internetprovider dan kan je wel een telefoonnummer aanvragen via een SIP of VOIP provider. Of zelfs je eigen telefoonnummer laten omzetten. Daarbij kwamen er ook vragen in mij naar boven;

1) Waar halen deze providers hun nummers vandaag?
2) Hoe kunnen deze providers bestaande vaste nummers omzetten naar VOIP/SIP nummers?
3) Hoe wordt het bedrag van de telefoontikken bepaald en door wie?
4) Hoe kunnen zeze provider een telefoonnummer voor een relatief laag bedrag aanbieden?
5) Hoe hosten deze providers hun VOIP/SIP lijnen (of hoe kan/wil je het noemen)?
6) Kan je zomaar VOIP/SIP provider worden?
7) Vroeger was het niet mogelijk (legaal) om netnummers (020, 075, 0299) buiten je regio te gebruiken. Waarom is dat nu met VOIP/SIP wel zo?

Kortom genoeg vragen, en ik vroeg me af of er op GoT mensen zijn die er antwoord op weten?

67890

• Robbels
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 17:42
Prive
Hier ben ik ook zeer benieuwd naar.
Ik heb op dit moment een account met Voipbuster en voipbusterpro met voipbuster heb ik de inboundlijn en voipbusterpro de outbound lijn deze ga ik nog koppelen aan elkaar via de site
https://www0.pbxes.com
je vind hier misschien nog wel info die je zoekt.

Werk
Op dit moment heeft mijn huidige bedrijf waar ik nu werk in India mij gevraagd om een Amsterdams DID (inboundnummer) te regelen voor het bedrijf. iemand tips hiervoor welke bedrijven professioneel en betrouwbaar zijn. Het liefst wil het bedrijf dat de DID leverancier in Nederland gevestigd zit. We hebben hier al volledig voip draaien via SIP of AIX (hardware is met deze 2 compatible). Dit natuurlijk tegen fatsoenlijke tarieven. Alvast bedankt
Ik krijg vanavond (mijn tijd) meer informatie over wat het bedrijf nu PRECIES wil zodra ik dit weet post ik deze hier ook.

Ps X1dje het is niet mijn bedoeling je topic te kapen maar dit leek mij gelijk het juiste topic om mijn vraag te posten daar hierdoor jou vragen waarschijnlijk ook beantwoord zullen worden.

nog 1 leuke vraag ter aanvulling voor jou post.
Waarom mag je internationaal nu ineens NL nummers of andere landnummers gebruiken.
Wat zijn de beste providers om deze dienst bij de gebruiken.

Hier in ieder geval een GROTE lijst met sipproviders maja uitspraak met bos en bomen...